Latvija plāno līdz 2030.gadam nodrošināt vismaz 60% atjaunojamās enerģijas īpatsvaru galapatēriņā - iAuto

Latvija plāno līdz 2030.gadam nodrošināt vismaz 60% atjaunojamās enerģijas īpatsvaru galapatēriņā 10

 
Nozare.lv | 13.jūnijs 2024 11:51

Latvija plāno līdz 2030.gadam nodrošināt vismaz 60% atjaunojamās enerģijas īpatsvaru galapatēriņā, teikts atjaunotajā Nacionālā enerģētikas un klimata plānā (NEKP) 2021.-2030.gadam.

Iepriekš 2019.gadā izstrādātajā plānā mērķis bija 50% atjaunojamās enerģijas īpatsvars galapatēriņā.

Tostarp atjaunojamās enerģijas īpatsvaram elektroenerģijai jāsasniedz 100%, siltumapgādei - 66,4%, transportā - 29%, ēkās - 65% , rūpniecībā - 73,1%, lauksaimniecībā, mežsaimniecībā un zivsaimniecībā - 30%.

Atjaunotais plāns paredz līdz 2030.gadam nodrošināt vismaz 5,5% (iepriekš bija 3,5%) moderno biodegvielu īpatsvaru Latvijas transporta enerģijas galapatēriņā.

Atjaunotajā plānā izvirzītie mērķi paredz par 17% (iepriekš bija par 6%) samazināt Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisiju apmēru darbībās, kas nav lielā enerģētika un rūpniecība, salīdzinot ar 2005.gadu.

Plāns arī paredz līdz 2030.gadam samazināt kopējo elektroenerģijas patēriņu līdz 44 717 gigavatstundām (GWh) no 50 088 GWh patēriņa 2022.gadā. 

Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) pārstāvji norāda, plāna atjaunošana bija apjomīgs kopīgs darbs ar nozaru asociācijām un ministrijām. Trešdien, 12.jūnijā KEM to publicējusi tiesību aktu portālā, kur ar to var iepazīties ikviens interesents. NEKP projekta saskaņošana ilgs līdz 25.jūnijam.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) norāda, ka plāns ir skaidrs vektors klimata mērķu sasniegšanai un enerģētikas attīstībai nākotnē - izdevīga, pašu ražota, atjaunojamā enerģija iedzīvotājiem un uzņēmējiem.

Sākotnējais NEKP tika izstrādāts 2019.gadā - vēl pirms Covid-19 pandēmijas un Krievijas iebrukuma Ukrainā. Melnis norāda, ka šie notikumi būtiski mainīja realitāti - energoresursu, īpaši atjaunojamo, lomu, ekonomisko situāciju, zaļo tehnoloģiju plašāku ienākšanu tirgū. Jūtamāki kļuvuši arī klimatisko apstākļu ekstrēmi, tostarp arī Latvijā.

Pēc saskaņošanas noslēgšanas gala NEKP versiju plānots iesniegt Ministru kabinetā līdz 30.jūnijam. Pēc valdības apstiprinājuma aktualizētais NEKP tiks iesniegts Eiropas Komisijai. Pāreja uz klimatam draudzīgu tautsaimniecību noris visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs, tamdēļ, lai to īstenotu saskanīgi, nacionālos plānus izstrādā katra dalībvalsts vienlaikus.
 

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
khe 13.jūnijs 2024 12:28
3 0 Atbildēt

Viss izklausījās labi un saprotami līdz šai rindkopai: "Plāns arī paredz līdz 2030.gadam samazināt kopējo elektroenerģijas patēriņu līdz 44 717 gigavatstundām (GWh) no 50 088 GWh patēriņa 2022.gadā. "

Tad uz kā rēķina viņi plāno visus tos uzlabojumus veikt, ja ne ar zaļo elektrību?

Jā, kau tkur var efektivitāti uzlabot, bet kopumā jau visu vairāk cenšas darbināt ar elektrību, jo tā ir iegūstam aarī zaļā veidā. Tad loģiski būtu, ka būtiski audzējama zaļās elektrības ražošanas apjomu un visu pārslēdzam uz to - apkuri, ēdiena gatavošanu, transportu utt. Bet tas vismaz man kaut kā neiet kopā ar elektroenerģijas patēriņa samazinājumu par 10%...

Zapte 13.jūnijs 2024 12:54
3 1 Atbildēt

Un kur tad palika pāreja no ICE uz EV? Ja visus ICE aizstās ar EV, LAtvijai vajadzēs kā minimums 15x audzēt elektrības ģenerācijas jaudas!

imzz 13.jūnijs 2024 12:47
2 0 Atbildēt

Tur ir vairākas dīvainības, arī šī:

Tostarp atjaunojamās enerģijas īpatsvaram elektroenerģijai jāsasniedz 100%, siltumapgādei - 66,4%,

Tad ziemā TEC vairs neražos elektrību, tikai siltumu ? Jo, ja TEC ražos arī elektrību, tad 100% atjaunīgā vairs nesanāk.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieks nogriež ceļu, BMW glābj (+ VIDEO)

Video autors raksta, ka epizode varēja beigties daudz ļaunāk nekā ar bojātu automašīnas labo pusi, taču, pateicoties BMW vadītājam, kas pavirzījās malā, viss beidzās laimīgi. Lasīt vairāk

 

Līdz 831 kilometriem - Tesla “tālbraucēji” Ķīnas tirgum 7

Tesla gatavojas laist Ķīnas tirgū divus modeļus ar īpaši iespaidīgiem sniedzamības rādītājiem. Viens no tiem bez papildu uzlādes nobrauks līdz 751 km, otrs spēšot sasniegt pat 831 km. Lasīt vairāk

 

Elektroauto atbalsta programma tuvojas noslēgumam - tiek gatavota jauna pieeja atbalstam 13

Ņemot vērā lielo sabiedrības interesi un pieprasījuma straujo pieaugumu, esošā atbalsta programma (EKII) elektroauto un ārēji lādējamo hibrīdauto iegādei tuvojas noslēgumam. Lasīt vairāk

 

Circle K: Vai Trampa tarifi veicinās naftas cenu kritumu? 5

ASV prezidenta Donalda Trampa ieviestie ievedmuitas tarifi Ķīnai un Indijai, kuru mērķis ir ierobežot Krievijas naftas importu, īstermiņā varētu pazemināt naftas cenas un pieprasījumu pēc naftas, jo tie negatīvi ietekmētu globālo ekonomiku. Tomēr vēlāk jēlnaftas cena pasaules tirgū atkal varētu strauji pieaugt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti