Viedo sistēmu kļūda? - Xiaomi elektroautomobiļa avārijā Ķīnā iet bojā trīs sievietes - iAuto

Viedo sistēmu kļūda? - Xiaomi elektroautomobiļa avārijā Ķīnā iet bojā trīs sievietes 15

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto.lv | 6.aprīlis 2025 4:51

Traģiskā Xiaomi SU7 autoavārijā Ķīnā gājušas bojā trīs sievietes. Dzīvības vairs neatgriezt, taču jautājumi paliek un divi galvenie skan šādi: kādēļ palīgsistēma nebremzēja un, kādēļ cilvēki nespēja izkļūt no degošā auto.

Mediji vēsta, ka elektromobiļa Xiaomi SU7 avārija, kurā dzīvību zaudēja trīs sievietes, Ķīnas austrumu provincē Anhui notika 29. marta vakarā – transportlīdzeklis brauca ar aktivizētu "NOA" (Navigation on Autopilot) funkciju, ko apstiprina arī ražotājs.

Saskaņā ar Xiaomi informāciju, brīdī, kad automašīna pietuvojās ceļa būvdarbu vietai, NOA sistēma automātiski pārgāja manuālajā režīmā un brīdināja vadītāju. Ražotājs apgalvo, ka bremzes tika iedarbinātas, taču acīmredzot nepietiekami stipri un SU7 ar ātrumu 97 km/h ietriecās barjerā. Neilgi pēc tam automašīna uzliesmoja un nespējot atvērt durvis, sadega trīs sievietes, kas atradās salonā.

Tikpat strauji medijos izplatījās ziņas, kuru tematika bija traģēdijas iemeslu apspriešana – vai Xiaomi braukšanas palīgam var uzticēties?, vai sistēma gadījumā pārāk vēlu neatpazina briesmas un vai brīdinājums vadītājam neizskanēja novēloti, neatstājot vadītājam laiku reaģēt?

Tikpat skaļi izskan arī jautājums, kādēļ neviens no trim cilvēkiem nespēja pamest degošo auto – izskan minējumi, ka tas noticis aizbloķējušos durvju dēļ. Xiaomi uz to atbildējis, ka visas četras durvis ir aprīkotas ar mehāniskiem avārijas atvērējiem, kas atrodas katra durvju paneļa sīklietu kabatas zonā. Šie rokturi darbojas mehāniski un ļauj atvērt durvis pat tad, ja ir bojāts akumulators.

Notikušā apstākļi būs jānoskaidro izmeklētājiem un Xiaomi ir apsolījis pilnībā sadarboties ar atbildīgajām instancēm.

 

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 6.aprīlis 2025 8:28
12 1 Atbildēt

Sistēma darbojās. Novāc no ceļa lohus, kas nav spējīgi vadīt auto. No kurienes vispār šī bērnišķīgā ideja par auto, kas pats orientējas satiksmē? Vai tik aiz tās nav tikpat apdāvināti cilvēki, kā Tramps, kas pasauli redz stipri vienkāršoti? Sak, sensori priekšā, sānos, pakaļā, pa vidu kompis un karš beidzies, neviens vairs nemirst.

Sistēmu vajag citu - kas nemaldīgi satiksmē nosaka lohus un noceļ tos no trases. Un likumus, kas tos piespiež uzlabot braukšanas prasmes un kļūt atbildīgiem par savu braukšanu, vai arī atņemt tiem iespēju vēl jebkad sēsties pie auto stūres.

krix 6.aprīlis 2025 9:49
9 0 Atbildēt

Visa šī autopilotu sistēma atgādina joku par blondīni, kuras saplīsušo auto velk mīkstajā sakabē. Līdz pirmajam luksoforam, kur blondās auto ieliek pakaļā velošajam auto. Jo izrādās blondīne sēž pakaļējā beņķī un lako nagus.

Tehnika un tehnoloģijas progresē, bet to lietotāji ar vien vairāk regresē. Tā vien velk uz sistēmu, kad, atsakoties no viedajiem palīgiem, "analogais" lietotājs automātiski būs vainīgais.

ZZZZ 6.aprīlis 2025 8:40
7 1 Atbildēt

Idejiski vajadzētu būt, ka jo gudrāks jo labāks/jaunāks auto. Bet ceļa satiksmē diemžēl novērojumi rāda, ka lohs var būt jebkurš. Labi saprotams vecs lūznis, kompleksi spiež ārā pēdējo kas palicis, bet tad ko tie ar jaunajām tačkām? Nu piem apdzenot brauc 2m no aizmugures, saņem stiklā visu kas tur no riteņiem un starp nāk...tā var tupēt 2km!!!?? Ko viņš tur tāds var redzēt plānot savā manevrā?  Pa šo laiku es tur 3x jau būtu apdzinis ar inerci, pat ar 0,9l dzinēju! izplānojot pretimnākošās plūsmas logu. Tā viš irA.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmais testa brauciens ar jaunākajiem "Latvijas Gada auto 2026" pretendentiem t/c Mols - Kungu rija (+ VIDEO) 7

Sākušies konkursa "Latvijas Gada auto 2026" testi - iAuto.lv piesaka pirmā testa dalībniekus, bet eksperti dalās ar pirmajiem iespaidiem. Lasīt vairāk

 

Nevietā apdzinējs liek kūpēt bremzēm pretējā joslā (+ VIDEO) 16

Apdzenot līkumā, furgoniņa vadītājs liek nobremzēt vieglajam auto pretējā joslā, bet aiz tā braucošajam vadītājam situācija veidojas vēl bīstamāka. Lasīt vairāk

 

Kravas automašīnas kļūs vēl drošākas mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem (+ VIDEO) 14

Kravas automobilis ir ne vien darbarīks un ekonomikas dzinējspēks, bet arī 40 tonnas smags paaugstinātas bīstamības objekts satiksmē. Scania Latvia apmācību meistars Gints Vārtukapteinis: “Kaut arī kravas auto skaits sastāda tikai 1,5 % no kopējā transportlīdzekļu skaita, 15% iekļūst negadījumos ar nāvējošām sekām.” Lasīt vairāk

 

Sadursme ar velosipēdisti (+ VIDEO) 83

No video komentāra: "Mēs nekādā veidā neaizstāvam autovadītāju, taču velosipēdiste noteikti varēja labāk parūpēties par savu drošību. Tāpat kā gājēju un velosipēdistu gadījumā, iebraukšana/iebraukšana pārejā/pārejā, nepārliecinoties, ka visi autovadītāji jūs redz un bremzē, ir katastrofas cēlonis." Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti