LVC: Ja samazinās finansējumu ceļiem, būs jālemj par to, kuros novados tos neremontēs - iAuto

LVC: Ja samazinās finansējumu ceļiem, būs jālemj par to, kuros novados tos neremontēs 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 30.augusts 2015 9:42

„Ja tiks samazināts valsts budžeta finansējums valsts autoceļiem, visvairāk cietīs vietējās nozīmes autoceļi un nāksies lemt par to, kuros novados nākamgad ceļu remontdarbus neveikt,” norāda VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

„Tāpat, pie samazināta valsts finansējuma autoceļiem nebūs iespējas realizēt visus ar satiksmes drošības uzlabošanu saistītos projektus,” uzsver Lange.

Lai uzturētu valsts autoceļu tīklu, kārtībā katru gadu būtu nepieciešams finansējums 490 miljonu eiro apmērā. Ņemot vērā to, ka pēdējos 20 gadus no valsts budžeta autoceļiem tiek piešķirts nepietiekams līdzekļu apjoms, kopējais finansējuma deficīts valsts autoceļiem jau sasniedz četrus miljardus eiro.

Nākamā gada valsts budžeta bāzē autoceļiem ir paredzēti 150 miljonu eiro. Ja šī summa tiks samazināta, nāksies lemt par to, kurus no 2016. gadā ieplānotajiem remontdarbiem atcelt, kuros novados un reģionos ceļu remontdarbus neveikt.

Kā zināms valsts budžets tiek plānots trīs gadu griezumā, līdz ar to valsts autoceļu tīklā remontdarbi ir saplānoti no 2015. līdz 2017. gadam. Nozare un pašvaldības rēķinās ar šo finansējumu un plāno attiecīgi savu darbu.

Samazinot valsts budžeta finansējumu, visvairāk cietīs vietējās nozīmes autoceļi, kuru uzturēšanai un remontdarbiem ir iespējams izmantot tikai valsts budžeta finansējumu, Eiropas fondu finansējumu tiem novirzīt nedrīkst.

Saskaņā ar LVC ikgadējo inspekciju datiem, puse valsts pārziņā esošo tiltu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, un arī tiltu remontdarbi ir iekļauti 2016. gada valsts budžeta bāzes finansējumā paredzētajos 150 miljonos eiro.

Pielikumā 2016. gadā plānotie ceļu remontdarbi par valsts budžeta līdzekļiem 150 miljonu eiro apmērā.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Villijs 30.augusts 2015 12:37
1 0 Atbildēt

a varbūt primāri vajag labot asfaltu, nevis tērēt milzu līdzekļus visādiem nevajadzīgiem mietiņiem, barjerām, apmalēm, c/z u.c. otršķirīgām herņām, bez kurām mierīgi var iztikt???

kaķis 31.augusts 2015 0:00
1 0 Atbildēt

Protams,samazinam budžetu paredzētajām vajadzībām,lai tak mūsu ''godīgie'' augšā sēdošie var iesūkt sev naudu kabatās,jo ak,nabadziņi,ir taču tik grūti izdzīvot šajos laikos.

Pilnīgi slikti metas. Un tad būs ceļi tādi,ka protēzes varēs izsist,un bedrēs zivis audzēt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ko spēj Range Rover, tas nav pa spēkam Chery (+ VIDEO) 3

Ķīnas autoražotājs Chery mēģina atkārtot Range Rover 2018. gada braucienu pa Tiaņmenas kalna 999 pakāpieniem līdz "Debesu vārtu" arkai, taču piedzīvo neveiksmi. Lasīt vairāk

 

Benzīna motors, 666 Zs un aizmugures piedziņa - Bentley piesaka Supersports tikai 500 vienībās (+ FOTO) 8

Britu sportisko luksusa automobiļu ražotājs Bentley iepriecinās augstas veiktspējas cienītājus ar tīrasiņu benzīna modeli, kas apvieno 666 Zs ar aizmugures riteņu piedziņu un ievērojami mazāku svaru. Lasīt vairāk

 

4096 tonnas 12 stundās: Claas Jaguar uzstāda pasaules rekordu (+ FOTO) 15

ASV uzstādīts Ginesa rekords lauksaimniecības mašīnu ražīguma jomā, tikai 12 stundu laikā sagatavojot 4096 tonnas zaļās masas skābbarībai. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autobūve ar jaunu eksporta rekordu 11

2025. gada pirmajos desmit mēnešos Ķīnas autobūves eksports sasniedzis jaunu rekordu – gandrīz 800 miljardus juaņu, kas ir nepilni 100 miljardi eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti