Izvērtēs lietotāju maksājumiem piesaistīta ceļu finansēšanas modeļa ieviešanas iespējas - iAuto

Izvērtēs lietotāju maksājumiem piesaistīta ceļu finansēšanas modeļa ieviešanas iespējas 1

 

Foto: LVC

Latvijas Valsts ceļi | 17.aprīlis 2016 9:46

Līdz šā gada jūlija beigām ir jāizstrādā valsts finansiālajai situācijai un reālajām vajadzībām atbilstošākais ceļu finansēšanas modelis, tostarp jāizvērtē iespējas tā piesaistei ieņēmumiem no ceļu lietotāju maksātajiem nodokļiem un nodevām.

"Valsts budžetā paredzētie līdzekļi valsts autoceļiem 2016.gadā ir 146 milj. EUR, taču kopējie ceļu lietotāju maksājumi plānoti 551 milj. EUR. Ja vēlamies attīstīt valsts tautsaimniecību, kas nav izdarāms bez sakārtotiem autoceļiem, šīs šķēres ir jāsamazina," trešdien, 13.aprīlī, pirmās autoceļu finansēšanas modeļa izstrādei sasauktās ekspertu tikšanās laikā pauda satiksmes ministrs Uldis Augulis. Viņš arī uzsvēra, ka ir jāpiedāvā ilgtspējīgs autoceļu finansējuma instruments, kas ceļu attīstītājiem un uzturētājiem ļautu paredzēt ceļiem novirzāmo finansējumu vismaz piecu gadu perspektīvā.

Tāpat līdz jūlija beigām nepieciešams veikt korekcijas valsts ceļu pārvaldībā un to sakārtošanas programmā, kā arī izmaiņas jāpiedāvā pašvaldību ceļu pārvaldībā. Lai arī pēdējo gadu laikā valsts galveno autoceļu stāvoklis kopumā ir uzlabojies, valsts vietējo ceļu stāvoklis turpina pasliktināties. Kopējais remontdarbu deficīts valsts autoceļu tīklā ir 4.5 mljrd. EUR, bet sabiedrības zaudējumi sliktā autoceļu stāvokļa dēļ, braucot pa asfaltētiem ceļiem, tiek lēsti 800 milj. EUR gadā.

Pēc ministra iniciatīvas izveidotā ekspertu grupa būs nozīmīga platforma kopīgam darbam pie esošā ceļu sakārtošanas modeļa izvērtēšanas un analīzes, kā arī stabila, prognozējama un ilgtspējīga ceļu finansējuma modeļa radīšanas. Eksperti sniegs sociālekonomiskus argumentus optimālākā un reālajām iespējām atbilstošākā autoceļu finansēšanas mehānisma izstrādei.

Ekspertu grupā piedalās Latvijas Pašvaldību savienības, Valsts policijas, ceļu būvētāju, uzturētāju un sabiedrības, kā arī Satiksmes, Ekonomikas, Finanšu, un Zemkopības ministrijas pārstāvji.

Nākamā ekspertu grupas tikšanās paredzēta 11.maijā, bet noslēdzošā – 27.jūlijā, kad plānots prezentēt iespējamos risinājumus ceļu sakārtošanas problēmu novēršanai.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jānis 18.aprīlis 2016 8:16
1 0 Atbildēt

Latvijas autoceļu lietotājiem un ekspertiem ir kopēji jāpanāk divu punktu izpilde.

Autoceļu uzturētājiem ir jāsaplāno, kā viskvalitatīvāk izlietot šos līdzekļus!

1. Kopējos ceļu lietotāju maksājumus 100% jānovirza ceļu fondam, no kura uztur tikai ceļus!

2. Transporta Ekspluatācijas nodoklis jāpievieno degvielai (dīzelim, benzīnam, gāzei) aprēķinot likmi par kādu tiek paaugstināta degvielu cena, lai ieņēmumi būtu līdzvērtīgi šī brīža esošajam ieņēmumam!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ko spēj Range Rover, tas nav pa spēkam Chery (+ VIDEO) 3

Ķīnas autoražotājs Chery mēģina atkārtot Range Rover 2018. gada braucienu pa Tiaņmenas kalna 999 pakāpieniem līdz "Debesu vārtu" arkai, taču piedzīvo neveiksmi. Lasīt vairāk

 

Benzīna motors, 666 Zs un aizmugures piedziņa - Bentley piesaka Supersports tikai 500 vienībās (+ FOTO) 8

Britu sportisko luksusa automobiļu ražotājs Bentley iepriecinās augstas veiktspējas cienītājus ar tīrasiņu benzīna modeli, kas apvieno 666 Zs ar aizmugures riteņu piedziņu un ievērojami mazāku svaru. Lasīt vairāk

 

4096 tonnas 12 stundās: Claas Jaguar uzstāda pasaules rekordu (+ FOTO) 15

ASV uzstādīts Ginesa rekords lauksaimniecības mašīnu ražīguma jomā, tikai 12 stundu laikā sagatavojot 4096 tonnas zaļās masas skābbarībai. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autobūve ar jaunu eksporta rekordu 11

2025. gada pirmajos desmit mēnešos Ķīnas autobūves eksports sasniedzis jaunu rekordu – gandrīz 800 miljardus juaņu, kas ir nepilni 100 miljardi eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti