Dāņu arhitekts iesaka Rīgā atteikties no plašām ielām, vairāk attīstot infrastruktūru velosipēdistiem un gājējiem - iAuto

Dāņu arhitekts iesaka Rīgā atteikties no plašām ielām, vairāk attīstot infrastruktūru velosipēdistiem un gājējiem 28

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.jūlijs 2017 23:36

Rīgā būtu jāatsakās no plašām ielām, īpaši, upes tuvumā, vairāk attīstot infrastruktūru gājējiem un velosipēdistiem, intervijā raidījumā "900 sekundes" sacīja dāņu arhitekts un pilsētplānotājs Jans Gēls.

Viņš teica, ka Rīgai jau 2001.gadā tika ieteikts sašaurināt ielas, lai pilsētas centrs nebūtu tik pievilcīgs automašīnām, piemēram iela pie stacijas. Arī tuneļus vairs nevajadzētu būvēt, jo tādējādi cilvēks tiek novirzīts otrā plānā transportam, sacīja arhitekts. "Pilsētai ir jākalpo iedzīvotājiem. Jau pirms piecpadsmit gadiem teicu - izejiet no tuneļiem un padariet noslogotos ceļus par pilsētas bulvāriem ar kokiem, velojoslām, ietvēm," norādīja Gēls.

Arhitekts pauda, ka sabiedrība zaudē 17 centus katru reizi, kad kāds brauc ar sabiedrisko transportu, bet iegūst 25 centus par katru reizi, ko cilvēks nobrauc ar velosipēdu. Tomēr, raugoties plašākā aspektā, ir gudri būvēt sabiedriskā transporta sistēmas, kas kvalitatīvi pārņem privātā autotransporta sistēmas, sacīja Gēls.

"Redzu, ka Rīgā kaut kas ir atrisināts, redzu velojoslas dažās ielās, taču ne visās," uzsvēra Gēls, minot, ka Kopenhāgenu var pilnībā un droši šķērsot ar velosipēdu. "Jūs vēl tur neesat, bet esat sākuši," pauda arhitekts.

Tāpat esot redzams, kā sākts izmantot pilsētas vērtību - upes tuvumu. Daudzas pilsētas ir atteikušās no ūdens malu izmantošanas auto vajadzībām, viņš sacīja. "Rīgā lēnām tas ir sācies, bet es redzu, ka šo vērtību var izmantot vairāk," norādīja arhitekts.

 
28 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kasinsh79 3.jūlijs 2017 7:30
13 8 Atbildēt

Man principā pat riebjas skandināviskā pieeja teju it visā. Katrā ziņā - pilnīgi noteikti ceru, ka mums tomēr nebūs tādas /pret auto - par velo/ kustības pilsētās, kā tur.

kasinsh79 3.jūlijs 2017 7:32
11 8 Atbildēt

No satiksmes viedokļa arī - klaja nepatika braukt auto pie stūres Skandināvijā (to es no savas pieredzes). Absolūti likumpaklausīgie un tikai pareizie mietpilsoņi, pēee :D

viencexperc 3.jūlijs 2017 1:52
10 3 Atbildēt

Ko es, profesionāls experc, ieteiktu Dānijai un citām valstīm, kuras mokās ar pārāk lielu automobīļu blīvumu uz ielām.

Tā vietā, lai pārietu uz velosipēdiem, ieteiktu aiztriekt visus slaistus atpakaļ uz etniskām dzimtenēm. Un nemaksāt lieku naudu cilvēkiem, kuri nekur nestrādā. Tādā veidā viņi nevarētu atļauties automobīļus, un brauktu ar velosipēdiem, ielas atbrīvojot cilvēkiem, kuri cenšas dzīvē kaut ko sasniegt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo brauc zem sarkanā - avārija Rīgā, Vienības gatvē 20.08.2025. (+ FOTO) 6

Saskaņā ar aculiecinieka informāciju, trīs transportlīdzekļu sadursme Rīgā, Vienības gatves un Ģimnastikas ielas krustojumā notikusi tādēļ, ka Volvo vadītājs ignorējis luksofora aizliedzošo signālu. Lasīt vairāk

 

Škoda Octavia nobrauc 1 miljonu kilometru (+ FOTO) 10

Škoda savā mājaslapā stāsta par lauksaimnieku no Islandes, kura 2003. gada Octavia līdz šogadam nobraukusi vairāk kā 1 000 000 kilometru. Lasīt vairāk

 
 

Elektriskais Polestar 3 ar jaunu Ginesa rekordu – 935 kilometri ar vienu uzlādi 8

Veicot 935 kilometrus bez papildu uzlādes, Polestar 3 uzstādījis jaunu rekordu elektriskajiem SUV. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti