50% iedzīvotāju uzskata, ka valsts autoceļu būvdarbu kvalitāte ir uzlabojusies - iAuto

50% iedzīvotāju uzskata, ka valsts autoceļu būvdarbu kvalitāte ir uzlabojusies 11

 

Foto: iAuto.lv

Latvijas Valsts Ceļi | 21.janvāris 2020 11:32

Puse jeb 50% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pēdējo piecu gadu laikā ārpus apdzīvotām vietām esošo valsts autoceļu būvdarbu kvalitāte kopumā ir uzlabojusies, par to liecina pētījumu centra SKDS veiktās Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultāti.

43% respondentu uzskata, ka būvdarbu kvalitāte ir nedaudz uzlabojusies, savukārt 7% aptaujāto uzskata, ka tā uzlabojusies ievērojami.                                                             

Tik pat 7% respondentu uzskata, ka šo būvdarbu kvalitāte ir nedaudz pasliktinājusies, 2% - ka tā ir ievērojami pasliktinājusies. Trešdaļa aptaujāto jeb 34% norāda, ka būvdarbu kvalitāte nav mainījusies. Laukos dzīvojošie respondenti biežāk norādīja, ka ārpus apdzīvotām vietām esošo valsts autoceļu būvdarbu kvalitāte ir uzlabojusies.  

Jau vairākus gadus VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) nodrošina visaptverošu kvalitātes uzraudzības procesu, kurā ietilpst arī kvalitātes kontrole. Viens no kvalitātes uzraudzības būtiskākajiem elementiem ir būvuzraudzības komanda – pasūtītāja pārstāvji būvlaukumā, sertificēti būvuzraugi kas tiek izraudzīti konkursa kārtībā. Būvuzraudzību nodrošina būvinženieris ar attiecīgu kvalifikāciju, kā arī ceļu būvuzraugs, kuram šajā̄ objektā būvniecības laikā ir pilnas slodzes darbs.

LVC ir sava akreditēta Ceļu laboratorija, kas veic visu ceļu būvniecības objektu noslēguma pārbaudes kā arī kontrolmērījumus citos būvniecības etapos. LVC realizē arī neplānotas pārbaudes – laboratorijas speciālisti brauc un nebrīdinot ņem būvmateriālu paraugus, tai skaitā asfaltbetona rūpnīcās. Ir jābūt iespējai paņemt visus asfaltbetona izejmateriālus – smilts, šķembu, minerālmateriālu, bitumena vai aizpildītājpulvera paraugus. Šī̄ prasība ir aprakstīta būvdarbu līgumā̄. Tādā veidā tiek pārbaudīts ne tikai gala produkts, bet arī izejmateriāli.

Arī LVC Autoceļu kompetences centra Ceļu laboratorija ir akreditēta atbilstoši starptautiskajam standartam un integrēta kopējā uzņēmuma kvalitātes vadības sistēmā. LVC ceļu laboratorijas speciālisti veic pārbaudes visos būvniecības objektos uz valsts autoceļiem, kā arī  šos pakalpojumus izmanto pašvaldības un privātie uzņēmēji, kuri vēlas veikt kvalitātes pārbaudes būvniecības objektos. Visi materiālu paraugi tiek īpaši marķēti, tādejādi nodrošinot testu anonimitāti. Veicot pārbaudes laboratorijā, nav zināms, no kādiem konkrētiem objektiem nāk katrs paraugs.

2019. gadā Ceļu laboratorijā kopumā veiktas vairāk kā 11 000 pārbaudes viskozajiem un šķidrajiem bitumeniem, bitumena emulsijas paraugiem, karstā asfaltbetona maisījumiem, minerālmateriālu un asfaltbetona paraugiem.

Kopš 2003. gada LVC ir ieviesta un atbilstoši starptautiskajam standartam sertificēta kvalitātes vadības sistēma, kas palīdz sekot līdzi visam būvniecības procesam, sākot no projektēšanas līdz pat būvdarbu garantijas perioda beigām, kā arī nodrošina efektivitātes palielināšanu.

Sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS Latvijas iedzīvotāju aptauju par autoceļu tīklu veica pērn oktobrī. Aptaujāts tika vairāk nekā tūkstotis Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 75 gadiem visos valsts reģionos.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 21.janvāris 2020 16:30
7 4 Atbildēt

Noteikti aptaujāja šosejas malā aiz nepārtrauktās līnijas pieķertos sēņotājus. Nekad neticēšu, ka aptauja ir veikta starp šoferiem. Bet kā jau te iepriekš rakstīja, Latvijas šoferu īpatsvars sastāv no 84% šaurām pierītēm.

Vajag iAuto portālā uztaisīt aptauju. Paredzu, ka būs tuvāk realitātei uzskati.

Frontera 21.janvāris 2020 17:22
4 4 Atbildēt

Pie Vangažiem izveidojušās asfalta plaisas izremontētajā A2 šosejas posmā novēros līdz pavasarim

______________________________________________________

Tad kur ir kvalitāte????????????????

vērotājs 21.janvāris 2020 20:43
4 3 Atbildēt

Nu ja salīdzina ar to kā bija pirms tam, tad kvalitāte ir izcila. Vienīgi tos automātiskos svarus vajadzēja salikt biežāk un pie katriem krūmos pa kontrolierim.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Subaru maina kursu: vispirms hibrīdi, tad elektrība

Japānas autoražotājs Subaru mainījis sākotnējos plānus, vairāk resursu solot novirzīt hibrīdautomobiļu attīstībai. Lasīt vairāk

 

Tostarp ar dīzeļdzinēju: RAM parāda Brazīlijā izstrādāto pikapu Rampage Eiropas tirgum (+ FOTO)

RAM Rampage izstrādāts un tiks ražots Brazīlijā, jau sākotnēji uzsvaru liekot uz Eiropas pircēju, tādēļ pircējiem piedāvās ne tikai versiju darbam, bet arī smalkāku un pilsētniekiem vairāk piemērotu versiju, kas saglabās RAM zīmolam raksturīgo brutālo izskatu. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā 2300 kilometru bez uzpildes un uzlādes - Hongqi HS6 uzlādējamais hibrīds uzstāda Ginesa rekordu 8

Ķīnas luksas automobiļu ražotāja Hongqi modelis HS6 PHEV ir uzstādījis jaunu Ginesa rekordu kategorijā “Garākais brauciens ar sērijveida uzlādējamu hibrīda SUV bez uzpildes vai uzlādes”. Lasīt vairāk

 

Beigas medusmaizei? - Lielbritānija plāno jaunu nodokli elektroautomobiļiem 22

Lielbritānija plāno ieviest jaunu nodokli elektroautomobiļiem, kas tiktu aprēķināts pēc nobrauktā attāluma, tas ir, jo vairāk brauc, jo vairāk maksā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti