Ko un kā Viļņā dara ar "bedrītēm" uz ceļa - iAuto

Ko un kā Viļņā dara ar "bedrītēm" uz ceļa 2

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

2.marts 2021 15:48

Līdz pavasara sākumam uzņēmums Grinda jau bija izlīdzinājis 700 avārijas bedres, kas dažādās pilsētas vietās bija izveidojušās ziemas periodā.

Uzņēmuma speciālisti uzsver, ka lielākie darbi vēl priekšā – Grinda tos plāno veikt marta mēnesī, novēršot apmēram 3 tūkstošus ielas seguma bojājumu.

Ielas tiek remontētas ne tikai siltajā periodā, bet visu gadu: nebūtu prātīgi gaidīt vasaru, lai varētu aizlāpīt bedri, kas uzradusies intensīvas satiksmes noslogotā ielā.

Ziemā darbi vienkārši tiek organizēti citādi, jo industriālā asfalta rūpnīca nedarbojas: bedres remontējam, izmantojot speciāli sagatavotu asfaltu, kas ražots nelielos daudzumos, ”stāsta UAB Grinda direktors Ķēstutis Vaicekiūtis.

Ziemā tiek izmantota mobilā asfalta rūpnīca - pārstrādātājs. Sagatavotā asfalta masa tiek uzkarsēta līdz 175 grādu temperatūrai un nogādāta darba vietā ar īpašu termosu, kas var uzturēt asfalta darba temperatūru līdz trim dienām. No bedres tiek izņemtas sniega un dubļu nogulsnes, un pēc tam tiek ielieta asfalta masa, ko saspiež ar vibrācijas plāksni.

Avārijas bedres ir "izkaisītas" lielā ielu platībā. Uzņēmuma speciālisti skaidro, ka mūsu klimata joslā, kur bieži atkārtojas sasalšanas un sasilšanas cikli, ziemā “saplēstā” ielas virsma ir ierasta lieta.  Ūdens, kas kušanas procesā iekļūst asfalta plaisās, atdziestot izplešas un tādējādi sasmalcina asfalta segumu.

Būtiski, ka bedres divreiz ātrāk veidojas ielas posmos, kur ir intensīva satiksme. Speciālisti tam sagatavojas iepriekš: viņi aktīvi apseko pilsētas ielas, nosūta papildu brigādes, lai aizpildītu bedres, un pasūta nepieciešamos materiālus.

Saskaņā ar Ielu uzturēšanas standartu avārijas bedre (no 5 cm dziļuma) ir jāsalabo 3 dienu laikā, taču, tāpat kā visur, ir jāpaļaujas uz racionalitātes kritēriju. Tādējādi, lai izvairītos no sastrēgumiem, intensīvas satiksmes ielas remontam neatvēl 3 dienas, bet cenšas tikt galā ar darbiem 3-4 stundās.

Lasi iAuto:

Rīgā šogad aizlāpīti 5100 kvadrātmetri bedru https://iauto.lv/zinas/latvija/37043-riga-sogad-aizlapiti-5100-kvadratmetri-bedru

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 3.marts 2021 13:01
3 0 Atbildēt

Hāā... hāāā... bedres neizveidojas vairāku stundu laikā. Viņas tur aug nedēļu un neviens nelāpa, kamēr neatrodas vienīgais prātīgais, kurš aizbrauc un uzliek apbraukšanas zīmi. 3h ir klaja melošana. Ceļš no tilta uz Mārupes pusi kāds bija pirms nedēļas, tāds ir tagad. Ir vismaz viena vieta, kur plikdisknieki garantēti pārsistu savu neko, vai nu kas viņiem tur uzstiepts uz diskiem.

darklight 2.marts 2021 17:45
2 1 Atbildēt

Tas jau tāds pagaidu ielāps vien tik ir. Un lāpa arī pie mums, kā te augstāk jau teica.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai ar birstēm automātiskajā automazgātuvē var saskrāpēt auto — saskrāpēt motora pārsegu? (+ VIDEO) 13

Auto īpašnieks atklāj švīkas uz motora pārsega. Ir aizdomas, ka tās radušās pēc pabūšanas Pro Bro tuneļveida automazgātavā. Pierādīt to nevar, tādēļ īpašnieks vaicā: "Vai švīkas varēja atstāt Bro Pro birstes?, kāda ir jūsu pieredze". Lasīt vairāk

 

Beidzot būs lietus kanalizācija pie Mellužu estrādes, diemžēl sānu aizbūvē ar auto stāvvietām (+ VIDEO) 7

Labas ziņas no Jūrmalas - ja remonti būs veikti kvalitatīvi, Mūzikas ielā vairs nekrāsies lietus ūdeņi, bet Mellužu estrādes apkaime izskatīsies pievilcīgāk. Lasīt vairāk

 

Katru nedēļu aizdegas vismaz viens auto; 53% gadījumu beidzas ar spēkrata norakstīšanu 6

Ik dienu Latvijā aizdegās viens auto, 86% - pašaizdegšanās gadījumi Lasīt vairāk

 

Ķīnas izaicinājums Eiropas SUV līderiem – “Tiggo 8” debitēs arī Latvijā (+ VIDEO) 39

Ķīnas auto ražotājs “Chery” izaicina konkurentus ar savu “Tiggo 8” modeli. Šogad tas debitējis vairākos Eiropas tirgos, tostarp Apvienotajā Karalistē, Polijā un Itālijā, un arī Latvijā drīz būs jauns “Chery” pārstāvis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti