Sarkandaugavas pārvada būvniecība norit pēc plāna (+ FOTO) - iAuto

Sarkandaugavas pārvada būvniecība norit pēc plāna (+ FOTO) 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Rīgas domes Satiksmes departaments | 30.marts 2021 15:01

Sarkandaugavas pārvada būvniecība oficiāli tika uzsākta tieši pirms gada – 2020. gada 30. martā, bet pilnībā to plānots pabeigt 2022. gada vasarā.

Neraugoties uz Covid-19 apstākļiem, pārvada būvniecība norit atbilstoši darbu un laika grafikam, un tā izbūve būtiski samazinās sastrēgumu veidošanos maģistrālajās Sarkandaugavas ielās un pie dzelzceļu pārbrauktuves, kā arī veicinās tranzīta kravas transporta novirzīšanu no Centra un Sarkandaugavas. Pirmajā būvniecības gadā tika veikta inženierkomunikāciju pārbūve, iedzīti 11 872 metri pāļu un izbūvēti 33 no 42 balstiem.

Tāpat pirmajā būvniecības gadā tika pārbūvēts arī tramvaja kontakttīkls Sliežu ielā, pārbūvēti siltumapgādes tīkli Viestura prospektā, pārbūvēts vidēja spiediena gāzes vads D426 Tvaika ielā, kā arī pārbūvēta110kV elektropārvades divķēžu līnija Nr.215/218 posmā no balsta Nr. 26 līdz apakšstacijai “Mīlgrāvis” kabeļu izpildījumā.  

Šajā objektā neparasts un arhitektoniski pievilcīgs risinājums tika pielietots satiksmes pārvada daļai pāri Viestura prospektam, kur pārvada konstrukcijas veidotas no ekstradozētas laiduma konstrukcijas, kuras papildus noturēs vantis no pilona. Satiksmes pārvada laiduma konstrukcijas virs sliežu ceļiem “Rīga-Skulte” paredzētas no saliekamām 22 metru iepriekš spriegtām dubult-T dzelzsbetona sijām, kas tiks apvienotas ar monolīto betonu un papildus saspriegtas pēc nepieciešamās betona stiprības sasniegšanas. Projekta gaitā paredzēts realizēt Latvijā vienīgā dzelzceļa sliežu ceļa ar diviem tramvaja sliežu ceļiem krustojuma pārbūvi, nomainot vecās konstrukcijas pret jaunām.

Pašlaik pārvadā turpinās pāļu, balstu, kā arī laiduma konstrukciju izbūve 7 no 9 zonām. Tāpat tiek veikta gājēju un velosipēdistu tuneļa izbūve zem sliežu ceļiem “Rīga-Skulte.” Turpinās arī dzelzceļa pārbrauktuves un inženierkomunikāciju izbūves darbi (elektroapgāde, apgaismojums, lietus kanalizācija, ūdensvads, elektroniskie sakaru tīkli, dzelzceļa kontakttīkls), kā arī ielu izbūves darbi Viestura prospektā, Tvaika un Sliežu ielās.

Sarkandaugavas satiksmes pārvada izbūve ir viens no nozīmīgākajiem pēdējo gadu galvaspilsētas infrastruktūras attīstīšanas objektiem. Pārvada izbūve ievērojami atvieglos transporta plūsmu uz Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuvēm, uzlabos tuvāko apkaimju iedzīvotāju pārvietošanās iespējas un satiksmes drošību, kā arī veicinās tranzīta kravu transporta plūsmas novirzīšanu no pilsētas centra un Sarkandaugavas.

Pārvada Rīga-Skulte izbūvi Sarkandaugavā veiks piegādātāju apvienību “OTC,” kurā ir apvienojušies trīs būvnieki – SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un AS “Latvijas tilti”.

Plānotās pārvada izmaksas ir 45,4 miljoni eiro. No tām Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums 27,15 miljoni eiro, Latvijas valsts budžeta dotācija – 1 miljonu eiro, savukārt pārējais ir pašvaldības finansējums.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
robchix 30.marts 2021 23:39
3 0 Atbildēt

Un kas notiksies Tvaika ielaa peec tam, kad tilts tiks palaists? Jau patreiz satiksmes pluusma no riitiem uz centru un vakaros atpakalj, lai apbrauktu Viestura prospektu, kur buuvnieciibas gaitaa ir uztaisiits izrakaats vaajpraats, ir praktiski nepaartraukta. Tvaika ielas paarbuuve ir TIKAI otraa kaarta, un treshaa ir piesleegums pie Ganiibu dambja Sarkandaugavaa. Pie tam, Tvaika iela, pateicoties "pilseetas cilveekiem" liidziigajiem idiotiem ir nogriezta uz divjoslu ielu projekteetaa chetrjoslu celja vietaa. Peec tam visi tie, kam taa gribeejaas divas joslas, raudaas, ka auto pluust nepaartrauktaa pluusmaa un korkjis Sarkandaugavaa buus nepaartraukts.

Brasa 31.marts 2021 20:59
2 0 Atbildēt

Jautri jau arī ar Brasas tiltu, kāpēc par visu vari jādzen gājēji un velosipēdisti augšā tiltā, ja tie var šķērsot tās pāris sliedes pa leju, esošās pārbrauktuves vietā.

Bet nē, pilsēta (atsevišķiem) cilvēkiem vajag sačakarēt arī to satiksmes pārvadu un iespiest tajà to velojoslu, kuru daudzi neizmantos, ko brauks pa leju, lai nav jāminās augšā pārvadā...

Celtnieks 30.marts 2021 23:33
2 0 Atbildēt

Brasas tiltu no jauna varētu uzraut aptuveni pusgadā, bet nē - kratīsies pa pārbrauktuvi vēl 3 gadus vismaz, kamēr nomalē būvē pārvadus ar estakādēm.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda CX-60 un CX-80 saņem uzlabojumus (+ FOTO) 2

Gatavojoties Eiropas tirgum, Mazda lielākie krosoveru saimes modeļi, CX-60 un CX-80, piedzīvojuši nozīmīgus uzlabojumus gan aprīkojuma, gan drošības jomā. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā pusei šoferu bezmaksas pārbaudē problēmas ar kvēpu filtru; katram desmitajam vēl vasaras riepas 18

Bojāts, nefunkcionē vai arī vispār nav - bezmaksas kvēpu filtru pārbaude atklāj ainu latviešu autoparkā Lasīt vairāk

 

Porsche izlaiž brīvībā ocelotu – jauns īpašais modelis vienā eksemplārā 3

Atzīmējot Porsche Latin America 25. gadadienu, vācu autoražotājs izstrādājis jaunu īpašo modeli Ocelot, kas radīts uz 911 GT3 bāzes. Lasīt vairāk

 

BYD izstrādāto elektrisko skrituļdēli izpērk īsā laikā 9

Klientiem iepatikusies ideja par elektrisko skrituļdēli, kas automātiski uzlādējas no automašīnas baterijas un ir izmantojams “pēdējās jūdzes” veikšanai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti