"Latvijas valsts ceļi": Lielākā daļa satiksmes Latvijā notiek uz 10% autoceļu - iAuto

"Latvijas valsts ceļi": Lielākā daļa satiksmes Latvijā notiek uz 10% autoceļu

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 29.aprīlis 2021 16:01

Lielākā daļa - apmēram divas trešdaļas - satiksmes Latvijā notiek uz 10% autoceļu, ceturtdien ceļu nozares konferencē "Satiksme un infrastruktūra pandēmijas gados" pauda VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Pēc viņa teiktā, raksturojot situāciju uz autoceļiem, valstī tā dalāma divās daļās - uz galvenajiem autoceļiem situācija uzlabojas - 80% no tiem ir labā vai ļoti labā stāvoklī, savukārt vietējie autoceļi lielā daļā gadījumu nav pārbūvēti un pienācīgi uzturēti, kā arī pa šiem ceļiem ir samērā maza satiksmes intensitāte.

"Ir jautājums, kā "Latvijas valsts ceļi" rīkojas, kad finansējums trūkst - sākas prioritizēšana, un, protams, tiek ieguldīts tajos ceļos, kur ir lielākā intensitāte un kur visātrāk šie ieguldījumi atmaksājas," sacīja Lange.

LVC vadītājs skaidroja, ka Latvijas ceļu blīvums atbilst vidējam rādītājam Eiropā, tomēr neatbilstība veidojas iedzīvotāju skaita ziņā, jo ceļi, neuzskatot tos par biznesa objektiem, kur, piemēram, tiek pārvadāti tikai kokmateriāli, kūdra vai kāds cits resurss, - neatmaksājas.

Viņš atzīmēja, ka LVC būtu gatavi pašvaldību rīcībā nodot apmēram 8000 autoceļu posmus, saglabājot kontroli pār valsts autoceļu galvenajām "artērijām" jeb lielākajiem ceļiem, jo pašvaldības spēj labāk izvērtēt konkrētu apgabalu attīstību, kam var piemērot arī ceļus.

Diskusijā Latvijas Kokrūpniecības federācijas izpilddirektors Kristaps Klauss piedāvāja uz vietējiem autoceļiem noteiktu nozaru, piemēram, mežistrādes pārstāvjiem ieviest vinjetes, kas kalpotu kā veids ceļu salabošanai. Viņš skaidroja, ka šāda metode varētu ļaut mežistrādes nozares pārstāvjiem palielināt savu efektivitāti - ja ar ceļu apdrošināšanu tiktu mainīts arī regulējums, kas baļķu vedējiem ļautu vest pilnas mašīnas un neierobežotu to darbību.

Vienlaikus diskusijas dalībnieki sarunas laikā pauda savus viedokļus par ātrgaitas ceļu nepieciešamību, sabiedriskā transporta infrastruktūras savienojamību ar autoceļiem, kā arī "gudru ilgtermiņa autoceļu plānošanu", kas palīdzētu ceļu tīklu uztvert ilgtermiņa projektu ar ilgtermiņa sekām.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda CX-60 un CX-80 saņem uzlabojumus (+ FOTO)

Gatavojoties Eiropas tirgum, Mazda lielākie krosoveru saimes modeļi, CX-60 un CX-80, piedzīvojuši nozīmīgus uzlabojumus gan aprīkojuma, gan drošības jomā. Lasīt vairāk

 

Ar hibrīdu vai bez? Jānis Vanks salīdzina divus Škoda Kodiaq (+ VIDEO) 2

Škoda Kodiaq ir viens no populārākajiem modeļiem Latvijā, tomēr arī viena modeļa ietvaros ir sastopamas atšķirīgas personības. Lasīt vairāk

 

Vai dzinējs aukstā rīta jāsilda vai tomēr labāk braukt uzreiz? (+ VIDEO) 13

Lai gan kārtīgu salu sinoptiķi pagaidām nesola, termometra stabiņš zogas arvien tuvāk nullei. Negatīvas temperatūras netīk daudziem automašīnu darba šķidrumiem - it sevišķi dīzeļdegvielai. Lasīt vairāk

 

Britu policija izmanto nemarķētu kravinieku, lai pieķertu pārkāpējus (+ VIDEO) 9

Tālruņa lietošana braukšanas laikā ir viens no bīstamākajiem autovadītāju pārkāpušiem, ko Viltšīras ceļu policija apkaro izmantojot nemarķētu kravas auto un "skatu no augšas". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti