Apvienoto "Rail Baltica" tiltu pār Daugavu plānots sākt būvēt 2023.gada nogalē - iAuto

Apvienoto "Rail Baltica" tiltu pār Daugavu plānots sākt būvēt 2023.gada nogalē 17

 
Nozare.lv | 2.novembris 2022 13:40

Apvienoto "Rail Baltica" tiltu pār Daugavu plānots sākt būvēt 2023.gada beigās, Satiksmes ministrijas rīkotajā ekspertu diskusijā "Apvienotais tilts - "Rail Baltica" risinājums Daugavas abu pušu savienošanai" pavēstīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" Projekta ieviešanas un vadības departaments direktors Einārs Jaunzems.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) diskusijā norādīja, ka jaunais apvienotais jeb divlīmeņu autotransporta un dzelzceļa tilts pār Daugavu ir nozīmīgs savienojums gan "Rail Baltica" projektā, gan kopumā Latvijas transporta sistēmā. "Rail Baltica" būvniecības prioritārais posms ir virzienā no Lietuvas robežas uz Rīgas lidostu un Salaspils kravu termināli, lai varētu sākt nodrošināt dzelzceļa pārvadājumus uz Eiropu. 

Savukārt autosatiksmē šis tilts ir būtisks, lai savienotu Rīgas apvedceļu un to izbūvētu atbilstošu esošajai transporta noslodzei, attiecīgi arī apvedceļu veidojot kā mūsdienīgu automaģistrāli, uzsvēra Linkaits.

Klātienes diskusijā piedalījās satiksmes nozares eksperti, "Rail Baltica" projekta ieviesēji, kopuzņēmuma "RB Rail" un "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji, projektētāji no "DB Engineering & Consulting GmbH", VSIA "Latvijas valsts ceļi", Salaspils un Ķekavas novada pašvaldību pārstāvji, turpinot sarunu ciklu par "Rail Baltica" projekta ieviešanu Latvijā.

"RB Rail" tehniskais direktors Latvijā Ēriks Diļevs skaidroja, ka apvienotais tilts pār Daugavu ir viens no komplicētākajiem "Rail Baltica" infrastruktūras risinājumiem un unikāla būve pasaulē, kā arī šī brīža ģeopolitiskajā situācijā ieguvis vēl stratēģiskāku nozīmi kopējās reģiona savienojamības un mobilitātes stiprināšanā. 

Diļevs informēja, ka izstrādāti būvprojekta pamatrisinājumi, tai skaitā veikti nepieciešamie ģeodēzijas darbi kā arī specifiski ģeotehniskās izpētes darbi Daugavā. Šobrīd tuvojas būvprojekta izstrādes noslēdzošais posms. 

Izstrādātie būvprojekta pamatrisinājumi paredz divas atdalītas autoceļa brauktuves ar divām joslām katrā braukšanas virzienā un papildu apstāšanas joslu augšējā tilta līmenī, kā arī dzelzceļa infrastruktūru pasažieru un kravas pārvadājumiem zemākajā līmenī. Kopējais tilta garums - 1,15 kilometri. Izvēlētais konstrukcijas risinājums - tērauda kopņu sistēmas tilts ar augstumu līdz pat 12 metriem un masīviem balstiem Daugavā. 

Apvienotā tilta būvprojekta izstrādi plānots pabeigt līdz 2023.gada trešajam ceturksnim, lai jau nākamā gada nogalē pēc finansējuma piesaistes no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta Militārās mobilitātes finansējuma sāktu tilta pirmās kārtas būvniecību.

"DB Engineering & Consulting GmbH" izpilddirektors Baltijas valstīs Burhans Erkans norādīja, ka apvienotais tilts ir svarīgs Baltijas valstu savienojamībai ar Eiropu, kā arī Salaspils un Ķekavas novadu izaugsmei. Erkans uzsvēra, ka šim divlīmeņa autoceļa un dzelzceļa tilta projektam līdzvērtīgi būs vēl tikai daži pasaulē. 

"DB Engineering & Consulting GmbH" projektu vadītājs Ēriks Kammels informēja, ka tilta tehniskā iecere paredz divus dzelzceļa sliežu ceļus ar ātrumu 249 kilometri stundā, virs kuriem atradīsies autoceļš ar kustības ātrumu 90 kilometri stundā. Tilts sastāvēs no astoņiem tērauda laidumiem, tostarp sešiem 150 metru laidumiem un diviem 125 metru laidumiem. 

Kammels norādīja, ka apvienotā tilta būvniecības iecere palīdzēs optimizēt arī tā uzturēšanai nepieciešamās izmaksas, tāpat izvēlētais risinājums nodrošinās labāku militāro mobilitāti un atstās mazāku ietekmi uz esošajām inženierkomunikācijām.

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Attīstības pārvaldes direktors Klāvs Grieze uzsvēra, ka apvienotā tilta būvniecība sekmēs Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģijas līdz 2040.gadam ieviešanu, kas paredz izveidot vienotu, drošu un efektīvu valsts galveno autoceļu tīklu, lai nodrošinātu Rīgas apvedceļa sasniedzamību no jebkura administratīvā centra Latvijā ne ilgāk kā divu stundu laikā. 

Papildus apvienotā tilta būvniecība veicinās Eiropas Savienības normatīvos aktos ietvertās prasības par ātrgaitas autoceļu izbūvi Eiropas transporta tīklā (TEN-T) pamattīklā, kā arī atslogos Rīgas HES dambi no kravas un cita veida transporta, norādīja Grieze. Tāpat plānots savienojums no apvienotā tilta mezgla līdz Ķekavas apvedceļam, nodrošinot vienotu Rīgas apvedceļa maršrutu. Šis projekts vēl ir izstrādes stadijā, jo nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums.

Ķekavas novada domes priekšsēdētājs Juris Žilko (PPI) atzīmēja, ka ar projektētajiem panākta vienošanās par tilta augstumu, lai nodrošinātu kuģošanu akvatorijā starp Rīgas HES un Ķeguma HES, kā arī salāgoti apvedceļu risinājumi ziemeļu pusē un pieslēgums valsts reģionālam autoceļam P85 Rīgas HES-Jaunjelgava. Tāpat izvēlētā tilta risinājums ļauj saglabāt ūdens izmantošanas iespējas, veicina mobilitāti un paver iespējas investīciju piesaistei novadam. 

Vienlaikus jāpievērš uzmanību mikromobilitātes risinājumiem starp Ķekavas un Salaspils novadiem. Kā norādīja Salaspils novada domes priekšsēdētāja vietnieks Raivis Anspaks (JV), pašvaldība jau projektē velosipēdu ceļu savienojumam no Saulkalnes līdz Zirņu salai, kas ietver arī posmu pa Rīgas HES.

Savukārt "Eiropas dzelzceļa līniju" Projekta ieviešanas un vadības departaments direktors Einārs Jaunzems norādīja, ka būvdarbu sākšanai nepieciešams finansējums, pabeigts būvprojekts un pabeigta īpašuma atsavināšana. Izpildoties minētiem priekšnoteikumiem, kā arī noslēdzoties "Rail Baltica" pamattrases Latvijas teritorijā būvdarbu iepirkumam ārpus Rīgas pilsētas robežām, plānota būvdarbu sākšana - sākotnēji Iecavas apkārtnē, pēc tam apvienotā tilta posmā. 

Kopumā tilts ir sadalīts trīs būvatļaujās un prioritāri darbus plānots sākt trešajā būvatļaujas posmā, veicot darbus, kas atrodas ūdenī. Šis ir viens no laikietilpīgākajiem būvniecības posmiem, kas paredz metinātas tērauda kopnes, balstu betonēšanu ūdenī un pamatbūvniecību ūdenī. Darbi tiks sākti 2023.gadā beigās un tos šajā posmā plānots pabeigt līdz 2026.gada beigām.

Jau ziņots, ka 2021.gada augustā valdība atbalstīja apvienotā autoceļu un "Rail Baltica" dzelzceļa tilta pār Daugavu projektēšanu. Projektā tiks izbūvēts jauns divlīmeņa šķērsojums pār Daugavu un ar to saistītā autoceļu infrastruktūra. Apvienotā tilta risinājums mēroga, tehnisko un ekspluatācijas raksturlielumu dēļ uzskatāms par pasaules līmeņa inženierbūvi Latvijā. Tas būs nozīmīgs ieguldījums Latvijas transporta sistēmas pilnveidē un sekmēs Rīgas apvedceļa pārbūves īstenošanu, kas kā prioritārs virziens iekļauts Latvijas valsts autoceļu stratēģijā līdz 2040.gadam.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.
 

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
didzisk 2.novembris 2022 14:02
3 0 Atbildēt

Kāpēc Krievijā (un līdz ar to Latvijā) sliedes platākas (1520 mm) nekā pie cilvēkiem? Kad sākuši būvēt dzelzceļus, prasījuši Pēterim I vai taisīt kā Eiropā vai platākas. Viņš teicis "Nah*j platākas?" Izmērījuši, sanācis 8,5 cm.

Bet ja nopietni, tad aizraujošs projekts. Varēja tikai konkrētāk pateikt, kur tad tas tilts būs. Kaut kur starp Doli un Ikšķili, apmēram pretī Salaspilij?

Valdis 2.novembris 2022 20:43
3 0 Atbildēt

Šo varēja izveidot par pirmo maksas tiltu Latvijā. Simboliski, 1 EUR par katru reizi. Kravas auto 3 EUR.

Krokodils 3.novembris 2022 13:49
3 1 Atbildēt

Nekas... Pabeigs un pēc gada uztaisīs vēlvienu treknu tāmi kur sazīmēs resnas līnijas, saliks vēl nano stabiņus un velosipēdisti varēs kopā ar pārējiem ''droši'' justies, jo viņiem tak būs sava kārotā josla!!! Un dēļ šī tad maksimālo ātrumu uz tilta samazinās no 120/130 uz 70, ieliks fotoradarus visur kur var un vēl ļoti labi tiks pildīta valsts kase pati no sevis, vismaz 240€ par katru bildīti jo brauksi tajā posmā +50kmh āav.

Uz jautajumiem, kāpēc nevarēja uzreiz izveidot, atbildēs, ka 2023 gadā tādu obligātu regulu nebija, bet tagad(2026 vai 2027 gadā) pēkšņi eiropa prasa un ''citu varienu nav.''

Bet ja nopierni - uz ātrgaitas šosejas nedz gājejiem nedz velosipēdistiem NAV ko darīt! Eiropā bargi sodi šādiem brīvdomātājiem par savu un citu dzīvību apdraudēšanu!

Tas pie mums visi vazājas pa šosejām kā un kur grib un poličiem vienalga, līdz esi kādu uzmetis uz kapota....

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis samazina elektrisko modeļu piedāvājumu ASV tirgū

Hyundai luksusa zīmols Genesis sastapies ar pieprasījuma trūkumu attiecībā uz elektriskajiem modeļiem, tādēļ uzņēmumam nākas mainīt sākotnējos plānus. Lasīt vairāk

 

30. augustā ikviens interesents varēs izmēģināt jaunākos auto modeļus pie t/c “Mols” (+ VIDEO) 1

Jau nākamajā sestdienā, 30. augustā, no pulksten 11.00, Rīgā norisināsies ikgadējā brīvdabas auto izstāde “Pielaiko savu auto!” tirdzniecības centra “Mols” stāvlaukumā, kurā ikviens interesents varēs aplūkot un braucienā pats izmēģināt jaunākos automašīnu modeļus. Lasīt vairāk

 

Jurists Guntis Grūba norāda uz vairāku luksofora sarkanās gaismas kameru noteikumu neievērošanu Majoros (+ VIDEO). 10

Rūpe par drošību vai naudas pelnīšana? – ar šādu retorisku virsrakstu iAuto 2024. gada novembrī atklāja diskusiju par uzticamību un efektivitāti LMT uzstādītajai sarkanās gaismas fiksēšanas kamerai Jūrmalas Majoru krustojumā. Lasīt vairāk

 

30.augustā notiks brīvdabas auto izstāde “Pielaiko savu auto!” tc Mols ar testa braucieniem un drifta šovu (+ VIDEO)

Sestdien, 30. augustā, pie tirdzniecības centra “Mols” notiks tradicionālā brīvdabas auto izstāde “Pielaiko savu auto 2025” sadarbībā ar konkursu “Latvijas Gada auto”. Tā būs unikāla iespēja ikvienam auto interesentam un potenciālajam pircējam apskatīt jaunākos auto Latvijā un arī veikt testa braucienus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti