Šķīdoņa dēļ transporta masas ierobežojumi ieviesti vairāk nekā 700 grants ceļu posmos - iAuto

Šķīdoņa dēļ transporta masas ierobežojumi ieviesti vairāk nekā 700 grants ceļu posmos

 
Nozare.lv | 13.marts 2025 8:28

Pavasara šķīdoņa dēļ autotransporta masas ierobežojumi patlaban ieviesti jau vairāk nekā 700 valsts autoceļu posmos ar grants segumu, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Visvairāk posmu ar ierobežojumiem ir valsts austrumu daļā.

Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, pa tiem tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.

Kravas transporta vadītāji aicināti ievērot Ceļu satiksmes noteikumus un grants ceļu posmos ieviestos transporta masas ierobežojumus, lai nepasliktinātu to tehnisko stāvokli.

No 19 valsts autoceļu uzturēšanas rajoniem visvairāk posmu ar ierobežojumiem ir Madonas un Gulbenes apkārtnē, kur tie noteikti 91 posmā. Preiļu un Dagdas apkārtnē - 81 posmā, Cēsu - 77, Smiltenes un Alūksnes - 73, Balvu un Ludzas - 61, Jēkabpils - 58, Tukuma un Dobeles - 57, Valmieras - 51, Aizkraukles - 45, Ogres - 31, Talsu un Ventspils - 30, bet Limbažu - 18 posmos.

Ierobežojumus nosaka, izvērtējot katra ceļa faktisko stāvokli un tā nestspēju, tāpēc posmu skaits, kur tie ir aktuāli, var mainīties katru dienu. Aktuālā informācija par ieviestajiem ierobežojumiem ir ievietota "Latvijas Valsts ceļu" mājaslapā.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Lai savlaicīgi ieviestu ierobežojumus, "Latvijas Valsts ceļu" reģionālās nodaļas seko līdzi grants ceļu stāvoklim. Arī iedzīvotāji, pamanot, ka ceļa posms ir zaudējis nestspēju, aicinšti informēt uzņēmumu, zvanot uz diennakts informatīvo tālruni 80005555.

Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt - uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 8

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 29

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti