"Latvijas valsts ceļi": Galveno autoceļu tīklā sliktā stāvoklī patlaban ir trīs tilti - iAuto

"Latvijas valsts ceļi": Galveno autoceļu tīklā sliktā stāvoklī patlaban ir trīs tilti

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 12.novembris 2025 19:13

Galveno autoceļu tīklā sliktā stāvoklī patlaban ir trīs tilti, kas ir jāpārbūvē, intervijā aģentūrai LETA sacīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš norādīja, ka tas ir uz Rīgas apvedceļa esošais tilts pār Ķekaviņu, kā arī divi pārvadi uz Daugavpils šosejas (A6). "Tomēr galvenokārt tilti, kas prasa īpašu pieskatīšanu, atrodas uz vietējiem autoceļiem ar salīdzinoši nelielu satiksmes intensitāti," norādīja Lazdovskis.

Viņš skaidroja, ka uz lielajiem autoceļiem tik sliktā stāvoklī kā bija tilts pār Salacu Salacgrīvā neesot, kā arī tas bija pašvaldības tilts, ko valsts pārņēma savā īpašumā, lai to sakārtotu. Pēc Lazdovska teiktā, patlaban nav tiltu, kur vienīgā iespēja būtu to pārņemšana valsts īpašumā.

Viņš papildināja, ka ne visai labā stāvoklī ir tilti Rīgā, kā arī vajadzētu remontēt dzelzceļa pārvadu Jelgavā. "Ne tajā labākajā stāvoklī ir Vienības tilts Daugavpilī, bet tam pašvaldība ir piesaistījusi Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu," sacīja Lazdovskis.

Tāpat viņš skaidroja, ka tā nedrīkst kļūt par sistēmu, ka būves īpašnieks izvēlas neieguldīt transporta infrastruktūras uzturēšanā. "Nevaram nonākt līdz situācijai, kad īpašnieks apzināti nerūpējas par kritisko infrastruktūru, jo gan jau pārējie nodokļu maksātāji par to samaksās. Tā nebūtu godīga prakse, un mēs to noteikti neatbalstītu," uzsvēra LVC vadītājs.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka tilti turpina būt izaicinājums, bet sliktā stāvoklī esošu tiltu īpatsvars ir salīdzinoši neliels un svārstās ap 5%.

"Tilti ir būves, kas prasa īpašu pieskatīšanu, un reizi piecos gados visiem tiltiem tiek veikta inspekcija. Te gan arī ir jāatceras, ja tiltam ir nodrupusi kāda barjera un vizuāli tas šķiet nedrošs, tas vēl nebūt neliecina, ka ir samazinājusies tā nestspēja," piebilda Lazdovskis. Kā piemēru viņš minēja Vanšu tiltu Rīgā.

LETA jau ziņoja, ka šodien plkst. 11 Salacgrīvā svinīgi tiks atklāts Tallinas šosejas (A1) jaunais tilts pār Salacu, kas uzbūvēts vecā tilta vietā.

Pērn pavasarī tika noslēgts līgums ar pilnsabiedrību "NB&Tilts" par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā, Tallinas šosejas 91,1. kilometrā. "NB&Tilts" piedāvājums bija ar zemāko cenu - 14 971 553 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Pilnsabiedrību veido uzņēmumi SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts". Būvdarbu laikā satiksme pār upi tika organizēta pa pagaidu tiltu.

Būvdarbu gaitā esošo tiltu pilnībā nojauca, un tā vietā uzbūvēja jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abos tilta galos zemtilta daļā ir izveidota gājēju ietve. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, bet Rīgas pusē ietve izveidota lokāli, tās galā izbūvēs arī jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēta arī uz tilta.

Tilta projektu pasūtīja un akceptēja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošina AS "Ceļuprojekts".

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Subaru maina kursu: vispirms hibrīdi, tad elektrība

Japānas autoražotājs Subaru mainījis sākotnējos plānus, vairāk resursu solot novirzīt hibrīdautomobiļu attīstībai. Lasīt vairāk

 

Tostarp ar dīzeļdzinēju: RAM parāda Brazīlijā izstrādāto pikapu Rampage Eiropas tirgum (+ FOTO)

RAM Rampage izstrādāts un tiks ražots Brazīlijā, jau sākotnēji uzsvaru liekot uz Eiropas pircēju, tādēļ pircējiem piedāvās ne tikai versiju darbam, bet arī smalkāku un pilsētniekiem vairāk piemērotu versiju, kas saglabās RAM zīmolam raksturīgo brutālo izskatu. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā 2300 kilometru bez uzpildes un uzlādes - Hongqi HS6 uzlādējamais hibrīds uzstāda Ginesa rekordu 8

Ķīnas luksas automobiļu ražotāja Hongqi modelis HS6 PHEV ir uzstādījis jaunu Ginesa rekordu kategorijā “Garākais brauciens ar sērijveida uzlādējamu hibrīda SUV bez uzpildes vai uzlādes”. Lasīt vairāk

 

Beigas medusmaizei? - Lielbritānija plāno jaunu nodokli elektroautomobiļiem 22

Lielbritānija plāno ieviest jaunu nodokli elektroautomobiļiem, kas tiktu aprēķināts pēc nobrauktā attāluma, tas ir, jo vairāk brauc, jo vairāk maksā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti