Jelgavā luksofori naktīs vairs nedarbosies mirgojošas dzeltenās gaismas režīmā - iAuto

Jelgavā luksofori naktīs vairs nedarbosies mirgojošas dzeltenās gaismas režīmā 9

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 25.novembris 2025 14:01

Jelgavā luksofori naktīs turpmāk vairs nedarbosies mirgojošas dzeltenās gaismas režīmā, bet pilnībā regulēs satiksmi, aģentūra LETA uzzināja pilsētas pašvaldībā.

No pagājušās nedēļa lielākā daļa luksoforu Jelgavā strādā 24 stundas diennaktī septiņas dienas nedēļā, pilnībā regulējot satiksmes plūsmu arī nakts stundās. No pilsētā esošajiem 54 luksoforiem 53 darbojas pilnā režīmā, izņēmums ir Dobeles ielas-Pulkveža Brieža ielas krustojums, kur no pusnakts līdz plkst. 6 luksofors darbojas mirgojošas dzeltenās gaismas režīmā. Šajā laikā autovadītājiem ir jāpievērš uzmanība ceļa zīmēm un priekšrocības noteikumiem, šķērsojot krustojumu kā neregulējamu.

Izmaiņas pieņemtas pēc vairākkārtējām diskusijām Satiksmes kustības drošības komisijā (SKDK), ņemot vērā iedzīvotāju ierosinājumus, sabiedrības aptaujas rezultātus un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) ekspertu atzinumus.

Pašvaldībā apgalvo, ka aptaujā piedalījās 1040 Jelgavas iedzīvotāji, 900 jeb 86,5% pauda atbalstu dzeltenajam mirgojošajam režīmam nakts stundās. Tomēr šis viedoklis nesakrīt ar CSDD drošības ekspertu novērtējumu, kuri norādīja, ka Latvijas standarts LVS 190-10 aizliedz neregulētas gājēju pārejas vietās, kur katrā braukšanas virzienā ir vairāk nekā viena josla. Tas nozīmē, ka, ieviešot Lielās ielas krustojumu luksoforos nakts stundās dzelteno mirgojošo signālu, gājēju pārejas kļūtu par standarta prasībām neatbilstošām un bīstamām.

Luksoforu standarts LVS 370 paredz dzeltenā mirgojošā signāla izmantošanu tikai īslaicīgi kā avārijas signālu. Ilgstoši mirgojošs dzeltenais signāls centrālajos krustojumos būtiski apdraud gājējus un veicina braukšanas ātruma palielināšanos, secināts pašvaldībā.

Balstoties uz šo normatīvo pamatojumu un plašās diskusijās, SKDK nolēma saglabāt luksoforu darbību standarta pārejas režīmā visos Lielās ielas krustojumos, kā arī atteikties no ilgstoša dzeltenā mirgojošā režīma Jelgavas centrālajos krustojumos Rīgas ielā. Kā izņēmums, kur nakts stundās darbojas dzeltenais mirgojošais režīms, ir atstāts tikai Dobeles ielas-Pulkveža Brieža ielas krustojums, jo uz to minētā joslu standarta prasība neattiecas.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
khe 25.novembris 2025 14:38
6 0 Atbildēt

Tā nav tikai Jelgavas problēma, bet vispārēja, ka pa nakti daudzās vietās satiksme ir nekāda - aizbrauc varbūt 1 mašīna 5 minūtēs, bet jāstāv pie luksofora sarkanā signāla. 

Gudro luksoforu uzstādīšnai, kur deg sarkanais visos virzienos, bet, kā auto tuvojas, tā pārslēdzas uz zaļo, ja citu auto nav, protams, nav ne naudas, ne pašvaldībās vēlmes ar to ņemties.

Bet standarts redz neatļauj ieslēgt dzelteno mirgojošo.

REXX 25.novembris 2025 14:53
4 0 Atbildēt

Šoreiz atļaušos iebilst CSDD ekspertiem. Auto (un arī gājēju) kustība nakts stundās ir minimāla, jā, nosacīti bīstamāka gājējiem arī, tas taisnība. 

Bet kurš gan liedz, pie mirgojošā dzeltenā transportam, ieregulēt sarkano (aizliedzošo) gājējam, ar "opciju" nospiest pogu, lai  attiecīgi pārslēgtu luksofora sognālu? Tas TIEŠĀM ir TIK sarežģīti? Tā vietā, lai parūpētos par pilsoņu ērtībām, aizbildinātos ar kārtējo neveiklo formulējumu?

Jūrmalnieks 26.novembris 2025 8:12
2 1 Atbildēt

Vnk ir pārak daudz dumjgājēju kas domā ka viņam ir tiesības un priekšroka, ta bez atstarotajiem, melnās drēbēs(jo stils) neapstājoties tik slien pāri.

Galā vadītajs pie visa ir vainīgs SODA TIKAI VADĪTĀJU, gan pie csng uzbraukšanas fakta, gan šādi- naktī stāvot pie sarkanā jo viss darbojas vnk uz taimeri, bet neviena nav.

Mans jautajums, kad policija saks sodīt gājējus, kas iet pari savam sarkanajam jo redz nav masīnu, kas brauc pari, gaidīt negrib un aidā...

Autovadītajam tas ir līdz 140€ un 4 punktu sods.

 Bet gājējiem - policijai par to nospļauties. Esmu redzejis kur poliči stāv uz ātrumu tatad viņu kameras redzeslokā ir arī luksofors, kur viss tas ierakstas, bet viņiem vienalga.

Pieejot uz uzprasot, kāpēc viņi atļauj gājējiem iet pari sarkanajam un nepiemero sodus, man atbild tas neesot viņu pienākums un ta saruna aprāvās jo baisais likumparkapējs brauca uz 68kmh pilsētā... VNK LOL! 😹

 Ko tagad jātaisa speciāla 'gājeju divīzijas policija?' Lai tas būtu kāda pienākums...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saražoto Tesla tagad jau 4 000 000

ASV elektrisko automašīnu ražotāja Tesla Šanhajas Gigafactory izlaidusi četrmiljono eksemplāru. Kārtējā miljona saražošanai Tesla bija nepieciešami nepilni 14 mēneši. Lasīt vairāk

 

Nolaistais Aston Martin atkal mirdz kā jauns, tagad tā vērtība sasniedz 1 miljonu 1

Automašīna, kas gadu desmitus bija atstāta bez pienācīgas aprūpes, ir pilnībā restaurēta un atguvusi agrāko spožumu. Lasīt vairāk

 

Bentley par 250 000 eiro, kā ikdienas auto 18

Kāds holandietis ar luksusa klases Bentley Continental GT veicis vairāk kā 300 000 km, par degvielu vien samaksājot aptuveni 65 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 31

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti