Gandrīz visā Latvijā pārvietošanās pa grants autoceļiem ir apgrūtināta - iAuto

Gandrīz visā Latvijā pārvietošanās pa grants autoceļiem ir apgrūtināta 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.novembris 2025 8:35

Gandrīz visā Latvijas teritorijā, izņemot Zemgali, pārvietošanās pa grants ceļiem patlaban ir apgrūtināta, jo ceļi apledo, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Kompānijā skaidro, ka autoceļu apledošanu veicina mainīgie laika apstākļi, kad naktī gaisa temperatūra pazeminās zem nulles, bet pa dienu ir ap nulli vai augstāka, kā arī uz šiem autoceļiem nav izveidojusies sniega sega.

Grants ceļu uzturēšana ziemā notiek ar piebraukta sniega kārtu, ko nepieciešamības gadījumā rievo. Rievošanu veic ar greidera vai kravas automašīnas lāpstu, uz brauktuves izveidojot rievotu virsmu. Ja nav izveidojusies sniega kārta, šie darbi ir maz efektīvi, uzsver LVC.

Vienlaikus LVC norāda, ka grants ceļus nekaisa ar sāli, jo tas atkausē grants virskārtu, segums pārmitrinās un veidojas bedres un iesēdumi. Savukārt bīstamās vietas, tostarp pagriezienus un uzkalnus, kaisa ar smilti un rievo. LVC uzsver, ka atkalā un atkusnī grants ceļi var būt ļoti slideni, jo rievas izkūst, bet smilti noskalo kūstošā sniega ūdens.

Valsts ceļu tīklā ir aptuveni 10 000 grants ceļu. Šie ceļi ir ar vismazāko satiksmes intensitāti, un tiem ir C vai D uzturēšanas klases. Atbilstoši uzturēšanas prasībām uz autoceļiem ar C un D uzturēšanas klasi pastāvīgos laika apstākļos pieļaujams ledus vai sniegs ar biezumu ne vairāk kā 10 centimetri (cm), bet mainīgos - 16 cm, savukārt D klases ceļiem pieļaujamais ledus vai sniegs apmērs netiek noteikts.

LVC skaidro, ka ziemā uzturēšanas darbi uz autoceļiem tiek veikti prioritārā secībā, lielāko uzmanību pievēršot autoceļiem, kurus lieto lielākais lietotāju skaits. Jārēķinās, ka ar uzturēšanas darbiem iespēju robežās braukšanas apstākļi tiek uzlaboti, taču tie nevar pilnībā novērst ziemas un mainīgo laika apstākļu ietekmi uz autoceļiem.

Ziemas sezonā ceļu uzturēšanas darbi notiek diennakts režīmā, lēmumu par ziemas dienesta darbu sākšanu pieņem autoceļu uzturētājs, vadoties pēc faktiskā autoceļa virsmas stāvokļa un laika apstākļu prognozēm. Konstatējot sniegu vai apledojumu, tiek sākta ziemas darbu organizācija, bet reaģēšanas laiks atkarīgs no uzturēšanas klases.

LVC aicina autovadītājus nekavēties ar ziemas riepu nomaiņu un izvērtēt arī cita aprīkojuma nepieciešamību.

LVC izveidota 2004. gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vidzeme 27.novembris 2025 10:28
6 0 Atbildēt

Draudziņ, laukos nav darba jau gadu desmitiem, tādēļ ir jābrauc bez variantiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saražoto Tesla tagad jau 4 000 000

ASV elektrisko automašīnu ražotāja Tesla Šanhajas Gigafactory izlaidusi četrmiljono eksemplāru. Kārtējā miljona saražošanai Tesla bija nepieciešami nepilni 14 mēneši. Lasīt vairāk

 

Nolaistais Aston Martin atkal mirdz kā jauns, tagad tā vērtība sasniedz 1 miljonu 1

Automašīna, kas gadu desmitus bija atstāta bez pienācīgas aprūpes, ir pilnībā restaurēta un atguvusi agrāko spožumu. Lasīt vairāk

 

Bentley par 250 000 eiro, kā ikdienas auto 18

Kāds holandietis ar luksusa klases Bentley Continental GT veicis vairāk kā 300 000 km, par degvielu vien samaksājot aptuveni 65 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 31

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti