SPRK apstiprina būtiski lielākus "Latvenergo" saražotā siltuma tarifus, kas ietekmēs maksu Rīgā - iAuto

SPRK apstiprina būtiski lielākus "Latvenergo" saražotā siltuma tarifus, kas ietekmēs maksu Rīgā 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.septembris 2022 10:13

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir apstiprinājusi jaunus siltumenerģijas tarifus AS "Latvenergo" ražotnēm TEC-1 un TEC-2, kas būs vairākkārt lielāki par esošajiem un ietekmēs AS "Rīgas siltums" siltuma tarifus.

Kā aģentūru LETA informēja SPRK, ievērojot, ka 88% no saražotās siltumenerģijas tarifa izmaksām veido dabasgāze un ka dabasgāzes izmaksas ir salīdzinoši mainīgas, "Latvenergo" tika lūdzis noteikt TEC-1 un TEC-2 tarifu piemērošanas kārtību, kurā, tāpat kā līdz šim, tarifi noteikti atbilstoši dažādām dabasgāzes cenām. Apstiprinātajā SPRK lēmumā dabasgāzes tarifi noteikti cenu intervālā no 10 līdz 225 eiro par MWh bez pievienotās vērtības nodokļa.

"Latvenergo" aģentūrai LETA skaidro, ka ar dabasgāzes cenu 140 eiro par MWh Rīgas TEC siltuma ražošanas gala tarifs nākamajā apkures sezonā vidēji būs robežās no 185 eiro par MWh līdz 190 eiro par MWh.

Salīdzinoši, pēc šobrīd spēkā esošā tarifa, "Latvenergo" ir noteikusi, ka šī gada septembrī TEC-1 saražotās siltumenerģijas tarifs ir 53,49 eiro par MWh, bet TEC-2 - 54,41 eiro par MWh.

Paaugstinātais siltumenerģijas tarifs stāsies spēkā 1.oktobrī. Tarifi paaugstināti saistībā ar "kurināmā (dabasgāzes) cenas pieaugumu, emisiju kvotu izmaksu pieaugumu, saražotās enerģijas apjoma samazinājumu par gandrīz uz pusi, kā arī pagājušā apkures sezonā uzkrātajām neparedzētajām izmaksām".

"Turpinoties karam Ukrainā, Eiropā dabasgāzes cenas sasniegušas iepriekš nepieredzētu līmeni šobrīd biržā cenas atsevišķās dienās pārsniedz pat 300 eiro par MWh. Līdz ar to "Latvenergo" prognozēto vidējo apkures sezonas cenu 140 eiro par MWh vērtējam kā salīdzinoši veiksmīgu dabasgāzes sagādes rezultātu," komentējusi SPRK priekšsēdētāja Alda Ozola.

Ozola atzīmējusi, ka rīdziniekiem šis pieaugums būs ar jūtamu ietekmi, tamdēļ "šajā ziemā jo īpaši liela loma būs gan energoefektivitātes pasākumiem, gan atbalsta pasākumiem".

Kā norāda SPRK, līdz ar izmaiņām "Latvenergo" TEC-1 un TEC-2 tarifos savus tarifus pārskatīs arī AS "Rīgas siltums" (RS). Rīgas pašvaldība iepriekš ir skaidrojusi, ka mitekļiem vienā Daugavas krastā siltumu gādā pats RS, savukārt otram - pērk no "Latvenergo".

AS "Latvenergo" ražotnes TEC-1 un TEC-2 vidēji sezonā nodrošina aptuveni 45% no kopējā "Rīgas siltuma" lietotājiem nodotā siltuma. Pārējo siltumenerģiju saražo pats RS, kas ražošanai izmanto gan dabasgāzi, gan biomasu (šķelda), kā arī neatkarīgie siltuma ražotāji, kas pārsvarā izmanto atjaunīgos resursus - šķeldu.

SPRK vērš uzmanību, ka mājsaimniecību lietotājiem rēķinos ar 1.oktobri automātiski tiks piemērots valsts noteiktais atbalsts. Tas veidosies 50% apmērā no starpības starp konkrētajā brīdī spēkā esošā siltumenerģijas tarifa un iepriekšējā apkures sezonā valstī noteiktā siltumapgādes tarifu sliekšņa 68 eiro par MWh, proti, ja SPRK vai attiecīgās pašvaldības apstiprinātais tarifs būs 150 eiro par MWh, tad ar valsts atbalstu lietotājam tarifs būs 109 eiro par MWh.

"Latvenergo" tarifu projektus SPRK vērtēšanai iesniedza 17.martā. Pēc SPRK lūguma komersants sniedza papildinformāciju, izmaksas pamatojošos dokumentus un precizētus tarifu projektus. SPRK, izvērtējot tarifu projektus un tarifu veidojošo izmaksu pamatojumu, secinājusi, ka tarifu projekti ir pamatoti un aprēķināti tādā apmērā, lai segtu TEC-1 un TEC-2 saražotās siltumenerģijas izmaksas.

Kopumā SPRK pašlaik izskatīšanā ir vairāk nekā 30 siltumapgādes tarifu projektu Latvijā.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Opis 1.septembris 2022 10:26
4 2 Atbildēt

Patīk tracināt tautu. Tajā pat laikā Latvenergo un Latvijas gāzes peļņa bijusi rekordaugsta pirmajā pusgadā.

Tantuks 1.septembris 2022 14:18
4 0 Atbildēt

Es tik vienu nesaprotu, kāpēc brīvajā tirgū zāļu uzcenojums tiek regulēts saskaņā ar ministru kabineta noteikumiem un valsts nosaka maksimālo peļņas procentu, bet uz elektrības rēķina var tautu dzīt nabadzībā, tā ka pat neatliek zālēm naudas, kad nomaksā komunālos rēķinus. Vai tad tajās sfērās, kur regulē piecenojumus un peļņas apmēru nepastāv izdevumi, viņiem tak arī jāpērk dārgā elektrība, dārgā gāze, dārgais benzīns. Latvenergo taču ir valsts uzņēmums, nevis privāts kantoris, kas dara kā grib. Latvenergo būtu jākalpo tautas interesēm, vai arī jābūt publiskai akciju sabiedrībai, lai visi var pirkt akcijas un penīt!

JanJan 1.septembris 2022 10:31
1 0 Atbildēt

Biznesam kā minimums jāstrādā par pašizmaksu, Latvenergo siltumenerģijas ražošana 2021/2022 gadā noteikti nesa vērā ņemamus zaudējumus. Vienkārši Latvenergo peļņa attiecīgi jānovirza derīgām lietām.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tālākais un garākais auto tests no Ķīnas, ja dabūšu Ķīnas autovadītāja apliecību‼️ 1 400 km & Pandas (+ VIDEO) 1

Pandas? Tālākais un garākais auto tests no Ķīnas jau pēc pāris dienām - ja dabūšu Ķīnas autovadītāja apliecību 1 400 km. Mēs gatavojamies doties vienā no iespaidīgākajiem auto testiem, kas tiks veikts ar vienu no lielajiem Ķīnas autoražotājiem. Pēc pāris dienām sākas brauciens 1 400 km distancē. Lasīt vairāk

 

Kāpēc Dreiliņu rotācijas aplis kļuvis par vienu no satiksmes "melnajiem punktiem"? (+ VIDEO) 18

Rīgā, Dreiliņos, ir rotācijas aplis, ko sauc par “Sievasmātes apli”, jo kādreiz tur blakus bijusi kafejnīca ar nosaukumu "Pie sievasmātes". Dreiliņu aplis ir izveidojies par vienu no tā dēvētajiem “melnajiem punktiem”, kur ik gadu notiek ļoti daudz satiksmes negadījumu. Lasīt vairāk

 

Nissan Tekton – gandrīz Dacia Duster, bet – Indijas tirgum

Japānas autobūves uzņēmums Nissan piesaka jaunu SUV, kas izstrādāts uz mums labi zināmā Dacia Duster bāzes. Lasīt vairāk

 

Mercs aicina ES atcelt plānoto iekšdedzes dzinēju spēkratu tirdzniecības aizliegumu 25

Vācijas kanclers Frīdrihs Mercs pirmdien paziņoja, ka viņš vēlas, lai Eiropas Savienība (ES) atteiktos no mērķa līdz 2035.gadam izbeigt jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu tirdzniecību, jo viņa valsts meklē iespējas palīdzēt savai automašīnu rūpniecībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti