Kā veiksmīgāk izbraukt bedri - iAuto

Kā veiksmīgāk izbraukt bedri 5

 

Foto: Publicitātes attēls

LEAD | 15.marts 2021 15:30

Pavasara sākumā kūstošais sniegs atklāj ne vienu vien bedri ceļa segumā. Autovadītājiem ieteicams no bedrēm izvairīties, tomēr ne vienmēr tas izdodas.

Taču vadītājs var mazināt automašīnas sabojāšanas risku, piemēram, pirms iebraukšanas bedrē samazinot ātrumu vai pareizi noregulējot riteņus. 

Martā, kad no ielām un ceļiem nokūst sniegs, atklājas ceļa seguma bojājumi – daudz dažāda izmēra bedres. To veidošanos veicina biežas gaisa temperatūras svārstības zem un virs nulles atzīmes. Iebraucot bedrē, var tikt nopietni bojāti automašīnas riteņi, balstiekārta un stūres mehānisms.

Labākais risinājums, protams, būtu izvairīties no iebraukšanas bedrē, taču tas ne vienmēr ir iespējams. Īpaši tad, ja autovadītājam nepieciešams veikt pēkšņu, negaidītu manevru, bet aizmugurē vai priekšā atrodas citi satiksmes dalībnieki. Tas var novest pat pie negadījuma. Kā tad lai samazina automašīnas sabojāšanas risku, iebraucot bedrē? Renault Drošas braukšanas instruktori ir sagatavojuši ieteikumus, kas ļaus veiksmīgāk izbraukt bedres, nodarot pēc iespējas mazākus bojājumus automašīnai.

1. ieteikums: “Pietuvojoties bedrei, vadītājam vajadzētu samazināt ātrumu un tieši pirms bedres noņemt kāju no bremzes pedāļa, tādējādi atslogojot automašīnas priekšpusi. Tas ir būtiski, jo bremzēšanas laikā priekšējie amortizatori noslogojas un nepilda savu funkciju. Līdz ar to trieciena enerģija tiek pārnesta uz automašīnas balstiekārtu un riteņiem,” skaidro Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas mācību direktors.

2. ieteikums: Tieši pirms iebraukšanas bedrē ieteicams nospiest sajūga pedāli. Tādā veidā iespējams pasargāt pārnesumkārbu un dzinēju no trieciena.

3. ieteikums: Bedri izbraukt ar taisniem, nevis pagrieztiem riteņiem. Braukšana ar taisniem riteņiem samazinās automašīnas stūres mehānisma pārslodzi.

4. ieteikums: Ja priekšā atrodas ļoti liela bedre, mēģiniet to pārbraukt pēc kārtas ar katru riteni, nevis vienlaikus ar vienas ass riteņiem.

5. ieteikums: Bedrei, kas atrodas līkumā, ieteicams pārbraukt no līkuma iekšpuses, piemēram, kreisajā līkumā ar kreiso riteni. Ārējās puses riteņi ir pakļauti lielākai slodzei, tāpēc sliktāk spēj pārvarēt nelīdzenu virsmu.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 15.marts 2021 20:01
4 1 Atbildēt

Es kā eksperts iesaku,- aiztaisi acis un spied bremzi grīdā!

gunbox 16.marts 2021 14:05
3 0 Atbildēt

Supper! Nevis cīnīsimies ar nodokļu naudas iešņaukšanu, bet izdosim ieteikumus, kā šņaukšanu atbalstīt.

Mani ieteikumi: 1. Uzbūvēt cietumu speciāli ceļu uzturētājiem. 2. Uzspraust uz mieta pie katras bedres to, kurš nav izdarījis savu darbu. 3. Atcelt ceļu nodokli tiem uz forever, kuri sasituši savu piekari un no ceļu uzturētāju valdes kabatas izmaksāt morālā kaitējuma kompensācijas.

Ak jā, Latvijā nav sodu sistēma. Ir tikai pirksta kratīšana.

Janka 16.marts 2021 8:07
1 1 Atbildēt

Pagriez uz bedres pusi un rats atslogosies, tik vienkārši

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Korejietis ar elektrisko Hyundai Ioniq 5 nobrauc 666 255 km, turklāt tikai 3 gados! 9

Tikai trīs gadi bija nepieciešami kādam Dienvidkorejas iedzīvotājam, lai ar elektrisko Hyundai Ioniq 5 nobrauktu vairāk par 600 000 kilometriem. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: KIA Sportage pret KIA Sportage.Vērtē Jānis Vanks(+ VIDEO) 3

KIA Sportage ir viens no svarīgākajiem korejiešu ražotāja modeļiem Eiropā, tostarp Latvijā, attiecīgi uzlabotā Sportage izmaiņas ir veiktas ļoti rūpīgi un pārdomāti, bet cik daudz tas atšķiras no sava vecākā brāļa. Lasīt vairāk

 

Tesla pārdošanas apjomi Eiropā krītas; BYD uzņem tempu 33

Tesla problēmas Eiropā turpina pieaugt, izjūtot arvien lielāku spiedienu no Ķīnas ražotāja BYD puses. Lasīt vairāk

 

Grūts laiks Lotus – jāatlaiž gandrīz puse darbinieku 5

Vājie pārdošanas apjomi, apgrūtinājumi muitas dēļ un pieaugošie zaudējumi liek britu ražotājam Lotus pieņemt nepatīkamus lēmumus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti