Sargi auto no sāls bojājumiem! Eksperta padomi - iAuto

Sargi auto no sāls bojājumiem! Eksperta padomi 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 11.februāris 2022 15:50

Lai gan tuvojas pavasaris un atkusnis, termometra stabiņam saglabājoties nedaudz virs nulles, pilsētā joprojām saglabājas neliels apledojums un uz ielām intensīvi tiek kaisīts sāls.

Lai arī tas pasargā mūs no slīdēšanas, sāls var ievērojami  kaitēt automašīnai. Gjensidige Latvija ir apkopojis svarīgākos ieteikumus, kā pasargāt savu automašīnu no sāls radītajiem bojājumiem šoziem.

Sāls ir viens no efektīvākajiem līdzekļiem ceļu kaisīšanai ziemā, jo tas izkausē ledu un rada drošus braukšanas apstākļus satiksmes dalībniekiem. Tomēr arvien biežāk tiek runāts par to, ka sāls nodara nopietnus bojājumus automašīnai. Izkusušais sāls maisījums veiksmīgi iekļūst mūsu automobiļu visgrūtāk aizsniedzamās vietās – ritošajā daļā, virsbūves detaļās, dzinēja telpā un pat automobiļa salonā. Vienīgais veids, kā izvairīties no sāls izraisītas korozijas, ir neļaut sālim nokļūt uz neaizsargātām metāla detaļām. Šādā gadījumā ir ieteicams izmantot speciālus izsmidzināmos aizsarglīdzekļus. Tomēr ir svarīgi atcerēties ka, iepriekš virsma kārtīgi jānotīra – tā aizsarglīdzeklim veidosies saķere ar detaļas pārklājumu, tas  nenonāks nost un nebūs pēc dažām dienām jāklāj no

Arī automašīnai sava higiēna!

Viens no iemesliem, kādēļ svarīgi mazgāt savu auto ziemā, ir korozija. Sāls gluži tāpat kā citi netīrumi izveido nosēdumus, kas sakrājas uz automašīnas virsbūves detaļās un apakšā zem auto. Tieši šie nosēdumi ar laiku bojā metāla detaļas. Ziemā pēc mazgāšanas nedrīkst aizmirst nožāvēt savu automašīnu – salā virsbūves pārklājums var bojāties, ja to atstāj slapju. Šim nolūkam ieteicams izvēlēties mikrošķiedras audumu, jo kokvilnas audumi var radīt skrambas automašīnai, kas var veicināt rūsas veidošanos. Savukārt mikrošķiedras audums savāc mazgāšanas līdzekļa paliekas un netīrumus.

“Laikam kļūstot siltākam, sākt kust sniegs. Arī sniegs, kas iepriekš bija sajaucies ar sāli un pielipis pie automašīnas virsbūves. Pielipušo sāls kārtu ir kļūs grūtāk nomazgāt un nāksies pavadīt vairāk laika un ieguldīt lielāku naudas summu, lai no tās atbrīvotos. Automašīnu kopjot regulāri, šādi sāls uzkrājumi neveidosies,” skaidro Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Andris Balodis.

Eksperts uzsver, ka automobiļa mazgāšanas biežums ir katra paša izvēle, taču ziemā labāk to darīt biežāk. Tas nenozīmē, ka katru otro dienu, kad automašīna kļūst vizuāli netīra, ir jādodas uz tuvāko automazgātuvi, lai speciālisti veiktu ķīmisko tīrīšanu – pietiks arī ar vienkāršu virsbūves noskalošanu, lai izvairītos no pielipušās sāls un sniega putras. Ātrāk un lētāk to izdarīt tieši pašapkalpošanās automazgātavās, kurās ir pieejas augstspiediena pistoles – to uzgaļi ir veidoti tā, lai nodrošinātu netīrumu slāņa noņemšanu, nesabojājot krāsojumu. Turklāt, ar tām mazgājot automašīnu, tiek izmantota īpašas vielas, kas paredzētas tieši automašīnu mazgāšanai zemā, krāsas pārklājumam nekaitīgā temperatūrā.

Vaskošana – svarīga automašīnas kopšanas rutīnas daļa

Ievaskošana ziemas periodā ir nepieciešama, lai novērstu putekļu un sāls pieķeršanos. Rūpīgi uzklāta vaska kārtiņa veidos papildu aizsardzību pret ārējo faktoru iedarbību, kavējot korozijas veidošanos un nodrošinot apstrādāto virsmu spožumu. Tas ir svarīgi ne tikai virsbūvei, bet arī automašīnas riepām un priekšējām restēm, kur nosēdumi uzkrājas visvairāk. Vaska pārklājums ne tikai liks jūsu automašīnai izskatīties jaunai, bet arī palīdzēs atgrūst netīrumus.

“Lai vaska uzklāšana automašīnai būtu efektīva, jāatceras daži priekšnosacījumi. Pirmkārt, vaskojot jāizvairās no tiešiem saules stariem, kas tāpat kā uzkarsusi virsbūve, paātrina vaska pielipšanu un apgrūtina tā izpulēšanu. Otrkārt, vasku ieteicams uzklāt nelieliem virsmas fragmentiem apļveida kustībām, pagaidīt, līdz tas kļūst dūmakains, neļaujot tam nožūt, un tad beigās nospodrināt visu. Un, treškārt, svarīgi pārliecināties, ka iegādājaties patiešām efektīvus vaska līdzekļus automašīnai. Taču labākais risinājums ir uzticēt vaskošanu speciālistiem autoservisos, jo viņiem ir pieejams šķidrais izsmidzināmais vasks, kuru pa visu virsbūvi izlīdzina ar augstspiediena sūkņa ūdens strūklu. Šis vaska uzklāšanas veids ir kvalitatīvāks un tas kalpos ilgāk,” skaidro A. Balodis.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Izdzēsi komentu? 12.februāris 2022 0:57
3 0 Atbildēt

Tas nav eksperts, tas ir kārtējais irsējs!

Po 12.februāris 2022 4:34
2 0 Atbildēt

Kur tad nu iepaliek atsāļošanas un visādu nonoeļļiņu reklāma? Laikam Jurčiks tā iedevis pa bieti, ka šie beidzot apsakaunējušies!

Pļurkt 13.februāris 2022 11:09
2 0 Atbildēt

Nekas tur apakšā nevēdinās!

Ja gribi lai apakša nepūtu, tad auto NO IEKŠPUSES ir jāapstrādā. un nevis vienu reizi, bet vismaz katru 3. gadu!

Vismaz katru 3. gadu ir labi jāizpēta vai kaut kut uzpūstais "grubulis" nav atcēlies, jo tur pēc pāris gadiem tas kas atcēlies izkritīs ārā ar gabalu!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Trīs auto sadursme: uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā (PAPILDINĀTS 15.00) 13

Satiksmes negadījumā uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 4

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti