Katra septītā elektroauto nobraukums var būt viltots - iAuto

Katra septītā elektroauto nobraukums var būt viltots 12

 

Foto: iAuto.lv

CarVertical | 3.janvāris 2023 11:13

Lietotas automašīnas pirkumam jābūt iepriecinošam notikumam, taču caurspīdīguma trūkums tirdzniecībā var prieku apslāpēt. Šajā ziņā situācija nav mainījusies arī aizvien pieaugot elektroauto popularitātei.

Daudzi cilvēki pārsēžas elektromobiļos, lai samazinātu izmešus, ekspluatācijas un remonta izmaksas. Savukārt veiktajā pētījumā atklāts, ka elektroauto cieš no tiem pašiem krāpniecības veidiem, kā iekšdedzes dzinēja spēkrati. Tajā skaitā arī no nobraukuma viltošanas.

Arī elektroauto nobraukumu var “attīt”

Cilvēkiem sniedzot priekšroku klusam un oglekļa neitrālam pārvietošanās veidam, pretstatā fosilajai degvielai un trokšņainiem dzinējiem, elektroauto ir nākotne. Lai arī valstis pamazām samazina elektrisko automašīnu izmantošanas labumus, šos spēkratus tāpat ir vieglāk uzturēt. Kā arī tehnoloģiskajā ziņā tie ir krietni attīstītāki nekā dīzeļa un benzīna automobiļi.

Taču diemžēl jebkuru elektroauto ir iespējams “attīt”. Šādiem auto ir tieši tāds pats digitālais odometrs, kā jebkuram citam automobilim. Pie tam digitālo odometru manipulēt ir krietni vieglāk nekā mehānisku odometru, kas atrodams vecākos auto.

Saskaņā ar auto vēstures izpētes uzņēmuma “carVertical” informāciju, 15,6 % no visiem Eiropas transportlīdzekļiem ir viltots nobraukums. Elektroauto īpatsvars šajā ziņā ir visai līdzīgs – 13,4 % elektromobiļu odometra rādījumi ir manipulēti. Dati norāda uz to, ka elektroauto un iekšdedzes dzinēju spēkratu pircēji saskaras ar teju vienādu nobraukuma viltošanas risku.

40 % elektroauto ir iekļuvuši negadījumā

Vai zinājāt, ka katra otrā Eiropas lietotā automašīna ir iekļuvusi satiksmes negadījumā? 43,6 % elektroauto arī ir cietuši negadījumā, tādējādi nonākot līdz tam, ka bojājumi šādiem auto ir ierasta parādība. Elektroauto vadītāji pārsvarā pārvietojas pilsētās. Tādēļ negadījumu skaits varētu palielināties, elektroauto parkam kļūstot aizvien vecākam.

Satiksmes negadījumi var būt gan nebūtiski, gan arī pavisam nopietni. To rezultāti var būt novērojama rāmja, piekares deformācija, priekšlaicīgai korozija un bojāti akumulatori. Vairums šo bojājumu ir novēršami, taču bojāts elektroauto akumulators ir steidzami jāmaina, lai izvairītos no īssavienojuma vai ugunsgrēka riskiem. Jauns akumulatoru komplekts ir dārgs, tādēļ daži autovadītāji varētu mēģināt pārdot savu spēkratu kā “ne sistu, ne krāsotu”.

Odometra “attīšana” slēpj akumulatora patieso stāvokli
Odometra rādījums ir lielisks veids, kā novērtēt auto tehnisko stāvokli. Lielākā daļa elektroauto ražotāji akumulatoriem nodrošina vismaz 100 000 km nobraukuma garantiju. Taču akumulatori var kalpot arī pēc 320 000 km atzīmes odometrā.

Transportlīdzekļa nobraukums var palīdzēt noskaidrot, cik daudz jaudas ir atlicis akumulatorā. Taču uz nobraukuma rādījuma vien paļauties ir riskanti, jo tas var būt viltots. Tāpat var pārstartēt arī baterijas ilgtspējas sensoru. Krāpnieki šos datus var pielāgot dažu minūšu laikā. Tādēļ ir jāveic papildu piesardzības pasākumi, lai nodrošinātos, ka auto ir prasītās cenas vērts.

“Atkarībā no tās kapacitātes akumulatora maiņa var izmaksāt vairākas desmitus tūkstošus eiro vai pat pusi no mašīnas vērtības. Šī ir elektroauto pati dārgākā detaļa. Taču kopumā elektroauto uzturēšana ir lētāka nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem,” saka Mats Buzelis, “carVertical” komunikācijas vadītājs.

Lietotu auto tirgotāji var iegūt lielāku peļņu par pārdotajiem spēkratiem, manipulējot ar nobraukuma datiem. Līdz ar to odometra rādījuma grozīšana kā krāpniecības veids nekur šobrīd nepazudīs. Automašīnām kļūstot aizvien modernākām, krāpnieki pielāgojas tehnoloģiju attīstībai. Šī brīža tendences norāda, ka elektrizēts autoparks šo problēmu neatrisinās.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Opis 3.janvāris 2023 14:22
4 0 Atbildēt

Ja benzīnniekus parsti grieza no skaitļa X uz 120k, tad EV uz no skaitļa X uz 30k.

Miks 3.janvāris 2023 14:59
4 2 Atbildēt

Veiksmes stāsta valstī vilto visu ko var un nevar. Latvija var!

Eku 3.janvāris 2023 12:16
3 1 Atbildēt

Vai tad tas bija jaunums?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 32

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 

Pirmie sešacu Firefly elektroautomobiļi piegādāti Eiropas klientiem 1

Ķīnas autoražotāja Nio apakšzīmols Firefly uzsācis piegādes Eiropas klientiem, kā pirmo valsti šajā sarakstā iezīmējot Nīderlandi. Drīzumā piegādes sāksies arī Norvēģijā un virknē citu valstu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti