Ko cilvēki pērk un kādas lietotas automašīnas patiesībā nonāk pie dīleriem? - iAuto

Ko cilvēki pērk un kādas lietotas automašīnas patiesībā nonāk pie dīleriem? 5

 
Moller Auto | 27.februāris 2023 15:58

Auto industrijā jau gadiem pastāv “pelēko” tirgotāju radīti mīti, ka dīleri, kas tirgo arī mazlietotas automašīnas, piedāvā spēkratus ar nepatiesu vēsturi un maldina pircējus.

Kā stāsta “Moller Auto” eksperti, ne velti, plānojot mazlietotas automašīnas iegādi, viens no biežākajiem pircēju jautājumiem un vienlaikus bažām ir kārotā spēkrata nobraukuma vēsture. Analizējot, ko cilvēki pērk un kādas lietotas automašīnas patiesībā nonāk pie dīleriem, “Moller Auto” speciālisti norāda, ka tām pirms pārdošanas ir jāiztur vismaz 130 kritēriju tests.

Tehniskajās pārbaudēs jāsasniedz atbilstība vairāk nekā 130 kritērijiem

Gadiem ejot, “pelēkais” auto tirgus ir radījis virkni dažādu mītu, kas dzīvo vēl šodien – ne velti teju ikviens iedzīvotājs var pastāstīt, kā viņš pats vai paziņa ir reiz nopircis “kaķi maisā” jeb spēkratu, kas pirmajā acu uzmetienā ir lielisks auto, bet neilgu laiku pēc pirkšanas to piemeklē viena ķibele pēc otras.

“Moller Auto” dīleru tīkla eksperti stāsta, ka, lai auto nonāktu otrreizējā tirgū, tam tiek veikta virkne pārbaužu. Savukārt automašīnas, par kuru vēsturi nav pieejama nekāda informācija, tirdzniecībā “Moller Auto” dīleros nenonāk vispār. Piemēram, lai spēkratu varētu pārdot atkārtoti, uzņēmuma servisu meistari veic to tehnisko apskati, pārbaudot automašīnu atbilstību pēc vairāk nekā 130 kritērijiem, tostarp apskatot dzinēja, transmisijas, balstiekārtas, elektronikas, salona un virsbūves stāvokli. Un otrreizējā tirdzniecībā šobrīd atrodas aptuveni 700 lietotas automašīnas, kuru nobraukums galvenokārt nepārsniedz 150 000 kilometrus.

Pieprasa SUV jeb apvidus automašīnas

Latvijas autobraucēji joprojām dod priekšroku SUV jeb apvidus tipa automašīnu modeļiem – tie jau gadiem ir pieprasītāko auto modeļu vidū. Tas ir skaidrojams ar to, ka SUV ir ļoti piemēroti dažādām vajadzībām, kā arī ar tiem ir ērti pārvietoties gan pilsētās un uz lielceļiem, gan uz zemes ceļiem, kas Latvijā ir īpaši svarīgi.

“Moller Auto” novērojis, ka pircēji ir kļuvuši ļoti praktiski un ierodas pat ar bērnu ratiņiem un mājdzīvniekiem, lai pārbaudītu, vai automašīnas ietilpība pilnībā atbilst ikdienas vajadzībām, tā izvairoties pieņemt kļūdainu lēmumu.

Komplektācija svarīgāka par auto izlaiduma gadu

Eksperti atklāj, ka dīlera centros Latvijā visbiežāk nonāk lietotas automašīnas, kas atceļojušas no Vācijas, Beļģijas un Zviedrijas, taču daudzas ir arī no Latvijas.

Interesanti, ka, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, Latvijā pircējiem viens no svarīgākajiem faktoriem mazlietota auto iegādē ir tā komplektācija, nevis, piemēram, izlaiduma gads. Proti, “Moller Auto” eksperti stāsta, ka 2021. gada modeļa vietā pircējs var izvēlēties 2018. izlaiduma gada automašīnu, lielāku vērību pievēršot tam, vai komplektācijā ietilpst digitālais spidometrs, modernāka klimata kontrole, sēdekļu apsilde, elektriskais bagāžnieks u.tml. Turpretim, raugoties uz automašīnas vecumu, vispieprasītākie ir 3 līdz 4 gadus lietoti auto. 

Cilvēki uz dīleru centriem nāk retāk, jo pērk internetā

Ja iepriekš cilvēki uz dīleriem nāca klātienē vairākkārt līdz pieņēma lēmumu par auto iegādi, attīstoties digitalizācijai, esam nonākuši laikmetā, kad pircēji arī lietotu automašīnu izvēlas internetā. Pircēji ir kļuvuši daudz izglītotāki – internetā ir pieejama plaša informācija par auto modeļiem, to specifikāciju, tāpēc cilvēki to izmanto, veicot plašu “priekšizpēti”, bet uz dīleru centru atnāk vien, lai nokārtotu dokumentāciju un fiziski nopirktu automašīnu.

Tieši šī iemesla dēļ aktīvi tiek izmantota lietotu auto rezervācijas iespēja, proti, cilvēki “Moller Auto” mājaslapā var rezervēt kādu no lietoto auto katalogā pieejamajiem spēkratiem, lai līdz klātienes apskates brīdim to nevarētu nopirkt neviens cits pircējs. Šobrīd visaktīvāk šo iespēju izmanto klienti Latvijā un Lietuvā, nedaudz mazāk – Igaunijā.

Salīdzinot ar citiem eiropiešiem, Baltijas iedzīvotāji ir prasīgāki

Lai gan sabiedrībā ir viedoklis, ka mazāk turīgās valstīs cilvēki ir pieticīgāki, lietoto auto industrijā novērojama cita tendence. Salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, Baltijas iedzīvotāju pirktspējas līmenis ir zemāks, taču, kad runa ir par tik nozīmīgu pirkumu kā automašīna, cilvēki būs krietni prasīgāki, lai par pirkuma summu iegūtu maksimāli labāko spēkratu.

Novērots, ka bieži vien iedzīvotāji ir gatavi pirkt vecāka izlaiduma gada, bet tomēr vēlas, lai tā būtu labā stāvoklī esoša “premium” klases automašīna. Taču, pēc ekspertu domām, tas apstiprina pieņēmumu, ka pircēji Baltijā ir racionāli un nopietnus lēmumus izsver ļoti rūpīgi.

 

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
R(8) 27.februāris 2023 18:53
7 1 Atbildēt

Eh , viena tufta un Moller Auto reklama

Edgars7 27.februāris 2023 19:00
2 1 Atbildēt

Reāls piemērs no dzīves.

Kādu laiku atpakaļ, meklējot mazlietotu auto, uzdūros uz kādu sludinājumu, portālā ss.com.

Tika tirgota mazlietota vieglā automašīna (nedārgs vidusmēra hečbeks)

oficiālā dīlera centrā Biķernieku ielā.

Papētot sīkāk interneta dzīlēs, izrādījās, ka auto iegādāts Latvijā jauns un ir cietis ceļu satiksmes negadījumā. Un tagad uzmanību! Remonta izmaksas šim auto sastādīja kautkas ap 6000 eiro!!! (info no LTAB mājaslapas)

Uzskatu, ka pēc šāda CSN, automašīna būtu jāutilizē.

Pieļauju, ka ir arī dīleri, kas auto ar šādu vēsturi, neņemtos tirgot.

Tā kā katrs gadījums ir jāizskata atsevišķi.

Visiem jauku vakaru.

Krotow 27.februāris 2023 20:30
2 1 Atbildēt

Avārijai pirms 5 gadiem piekristu. Pie šodienas auto un remonta cenām 6 k€ var izrādīties vēl diezgan saprātīgs cipars.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 32

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 

Pirmie sešacu Firefly elektroautomobiļi piegādāti Eiropas klientiem 1

Ķīnas autoražotāja Nio apakšzīmols Firefly uzsācis piegādes Eiropas klientiem, kā pirmo valsti šajā sarakstā iezīmējot Nīderlandi. Drīzumā piegādes sāksies arī Norvēģijā un virknē citu valstu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti