3 padomi, kā nesaņemt sodu uz sabiedriskā transporta joslas - iAuto

3 padomi, kā nesaņemt sodu uz sabiedriskā transporta joslas 17

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Olsen+Partners | 1.jūnijs 2024 8:13

Informatīvās kampaņas “Cieni sabiedrisko!” laikā noskaidrots, ka liela daļa autovadītāju (34%) neapzināti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus uz sabiedriskā transporta joslām un daudzi attiecībā uz to lietošanu ir saskārušies ar neskaidrībām (44%).*

Lūk, trīs vienkārši padomi, kas jāatceras, lai nesaņemtu sodu par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem uz sabiedriskā transporta joslas.

1. Nebrauc pa sabiedriskā transporta joslu! Paturi prātā, ka pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, pārējo transportlīdzekļu vadītājiem braukt ir aizliegts. Arī apturēt transportlīdzekli šajā joslā nedrīkst. Izņēmums ir taksometri ar dzelteno numura zīmi, elektroautomobiļi, divriteņu mopēdi un motocikli, kā arī visi operatīvie transportlīdzekļi. Savukārt ar velosipēdu un elektroskrejriteni pa sabiedriskā joslu drīkst braukt tikai gadījumos, kad ir uzstādīta papildzīme, kas to atļauj.

2. Iebrauc īsi pirms manevra veikšanas. Pārkārtoties uz sabiedriskā transporta joslu, ja nepieciešams veikt manevru pa labi, drīkst īsi pirms manevra veikšanas, šķērsojot pārtraukto līniju. Atceries, uz sabiedriskā transporta joslas priekšroka vienmēr ir sabiedriskajam transportam!

3. Pārliecinies, vai šķērso pārtraukto līniju! Nepārtraukto līniju uz sabiedriskā transporta joslas šķērsot nedrīkst. Ja sabiedriskā transporta josla ir iekārtota brauktuves labajā pusē un no pārējās brauktuves ir atdalīta ar pārtrauktu līniju, transportlīdzekļu vadītāji drīkst tajā iebraukt, lai nogrieztos pa labi tuvākajā brauktuvē vai vietā, kur no ceļa nobrauc uz blakusteritoriju. Ilgstoši braukt pa šo joslu ir aizliegts! Šajā joslā atļauts iebraukt arī, lai pasažieri iekāptu transportlīdzeklī vai izkāptu no tā, ja tas netraucē sabiedriskā transporta satiksmi, kā arī, lai izbrauktu pa labi uz ceļa ar šādu joslu.

Lai veicinātu autovadītāju izpratni par sabiedriskā transporta joslu nozīmi galvaspilsētas satiksmē un sekmētu autovadītāju un sabiedriskā transporta vadītāju savstarpējo cieņu, maijā norisinās informatīvā kampaņa “Cieni sabiedrisko!”. Tās mērķis ir skaidrot un atgādināt autovadītājiem, kāpēc Rīgā ir ierīkotas atsevišķas braukšanas joslas sabiedriskā transporta satiksmei, un kāds ir šo joslu mērķis, kā arī izglītot autovadītājus, atgādinot ceļu satiksmes noteikumus.

* Iedzīvotāju aptauju pēc biedrības “Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija” pasūtījuma veica pētījumu kompānija “Norstat”, aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju visā Latvijā šā gada aprīļa otrajā pusē.

Kampaņa tiek finansēta no ceļu satiksmes negadījumu novēršanai un profilaksei paredzētajiem līdzekļiem, kurus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas no OCTA polisēm.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
darklight 1.jūnijs 2024 13:39
10 0 Atbildēt

Tikai vietām tās nepārtauktās līnijas ir savilktas tik tizli, ka nogriezties pa labi, to nešķērsojot ir iespējams tikai 90 grādu leņķī, aizkavējot visu satiksmi uz ielas. Nevaru saprast: stulbums vai tīša cilvēku čakarēšana? Piemēram iebraukšana Deglava ielas Maximā. Pilnīgi visi tur mauc pāri nepārtrauktajai, jo citādi tas manevrs nav normāli izpildāms.

Kanibaals 3.jūnijs 2024 17:26
4 1 Atbildēt

Iebrauci, tad dabūsi "pelnītu" sodu arī ar visām savām CSN zināšanām.

650 2.jūnijs 2024 14:42
3 0 Atbildēt

Kurš diez meerglis izdomāja to, ka ev "drīkst" braukt pa  sabtransa joslu? Kāds diez ir tas pamatojums, vispārējo Cilvēktiesību kontekstā? Kas šis īstenībā ir- kaut kādas tādas izredzēto Rases vai priviliģētākās Šķiras mākslīga izveide, vai ko?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mercedes-Benz Arocs ar koksnes smalcinātāju (+ VIDEO) 4

530 Zs Mercedes-Benz Arocs apvienots ar Heizohack koksnes smalcinātāju. Kravas auto īpašās iezīmes ir kabīne ar rotējošu sēdekli, 3 m² panorāmas logs aizmugurē, kas izgatavots no drošības stikla, aizmugurējā jūgvārpsta, dažādi hidrauliskie savienojumi un iespēja pielāgoties smalcinātājam, izmantojot īpašas vadības ierīces. Lasīt vairāk

 

Bruņotie spēki Daugavā demonstrē ASV finansētās amfībijas (+ VIDEO) 3

Latvija kļuvusi par vienu no nedaudzām NATO valstīm, kuras rīcībā nonākusi M3 amfībijas platforma. Tā ir tehnoloģija, kas armijai ļauj darboties gan sauszemē, gan virs ūdens, piemēram, pārvietojot bruņu tehniku. Bruņotie spēki atzīst, ka tas būtiski paplašina Latvijas militārās mobilitātes iespējas. Šo spēju attīstību pilnībā finansējušas ASV. Lasīt vairāk

 

255 000 eiro - Ferrari Amalfi nomaina Ferrari Roma (+ FOTO)

Itālijas superauto ražotājs Ferrari iepazīstinājis ar jauno modeli Amalfi, kas radīts, lai piedāvājumā nomainītu Roma. Lasīt vairāk

 

Augsti pieprasīts - BMW palielinās M2 CS ražošanu 2

BMW piedzīvojis negaidīti augstu pieprasījumu pēc “M” modeļiem, un, it īpaši – pēc nesen prezentētās augstas veiktspējas kupejas M2 CS. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti