Ārvalstīs noticis negadījums bez OCTA, problēmas garantētas pat tad, ja nejūties vainīgs - iAuto

Ārvalstīs noticis negadījums bez OCTA, problēmas garantētas pat tad, ja nejūties vainīgs 10

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

LTAB | 26.marts 2025 11:38

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) brīdina: ja ārvalstīs tiek izraisīts ceļu satiksmes negadījums (CSNg) ar neapdrošinātu transportlīdzekli, tad tā īpašnieks var nonākt ļoti nopietnās finansiālās un juridiskās problēmās.

Tas saistīts ar to, ka citās valstīs atšķiras normatīvais regulējums un CSNg apstākļi netiek vērtēti tā, kā to varētu sagaidīt Latvijā, īpaši, ja cietis mazaizsargāts ceļu satiksmes dalībnieks (gājējs, velosipēdists). Atbildība par CSNg nodarītajiem zaudējumiem bieži tiek automātiski uzlikta transportlīdzekļa īpašniekam vai vadītājam neatkarīgi no tā, vai viņš uzskata sevi par vainīgu.

“Ārvalstīs spēkā esošie likumi var būtiski atšķirties no Latvijas, un transportlīdzekļu vadītājiem tas jāņem vērā. Daudzviet transportlīdzekļi tiek uzskatīti par paaugstinātas bīstamības objektiem, un atbildība par negadījuma izraisītajām sekām tiek uzlikta autovadītājam neatkarīgi no faktiskās vainas. Turklāt arī aprēķinātās un izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības dažādās valstīs var būtiski atšķirties, tie var būt simti, tūkstoši vai pat miljoni EUR, tas atkarīgs no negadījuma smaguma,” skaidro LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.

“Ja CSNg rezultātā cietušas personas un cietušajiem ir nepieciešama ilgstoša ārstēšanās vai iestājas invaliditāte, tad atlīdzība par nodarītajiem zaudējumiem var sasniegt ievērojamas summas, kuras tiek maksātas daudzu gadu garumā,” stāsta J.Stengrevics, tādēļ būtiski ikvienam transportlīdzekļa īpašniekam, turētājam vai vadītājam, kas bez OCTA piedalās satiksmē, apzināties sekas, ja notiks CSNg. Jebkuri zaudējumi, kas nodarīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli, sākotnēji tiek segti no OCTA Garantijas fonda (GF), bet pēc tam regresa kārtībā tiek piedzīti no autovadītāja vai īpašnieka. Ja persona labprātīgi neatlīdzina  zaudējumu summu GF, tas nozīmē, ka pamatsummai klāt nāks arī tiesāšanās izdevumi, likumiskie procenti un tiesu izpildītāju izdevumi.

Šobrīd lielākais zaudējumu atlīdzības pieteikums, ko saņēmis LTAB, ir vairāk kā 2 miljonu EUR apmērā par CSNg Nīderlandē, un patlaban tas ir lielākais pieteikums GF vēsturē. “Arī šajā gadījumā valsts, kurā notika minētais CSNg, likumi paredz, ka transportlīdzeklis attiecībā pret citiem mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir paaugstināts bīstamības objekts, par kuru tā vadītājam jāuzņemas pilna atbildība, ja tiek izraisīts CSNg,” stāsta LTAB valdes loceklis, piebilstot, ka tikai un vienīgi OCTA pasargā transportlīdzekļa īpašniekus no šādiem negaidītiem zaudējumiem pēc CSNg, neatkarīgi no tā, kurā valstī tas būtu noticis.

2024.gadā CSNg cietušajiem no GF ir izmaksāti nedaudz vairāk nekā 2 miljoni EUR. Savukārt no transportlīdzekļu īpašniekiem, turētājiem vai vadītājiem, kas izraisījuši CSNg ar neapdrošinātu spēkratu, izdevies atgūt 1,33 miljonus EUR. OCTA likums nosaka, - ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no GF, taču vēlāk zaudējumu summa tiks piedzīta no neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka, turētāja vai vadītāja.

 

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
nepierādīsi 26.marts 2025 14:40
3 0 Atbildēt

Braukšana bez OCTA-viena visvairāk fiksētajām vidējā ātruma radaru parādībām.Mums nav naudas,prātiņa,bet liela ceība izžulīties.

uupis 26.marts 2025 15:40
3 1 Atbildēt

Vernonam par šito dirsa aizsvilsies - nerādiet viņam!

" valsts, kurā notika minētais CSNg, likumi paredz, ka transportlīdzeklis attiecībā pret citiem mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir paaugstināts bīstamības objekts, par kuru tā vadītājam jāuzņemas pilna atbildība, ja tiek izraisīts CSNg" -> vernons drīkst tagad liet betonu, ka Nīderlandē ir komuņagu noteikumi, ka viņi nesaprot satiksmes būtību, ka gājējam nav priekšroka ne uz pārejas ne Dzīvojamā Zonā... 😂😂😂

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 29

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Ar pilnpiedziņu jautrāk! Pirmais brauciens ar jauno Toyota bz4X (+ VIDEO) 2

Automašīna ar grūti izrunājamo nosaukumu bZ4X kļuva par Toyota pirmo elektromobili. Kopš tā laika pagājuši trīs gadi, un pienācis laiks auto uzlabot. Autoziņas dodas uz Spāniju izbraukt ar jaunāko bZ4X. Dizainā radikālu izmaiņu nav, jo tā ir tikai modernizācija. Būtiskākais jaunums ir hammerhead stila lukturi kopā ar izvirzītu degungalu, kas ievirza šo Toyota ražojumu Lexus teritorijā. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles laiž klajā DS Performance Line 6

Stellantis apakšzīmols DS Automobiles iepriecinās markas entuziastus ar trīs modeļu īpašo Performance Line versiju, kas pieejamas DS 3, DS 4 un DS 7. Lasīt vairāk

 

Zemniekiem atbrīvojums no vinjetes turpmāk būs deviņus mēnešus gadā 6

Zemniekiem atbrīvojums no vinjetes jeb autoceļu lietošanas nodevas turpmāk būs deviņus mēnešus gadā, platformā "X" vēsta satiksmes ministrs Atis Švinka (P). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti