29% autovadītāju atzīst, ka, braucot pie stūres, mēdz runāt pa telefonu bez brīvroku sistēmas, vēl 30% norāda, ka mēdz dzert kafiju, bet 20% mēdz arī ieturēties. Vēl 9% raksta ziņas telefonā, bet 3% - lasa ziņas un pēta sociālo mediju saturu, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
. Salīdzinot ar aizvadīto gadu, situācija ir uzlabojusies, to autovadītāju skaits, kuri pie stūres nodarbojas ar blakus lietām, ir samazinājies – pērn pa telefonu mēdza runāt 39%, bet kafiju dzēra – 40%.
Līdzīgi kā pērn, arī šogad pētījumā secināts, ka vīrieši ar blakus lietām pie stūres nodarbojas biežāk, nekā sievietes, piemēram, bez brīvroku sistēmas pa telefonu mēdz runāt 31% vīriešu un 27% sieviešu, bet kafiju dzer 32% vīriešu un 27% sieviešu. Arī ziņas telefonā raksta 11% vīriešu un 7% sieviešu.
“Lai droši vadītu automašīnu, ir svarīgi, lai abas rokas būtu uz stūres un arī prāts būtu koncentrēts tikai uz braukšanu un satiksmi. Ja autovadītājs ar vienu roku tur telefonu, ēdienu vai kafijas krūzi, tas nozīmē, ka uzmanība netiek pilnībā veltīta spēkrata vadībai. Tas būtiski palielina reaģēšanas laiku un var radīt riskus. Automašīnas vadīšana prasa nedalītu uzmanību, bet telefons bez brīvroku sistēmas vai ēšana pie stūres var būt tikpat bīstama kā alkohola lietošana,” norāda Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.
Analizējot atbildes dažādās vecuma grupās, redzams, ka visapzinīgākie ir gados vecākie autovadītāji – 71% šoferu vecumā no 60 līdz 74 gadiem norāda, ka pie stūres nekad nemēdz nodarboties ar blakus lietām. Šajā vecuma grupā tikai 12% pie stūres lieto telefonu bez brīvroku sistēmas, kamēr, piemēram, vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem tā dara 44% autovadītāju. Tieši autovadītāji vecumā no 40 līdz 49 gadiem pie stūres visbiežāk arī dzer kafiju (38%) un ēd (31%).
Eiropas Transporta drošības padomes pētījums liecina, ka arī sarunāšanās pa telefonu, izmantojot brīvroku sistēmu, ir tikpat bīstama, kā telefona lietošana bez tās. Daļa autovadītāju pilnībā nekoncentrējas uz ceļu arī tad, kad saruna ir beigusies. Autovadītāji, kuri runā pa telefonu, braucot pie stūres, četras reizes biežāk nonāk ceļu satiksmes negadījumos nekā tie, kuri to nedara, neatkarīgi no tā, vai tiek izmantota brīvroku sistēma. Pētījumi liecina, ka paaugstinātais risks saglabājas aptuveni piecas minūtes pēc zvana beigām, kas liecina - problēma nav tikai tehnoloģijas lietošanā. Telefonsarunas būtiski novērš autovadītāja uzmanību no galvenā uzdevuma – drošas braukšanas – arī pēc sarunas beigām.
Nezko tas treknaiss Pr-nieks sen nava "uzrūnājis" auto Vadītājus.
Paralēli "vajadzībai pēc 1km/h" ievērošanas nav viņus mēģinājis atrunāt (atturēties) no dažādu braukšanai traucējošu priekšmetu lietošanas brauciena laikā.
Lohiem laikam (atkal) nāksies samest naudiņas kārtējo 50k vērto 1080/2160grādu brīnumaino brīnumierīču iegādei.Iepriekšējajā(-jajos) tamlīdzīgu ierīču iepirkumā(-kumos) iepirktās ierīces laikam jau ira kritiski nolietojušās.