Sadarbībā ar Hesburger, Neste ražos atjaunojamo dīzeļdegvielu no izlietotas cepamās eļļas, kas savākta no vairāk nekā 300 restorāniem - iAuto

Sadarbībā ar Hesburger, Neste ražos atjaunojamo dīzeļdegvielu no izlietotas cepamās eļļas, kas savākta no vairāk nekā 300 restorāniem 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Neste | 19.oktobris 2021 15:31

Neste un Baltijā un Somijā lielākā ātrās apkalpošanas restorānu ķēde Hesburger uzsāks nozīmīgu aprites ekonomikas sadarbību. Izlietota cepamā eļļa no vairāk nekā 300 Hesburger restorāniem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Somijā tiks pārstrādāta, lai ražotu Neste My atjaunojamo dīzeļdegvielu.

To savukārt Hesburger izmantos lielākajā daļā savu transportlīdzekļu Somijā, samazinot siltumnīcefekta gāzu izmešus šiem transportlīdzekļiem par līdz pat 90%* salīdzinājumā ar fosilās dīzeļdegvielas izmantošanu.

“Mēs samazinām radītos izmešus, ieguldot augu proteīna produktos un energoefektivitātē, kā arī efektīvi plānojot savas piegādes. Pārstrāde un aprites ekonomika arī ir bijuši svarīgi fokusa punkti mūsu aktivitāšu attīstībā, un šī aprites ekonomikas sadarbība ar Neste lieliski atbilst mūsu mērķiem. Katru gadu mūsu restorāni Latvijā, Igaunijā, Lietuvā un Somijā saražo līdz pat 420 tonnām izlietotas cepamās eļļas, kas tiek savākta un transportēta, cik ekoloģiski vien iespējams. Neste savukārt izmanto cepamo eļļu un citus organiskos atkritumus un izejmateriālu pārpalikumus, lai ražotu atjaunojamo dīzeļdegvielu izmantošanai arī Hesburger kravas automobiļos. Tā kā izmantoto cepamo eļļu savāc automašīnas, kas restorāniem piegādā preces, tad sadarbības rezultātā neradīsies papildu nobraukums,” saka Ieva Salmela, Hesburger Starptautiskās attīstības un mārketinga direktore.

“Lai cīnītos pret klimata pārmaiņām, nepieciešama cieša sadarbība starp uzņēmumiem. Šī aprites ekonomikas sadarbība ar Hesburger ir konkrēts piemērs, kā sadarbība var uzlabot ilgtspēju. Vienlaikus mūsu rīcība klimata jomā rada vērtību patērētājiem, kas apmeklē Hesburger restorānus, jo cepamā eļļa, kas tiek lietota to frī kartupeļu pagatavošanā, var tikt izmantota kā izejviela atjaunojamajai dīzeļdegvielai, lai samazinātu transporta radītos izmešus. Šādi mēs varam sniegt patērētājiem iespēju pieņemt atbildīgākus ikdienas lēmumus par pirkumiem Baltijas reģionā un Somijā,” norāda Neste ilgtspējas partnerību vadītāja Heidi Peltonena (Heidi Peltonen).

Hesburger transportlīdzekļi, kas sāks izmantot Neste atjaunojamo dīzeļdegvielu, gadā nobrauc apmēram 680 000 kilometru. Aizstājot fosilo dīzeļdegvielu ar Neste atjaunojamo dīzeļdegvielu, ik gadu samazinātais siltumnīcefekta gāzu izmešu daudzums pielīdzināms tam, it kā pa Somijas ceļiem vienu gadu vairs nebrauktu 350 privātās automašīnas.

*) Metodoloģija dzīves cikla izmešu un izmešu samazināšanas aprēķināšanai atbilst Eiropas Savienības Atjaunojamās enerģijas direktīvai (2009/28/EC).

 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 19.oktobris 2021 16:16
1 0 Atbildēt

Aizmirsies vienīgi pareģojoši paziņot iespējamo Jauno MY Cenu..kādi 2.19 būtu tieši laikā,regulārajiem Lohiem nebūtu dižu iebildumu arī pret 2.29..Jā.

msh 19.oktobris 2021 22:30
1 2 Atbildēt

Dabai nedraudzīgs risinājums - dabai draudzīgāk būtu to eļļu pa tiešo sakurināt mašīnās, bez jebkādas pārstrādes...

Pļurkt 20.oktobris 2021 9:42
1 1 Atbildēt

Nesanāks!

1. Šī eļļa ir ar ļoti daudziem mehāniskiem piemaisījumiem, kuri ir pamatīgi jāfiltrē.

2. Šajā eļļa ir liels % glicerīnu, kas sadegot rada kvēpus ievērojami vairāk kā dīzeļdegviela.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vēl viens Ķīnas autoražotājs ienāks Latvijas tirgū - "Chery" 15

Chery ir Ķīnas automobiļu ražotājs, valsts uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā un atrodas Vuhu pilsētā, Ķīnas Anhui provincē. Tas ir viens no lielākajiem Ķīnas autoeksportētājiem un ir pazīstams ar savu pieaugošo klātbūtni starptautiskajos tirgos. Lasīt vairāk

 

LRTK: Ceļu satiksmes likuma grozījumos nav risinājuma ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudei 1

Satiksmes ministrijas (SM) rosinātie grozījumi Ceļu satiksmes likumā par stingrāku vecuma pārbaudi, vadītāja apliecības esamību un alkohola vai citu apreibinošu vielu testu koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanai nerisina jautājumu par ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudi, teikts Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētāja Jāņa Endziņa vēstulē Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen koncerns šogad realizējis 6,6 miljonus transportlīdzekļu 2

Volkswagen grupa 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos visā pasaulē piegādājusi klientiem kopumā 6,6 miljonus transportlīdzekļu. Lasīt vairāk

 

Jauni modeļi, jauni zīmoli un rekordi – sāksies ‘Latvijas Gada auto 2026’ aktīvā vērtēšanas sezona (+ VIDEO) 2

Konkurss “Latvijas Gada auto 2026” tuvojas noslēgumam – oktobra beigās noslēgsies jaunu dalībnieku pieteikšana un uzreiz sāksies automobiļu vērtēšana 4 dienu garumā. Jau gada vidū bija sasniegts rekordliels dalībnieku skaits, ar kuriem konkursa žūrijas biedri jau paspēja izbraukt un iepazīties, un dalīties iespaidos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti