Pakāpeniski palielinās Latvijas naftas produktu drošības rezervju glabāšanas kopējo apjomu - iAuto

Pakāpeniski palielinās Latvijas naftas produktu drošības rezervju glabāšanas kopējo apjomu 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.februāris 2022 14:25

Pakāpeniski tiks palielināts Latvijas naftas produktu drošības rezervju glabāšanas kopējais apjoms, to paredzot darīt triju gadu laikā - 2023.gadā līdz 75%, 2024.gadā līdz 85% un 2025.gadā līdz 100%.

Grozījumu pamatā ir Ministru kabineta rīkojums, kas pieņemts ar mērķi veicināt naftas drošības rezervju uzglabāšanas drošumu, lai nodrošinātu, ka enerģētiskās krīzes situācijā nepieciešamās naftas rezerves ir jau pieejamas Latvijas teritorijā.

Ekonomikas ministrijā (EM) aģentūrai LETA norādīja, ka jaunā kārtība pirmo reizi tiks piemērota attiecībā uz naftas drošības rezervju iepirkumu 2023.gadam, ko Būvniecības valsts kontroles birojs rīkos 2022.gadā. Grozījumi noteikumos neietekmēs tos komersantus, ar kuriem jau ir noslēgtas vienošanās par naftas rezervju pakalpojuma nodrošināšanu 2022.gadā.

Šajā gadā 81% no drošības rezervēm glabājas Latvijas teritorijā, tādējādi jau šogad ir sasniegts 2023.gada mērķis. Tomēr drošības rezervju apmērs, kas tiks uzglabāts Latvijas teritorijā 2023.gadā, ir pilnībā atkarīgs no komersantiem, kas pieteiksies dalībai iepirkumā, kas tiks sākts šā gada vidū.

Tāpat arī precizētas atsevišķu punktu redakcijas saistībā ar minimālo biodegvielas piejaukuma apjoma noteikšanu, ņemot vērā to, ka biodegviela ir produkts, kurš ātri zaudē savas īpašības un iepriekš nolemts, ka Latvijas naftas produktu drošības rezerves tiks uzglabātas un krīzes brīdī piegādātas bez biodegvielas piejaukuma. Vienlaikus ar jauno regulējumu arī precizēti vairāki naftas produktu kombinētās nomenklatūras kodi.

EM atzīmē, ka atbilstoši 2021.gada jūnijā Ministru kabineta pieņemtajam lēmumam līdz 2026.gadam naftas drošības rezervju uzturēšanai tiks ieviests aģentūras modelis, kas nozīmē, ka tiks izveidota neatkarīga aģentūra bezpeļņas orientētas organizatoriskas vienības veidā, tā varbūt arī jau esoša institūcija, kurai tiks piešķirtas papildu funkcijas, kura pārvaldīs drošības rezervju krājumus un būs šo krājumu īpašniece.

Piecu gadu laikā no institūcijas izveides brīža drošības rezerves tiks iegādātas valsts īpašumā. Šobrīd tiek veikts pētījums par to, kura institūcija nodrošinās aģentūras modeļa ieviešanu, cita starpā izvērtējot arī finansēšanas modeli un izstrādājot konkrētu biznesa plānu.

Paredzēts, ka līdz 2022.gada 31.jūlijam EM izstrādās un iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā konceptuālo ziņojumu par konkrētiem soļiem aģentūras izveidei, kurā tiks piedāvāti dažādi aģentūras izveides iespējamie scenāriji, degvielas aprites kārtība, komersantu un komerciālo naftas produktu iesaiste drošības rezervju veidošanā, nepieciešamais finansējums un finansēšanas avots.
 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
felix65 8.februāris 2022 19:47
1 1 Atbildēt

P.S. Ja jau neuzturat ceļus pienācīgā līmenī, tad novāciet no cenas to sasodīti, jebanatski, milzīgo akcīzi. 5 dienas nedēļā braucu uz darbu pa vienu no galvenajām Latvijas šosejām un mani tas, goda vārds, ZAJEBALO!

Derglis 9.februāris 2022 8:58
1 1 Atbildēt

Neatceros, kurš tas bija - Ādolfonkulis vai viņa propagandas ministrs - reiz esot sacījis, ka latvieši nemūžam nespētu paši uztaisīt ceļus. Pravietiski vārdi...

Pļurkt 9.februāris 2022 10:12
1 0 Atbildēt

Normālā pasaulē tad kad degvielas cenas ir zemas palielina savas rezerves, bet kad cenas ir lielas, tad samazina rezerves, tai skaitā pat stratēģiskās.... lai izlīdzinātu cenu lēcienus valstī!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vēl viens Ķīnas autoražotājs ienāks Latvijas tirgū - "Chery" 15

Chery ir Ķīnas automobiļu ražotājs, valsts uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā un atrodas Vuhu pilsētā, Ķīnas Anhui provincē. Tas ir viens no lielākajiem Ķīnas autoeksportētājiem un ir pazīstams ar savu pieaugošo klātbūtni starptautiskajos tirgos. Lasīt vairāk

 

LRTK: Ceļu satiksmes likuma grozījumos nav risinājuma ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudei 1

Satiksmes ministrijas (SM) rosinātie grozījumi Ceļu satiksmes likumā par stingrāku vecuma pārbaudi, vadītāja apliecības esamību un alkohola vai citu apreibinošu vielu testu koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanai nerisina jautājumu par ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudi, teikts Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētāja Jāņa Endziņa vēstulē Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen koncerns šogad realizējis 6,6 miljonus transportlīdzekļu 2

Volkswagen grupa 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos visā pasaulē piegādājusi klientiem kopumā 6,6 miljonus transportlīdzekļu. Lasīt vairāk

 

Jauni modeļi, jauni zīmoli un rekordi – sāksies ‘Latvijas Gada auto 2026’ aktīvā vērtēšanas sezona (+ VIDEO) 2

Konkurss “Latvijas Gada auto 2026” tuvojas noslēgumam – oktobra beigās noslēgsies jaunu dalībnieku pieteikšana un uzreiz sāksies automobiļu vērtēšana 4 dienu garumā. Jau gada vidū bija sasniegts rekordliels dalībnieku skaits, ar kuriem konkursa žūrijas biedri jau paspēja izbraukt un iepazīties, un dalīties iespaidos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti