Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas - iAuto

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 22.novembris 2024 11:03

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš.

Viņš uzsvēra, ka mums gāzes piegādes no ziemeļiem un rietumiem daļēji nāk zem jūras. Tāpat jādomā par komunikāciju kabeļiem. "Bez komunikācijām, protams, ir ļoti grūti operēt," viņš uzsvēra.

Saspīlētos apstākļos Krievija varētu mēģināt to izmantot, viņš pauda, spriežot, ka, iespējams, notikušais kabeļu bojājums ir mēģinājums redzēt, cik efektīvas tādas rīcības varētu būt un kas tiks darīts pretī.

Kažociņš arī vērtēja, ka Krievijas konvencionāls uzbrukums NATO, tajā skaitā Baltijas valstīm, tuvākajos gados nebūs iespējams. "Viņi nevar pat ieņemt Donbasu. Tagad sākt plašāku karu pret NATO nav reāli," viņš pauda.

Runājot par hibrīdkaru, Kažociņš norādīja, ka Latvija ir ievainojama, īpaši enerģētikas virzienā. Tāpēc ir svarīgi, lai būtu dažādi veidi, kā stiprināt noturību, un pie tā valdība strādājot.

Kā vēstīts, Baltijas jūrā šonedēļ sabojāti divi zemūdens kabeļi - viens, kas savieno Lietuvu un Zviedriju, un otrs, kas savieno Somiju un Vāciju. Zviedrija sakaru kabeļu bojāšanu Baltijas jūrā izmeklē kā iespējamu sabotāžu, pavēstījusi prokuratūra.

Savukārt Lietuvas ģenerālprokurore Nida Grunskiene saistībā ar zemūdens telekomunikāciju kabeļa starp Lietuvu un Zviedriju bojāšanu ierosinājusi pirmstiesas izmeklēšanu par terorismu.

20.novembrī šis jautājums pārrunāts Latvijas Nacionālās drošības padomes sēde. Valsts prezidenta padomnieks komunikācijas jautājumos Mārtiņš Drēģeris aģentūru LETA informēja, ka Latvijas Nacionālie bruņotie spēki pastiprinājuši monitoringu Latvijas sakaru infrastruktūrai un veic informācijas apmaiņu ar sabiedrotajiem par drošības situāciju Baltijas jūrā.

 
Visi komentāri
 
M-niece 22.novembris 2024 18:19
0 0 Atbildēt

Atliek vien atkārtot I. Mūrnieces leģendāro "viss tiek kontrolēts" vai ticēt, ka "situācija tiek monitorēta".

650 22.novembris 2024 18:30
0 0 Atbildēt

Vai tad augstākminētajās B-valstīs nav kādi tādi dienesti, kuriem jau "iepriekš" būtu jāizvērtē uzstādāmo tehno objektu "ievainojamība"?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Paula Timrota pirmie iespaidi par jaunākajiem automobiļiem "Latvijas Gada auto 2026" konkursā (+ VIDEO) 2

Savas domas par "Latvijas Gada auto 2026" konkursam pieteiktajiem automobiļiem izsaka auto žurnālists un satiksmes eksperts Pauls Timrots. Lasīt vairāk

 

Elektriskā pikapa starts atikts - Ford pārskata plānus 1

Ford atlicis divu nākamās paaudzes elektroautomobiļu laišanu tirgū, jo uzņēmums pārslēdz savu uzmanību uz mazākiem un pieejamākiem modeļiem. Lasīt vairāk

 

Pēc uzņēmēja pasūtījuma - Bugatti izgatavos unikālo Brouillard (+ FOTO) 1

Brouillard ir unikāls automobilis, ko Bugatti vienā eksemplārā izgatavos pēc holandiešu uzņēmēja Mišela Peridona pasūtījuma. Lasīt vairāk

 

Pažēlo barjeras, bet zaudē busiņu un gandrīz arī dzīvību (+ VIDEO) 7

Ignorēt brīdinājuma signālus nekādā gadījumā nedrīkst, tomēr nonākot šādā situācijā, jāturpina spiesties virsū barjerām, kas atbloķē drošības mehānismu - pamācīts video aprakstā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti