Nelabvēlīgs tiesnešu lēmums liedz Jānim Baumanim cīņu finālā - iAuto

Nelabvēlīgs tiesnešu lēmums liedz Jānim Baumanim cīņu finālā 5

 

Foto: Baumanis Motorsport

Baumanis Motorsport | 16.maijs 2016 7:59

Svētdien ar Matiasa Ekstrēma uzvaru noslēdzās pasaules rallijkrosa čempionāta trešais posms Beļģijā. Latviešu autosportists Jānis Baumanis bija izcīnījis tiesības startēt sacensību finālā līdzās Ekstrēmam, Peteram Solbergam, Sebastjanam Lēbam un citiem spēcīgākajiem braucējiem, taču tiesnešu nelabvēlīgs un apšaubāms spriedums viņam liedza to darīt.

Beļģijas posma otrā diena Jānim Baumanim nesākās tik labi kā gaidīts. Iepriekšējās dienas vakarā veiktās izmaiņas mašīnas regulējumos neatmaksājās un brīvajos treniņbraucienos augstu rezultātu uzrādīt nebija iespējams. Tomēr jau dienas pirmajā, bet kopumā trešajā kvalifikācijā Jānis pierādīja, ka prot tikt galā ar grūtībām un savā braucienā piekāpās vien deviņkārtējam pasaules rallija čempionam Sebastjanam Lēbam.

Tikmēr ceturto kvalifikācijas braucienu Jānim sabojāja konkurents un mūsu pilots to aizvadīja mazāk veiksmīgi un pēc absolūtajā konkurencē uzrādītā četrpadsmitā labākā rezultāta kopvērtējumā atkāpās par vienu pozīciju uz septīto vietu. Ar to, gan tāpat bija gana, jo, kā zināms, pusfinālam kvalificējas 12 ātrākie braucēji.

“Pirms brīvajiem treniņbraucieniem nedaudz pamainījām piekares regulējumus, tomēr tie neatmaksājās. Tādēļ atgriezāmies pie vakardienas labākajiem risinājumiem un rezultāts trešajā kvalifikācijā, kur Jānis piekāpās tikai Lēbam, parādīja, ka tas bija pareizs lēmums. Ceturtajā kvalifikācijā gan negāja tik gludi. Pēc tam kā starta pagriezienā Robins Larsons vairākkārt taranēja Jāņa auto, tika nolauzta pusass, kā arī sabojāts stūres mehānisms. Šķība stūre un trīs riteņu piedziņa Jāņa rezultātu sabojāja pamatīgi,” pēc sacensībām skaidro sportista tēvs un treneris Andris Baumanis, piebilstot, ka komandai tā arī pagaidām nav izdevies atrisināt starta problēmas.

Balstoties uz kvalifikācijas sesijas rezultātu, pusfinālā Jānim bija jābrauc kopā ar Ekstrēmu, Lēbu, Fransuā Divālu, komandas biedru Timuru Timerzjanovu un Dāviju Žanī, kā arī jāstartē no otrās rindas. Kā jau bija gaidāms, cīņa šajā pusfināla braucienā izvērtās patiesi sīva, jo uz goda pjedestālu var cerēt tikai pirmie trīs finišētāji. Tomēr Jānis nodemonstrēja lielisku ātrumu un finiša līniju šķērsoja kā trešais aiz Ekstrēma un Lēba. Diemžēl sportista un komandas prieki bija īsi, jo sacensību tiesneši lēma, ka nelielais kontakts ar francūzi Žanī ir pietiekams pamats, lai Jāni no sacensībām diskvalificētu.

“Noskaņojums pēc šāda iznākuma, protams, nav tas labākais. Šī noteikti nebija tā smagākā sadursme, jo Žanī mašīna varbūt saņēma pāris skrāpējumus uz virsbūves. Šo gadījumu nevar salīdzināt ar kūleņiem, nolauztiem riteņiem un krietni vien spēcīgākiem triecieniem, ko varēja vērot pirmajā pagriezienā citos braucienos. Uzskatu, ka varbūt biju pelnījis brīdinājumu, bet nekādā gadījumā melno karogu. Žēl, ka tāds iznākums, jo pirmo reizi paši ar cīņu bijām tikuši līdz finālam. Bet, tas kas mūs nenogalina, padara mūs tikai stiprākus un nākamajās sacensībās Lielbritānijā man būs vēl lielāka motivācija tikt līdz finālam. Tagad komandai jāstrādā, lai mēs beidzot tiktu skaidrībā ar startiem, kas jopojām nav ideāli, un jāatrod, ko mēs vēl varētu uzlabot, lai būtu vēl ātrāki,” - tā par Beļģijas posmu Jānis Baumanis.

“Pusfināla brauciena startā bija bakstīšanās, stumdīšanās, sākotnēji, pēc ceturtā vai piektā apļa pienāca ziņa, ka Jānim par Žanī izstumšanu tramplīnā piešķirts melnais karogs, tātad diskvalifikācija. Kad Jānis ar komandas menedžeri un īpašnieku aizskrēja rakstīt protestu un rādīt onboard video, tad kā izrādījās tad tiesnešu lēmums bija par vietējā Beļģu sportista Divāla pabakstīšanu starta līkumā. Uzskatu, ka tiesneši tā izmantoja izdevību ievikt “vietējo” finālā. Lieki piebilst, ka abu dienu garumā pirmajā līkumā visu laiku notika sadursmes, avārijas, bet nevienam par to pat brīdinājums netika dots,” norāda Andris Baumanis.

“Bet neskatoties uz visām likstām, Jānis Belģijā izcīnija 10 punktus un kopvētējumā ir pacēlies uz 10 vietu. Komanda jau sāk gatavoties testiem, lai beidzot atrisinātu starta problēmas. Līdz nākamajam posmam ir divas nedēļas, kuru laikā auto ir jāsaved kārtibā. Prieks par Jāni, kurš jau otrajās sacensībās pierāda ka var šeit cīnīties par vietu finālā.”

Pēc trim pasaules čempionāta posmiem Jānis Baumanis atrodas kopvērtējuma 10.pozīcijā. Augstāk pakāpties viņam būs iespēja nākamajās sacensībās, kas jau pēc divām nedēļām tiks aizvadītas Lidenhillas trasē, Lielbritānijā.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bils 16.maijs 2016 8:08
10 0 Atbildēt

Baumaņa gadījuma sakarā, tiesnešus jānodod FIA uz izķidināšanu!

Tas ir nacionālais čempionāts, kur pavelk savējos vai WRX?

4diena 16.maijs 2016 8:23
8 0 Atbildēt

Šoreiz tiešām tas bija apzināts lēmums, lai mājnieks tiek tālāk. Kretīni

sviesc 16.maijs 2016 12:20
1 0 Atbildēt

shosezon ceriibas uz labiem startiem vairaak Baumanism.

Reinim shii sezona buus auto uzlaboshanas sezona. vismaz taa shobriid liekas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gandrīz zem riteņiem (+ VIDEO) 5

Braukšanas prasmes vēl neapguvušais jaunais velosipēdists aizķeras aiz apgaismes staba un krītot gandrīz pakļūst zem riteņiem. Video autors raksta, ka puika nav cietis, bet par notikušo paziņots vecākiem. Lasīt vairāk

 

Uncharted – trešais Subaru ar elektrisko piedziņu un pirmais ar priekšpiedziņu (+ FOTO) 2

Ilgus gadus Subaru automobiļi bija pieejami vien ar visu riteņu piedziņu, un tas jau bija kļuvis par šīs markas “firmas zīmi”. Šoreiz būs citādi, jo Uncharted būs pieejams gan 4x4 variantā, gan lētākā priekšpiedziņas versijā. Lasīt vairāk

 

Agresīva braukšana ir signāls par dziļākām problēmām, ne tikai ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums 37

Lai gan ceļu satiksmes noteikumi ir konkrēti un skaidri, daudziem autovadītājiem agresīva braukšana joprojām šķiet kā izņēmums, kas reizēm ir pieļaujams. Arī šī gada “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati liecina, ka 64% autovadītāju mēdz braukt agresīvi – 7% to dara bieži, bet 57% – reti. Lasīt vairāk

 

Stellantis pārtrauc ūdeņraža auto izstrādes programmu 3

Starpnacionālais autobūves uzņēmums Stellantis, kas zem sava karoga pulcē vairākus visā pasaulē pazīstamus autoražotājs, šonedēļ nācis klajā ar negaidītu paziņojumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti