Intervija ar Jāni Baumani pirms jaunās sezonas - iAuto

Intervija ar Jāni Baumani pirms jaunās sezonas

 

Artis un Jānis Baumaņi Foto: Publicitātes foto

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 26.februāris 2017 20:15

Kā jau zināms, pirms neilga laika Jānis Baumanis oficiāli paziņoja, ka turpmāk pasaules čempionātā cīnīsies austriešu STARD komandas sastāvā. Arī jaunajā komandā Jānis startēs kopā ar Timuru Timerzjanovu. Neskatoties uz savu aizņemtību, Jānis piekrita nelielai sarunai par aizvadīto sezonu un tuvākajiem plāniem.

Startēsi kopā ar Timuru Timerzjanovu jaunā komandā pie zināma auto(Ford Fiesta) stūres. Kāds tev varētu izvērsties šis gads?

Jānis Baumanis. Pirms šī jaunās sezonas pasaules čempionātā ir notikuši dažādi pavērsieni pasaules rallijkrosā aktivitātēs. Esam atgriezušies pie tiešas sadarbības ar Manfredu Štolu un STARD komandu, kā arī uzsākuši sadarbību ar jaunu sponsoru LOCO Energy Drink. Startēšu pasaules čempionātā ar Super Car klases auto STARD sastāvā. Tad jau redzēsim kā izvērtīsies sezona.

Pagājušā gada sezona jau atstāta pagātnei, jāiet uz priekšu. Tomēr kādas emocijas pārņem atceroties 2016.g. sezonu?

J.B. Man ir prieks par izcīnīto vietu sezonas kopvērtējumā. Viennozīmīgi gribējās sasniegt labāku rezultātu, taču vairākas lietas neļāva iecerēto īstenot. Tam bija objektīvi iemesli. Neskatoties uz neveiksmēm, sezonas laikā ieguvu ļoti vērtīgu pieredzi, kas noderēs jaunajā sezonā. Aizvadītā sezona ļāva saprast kādā virzienā jāturpina attīstīties. Tāpēc esmu apmierināts ar aizvadīto sezonu. Emocijas ir pozitīvas un motivējošas turpināt intensīvi strādāt sevis pilnveidošanā.

Aizvadītājā  sezonā labākas sacensības mijās ar mazāk veiksmīgām. Kāds aizvadītais gads bija no sportiskā viedokļa?

J.B. Aizvadīto sezonu es raksturotu kā mācību un pieredzes iegūšanas laiku. Mācījāmies visi gan es, gan komanda.  Sezonas sākumā komanda vēl nebija pilnībā nokomplektēta, pietrūka arī pieredze rallijkrosa auto sagatavošanā. Tas atstāja iespaidu uz darbu pie auto arī sacensību laikā. Komanda sezonas laikā pilnveidojās, mūsu sadarbība auto pilnveidošanā virzījās uz priekšu. Man pašam visi aizvadītie sacensību posmi bija kā no jauna, jo startēju ar sev neierastu pilnpiedziņas auto jaunā komandā. Bija jāapgūst jaunas trajektorijas, bremzēšanas ceļš, auto uzvedība uz dažādiem trases segumiem. Ņemot to visu vērā, sezona gāja kā pa celmiem. Sliktāk aizvadīti posmi(Francija) mijās ar labākiem(Barselona). 2016.gads pierādija, ka lai droši cīnītos par fināliem un vadošo trijnieku vēl daudz jāmācās, jākrāj pieredze.

Sākāt attīstīt auto, sastrādāties ar komandu, kāpēc izlēmāt pārtraukt sadarbību ar World RX Team Austria?

J.B. Nāca labāks piedāvājums un bija vairāki objektīvi iemesli pārtraukt sadarbību ar austriešu komandu. Bāzes komanda varbūt nebija tik slikta, kolektīvs bija ļoti draudzīgs, motivēts uz augstiem  rezultātiem. Taču neskaidrības par daudzām tehniskām lietām, kas neapmierināja jau pirms sezonas, netika sezonas gaitā atrisinātas. Šīs neskaidrības bieži noveda pie tehniskiem defektiem un izstāšanās. No komandas nebijam saņēmuši skaidru piedāvājumu par to kāds būs 2017 gada auto. Daudz runu, bet nekā konkrēta. Pēc 2016.gada sezonas saņēmām ļoti labu piedāvājumu no Manfreda Štola, kurā bija skaidri noformulēts, kāds būs auto, kā arī konkrēti atspoguļota plānotā sadarbība ar mani kā pilotu. Galvenais skatāmies, lai būtu iespējas pilnveidoties un attīstīties. Manfreds Štols to piedāvāja.

Pirmo reizi pasaules čempionāta vēsturē norisinājās posms Rīgā. Kādas emocijas valdija tevī sacensībās Biķerniekos?

J.B. Rīgas posmu varētu raksturot divejādi. Ļoti pozitīvas emocijas startējot daudzo latviešu līdzjutēju priekšā, taču no otras puses nožēla, ka nespēju iepriecināt līdzjutējus ar augstvērtīgu rezultātu. Startējot savā "mājas" trasē, tu gribi iepriecināt savus fanus un skatītājus, esi apņēmības pilns. Neizdošanos uztver sāpīgāk kā citas reizes. Tehniskā kļūme apturēja mani pie fināla sliekšņa, kad likās fināls jau ar "roku" aizsniedzams. Tomēr sacensības bija interesantas un dāvāja visiem atnākušajiem daudz aizraujošu mirkļu, pateicoties ekstremālajiem laika apstākļiem otrajā sacensību dienā un bezkompromisu cīņai trasē. Personīgi man bija patīkami dzirdēt no maniem "kolēģiem" uzslavas par aizvadīto posmu Biķernieku trasē. Lepojos, ka Latvijā lieliski tika noorganizētas tik augsta līmeņa autosporta sacensības.

Kāds pēc tavām domām varētu būt spēku samērs šosezon?

J.B. Domāju, ka 2017.gada WRX būs spēcīgākais un interesantākais čempionāts FIA vēsturē - jauni auto, interesanta pilotu rotācija, jaunas komandas, ŗažotāju iesaistīšanās. Tas viss liecina par pārsteidzošu čempionāta izaugsmi. Braucēji ir maksimāli motivēti. Es prognozēju šosezon sīvas cīņas un ļoti blīvus rezultātus.

 Vai ģimene apmeklē sacensības sezonas garumā?

J.B. Jā apmeklē. Tēvs ar vecāko brāli ir vienmēr līdzi. Tēvs pilda gan menedžera, gan trenera pienākumus, kā arī spotera lomu. Vecākais brālis Rihards vienmēr ir klāt, lai atbalstītu un uzņemtu lieliskas fotogrāfijas. Viņam tas ļoti labi sanāk. Pārējie dodas uz sacensībām, kad vidējam brālim Artim arī ir ieskaites posms Eiropas čempionātā. Tad visi esam kopā.

Brīvais laiks tev nav, bet vai starpsezonā izdevās nedaudz atpūsties?

J.B. Biju nedēļu Spānijā, kur iesaistījos kartingistu nometnē. Uzlaboju savas braukšanas prasmes uz asfalta. Tas arī bija mans atvaļinājums

 

 

Foto: Publicitātes foto

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti