„Kurzemē” startēs arī 12 aizmugures piedziņas automašīnas - iAuto

„Kurzemē” startēs arī 12 aizmugures piedziņas automašīnas

 

Foto: iAuto.lv

Kurzeme 2013 | 28.augusts 2013 13:54

Nedēļas nogalē notiekošajā Rallijā „Kurzeme 2013” startēs arī 12 aizmugures piedziņas automašīnas, kas skatītājus allaž priecē ar plašu braukšanas stilu un dziļām sānslīdēm. Septiņas ekipāžas trasē dosies ar jaudīgiem ”BMW M3” spēkratiem, ar kuriem veiksmīgas apstākļu sakritības rezultātā iespējams pacīnīties pat par vietu labāko desmitniekā.

Četras aizmugures piedziņas automašīnas – divi BMW un divi „žiguļi” – būs skatāmas tikai rallija pirmajā dienā, jo startēs rallijsprinta ieskaitē, savukārt pārējās uz starta izies arī sestdienas rītā. Par galveno favorītu šajā kompānijā uzskatāms viens no labākajiem Latvijas braucējiem Andis Neikšāns, kurš pērn ar pilnpiedziņas „Mitsubishi Lancer Evo X” izcīnīja uzvaru Rallija „Kurzeme” absolūtajā vērtējumā.

„Šogad situācija ir mainījusies, un mēs braucam ar aizmugures piedziņas BMW, līdz ar to cīņa par uzvaru kopvērtējumā nebūs iespējama,” stāsta A. Neikšāns. Viņš arī norāda, ka šogad viņš uz ralliju dodas pirmām kārtām kā komandas „Dynamic Sport” vadītājs. Šajā komandā bez viņa startēs vēl trīs ekipāžas, kurām būs jānodrošina viss nepieciešamais. „Tas būs grūtākais uzdevums,” atzīst A. Neikšāns.

„Kā braucējam uzdevums ir labi nobraukt, baudīt automašīnu un ar savu braukšanu radīt prieku skatītājiem,” stāsta A. Neikšāns. „Braucot ar šo automašīnu, galvenais ir kaifot. Mērķis izcīnīt pirmo vietu klasē – tas ir pats par sevi.”

A. Neikšāns pauda prieku, ka šogad uz ralliju „Kurzeme” ieradušies arī vairāki igauņu sportisti ar BMW, ar kuriem būs interesanti mēroties spēkiem. Viņam gan nav informācijas par šo braucēju ātrumu. „Brauksim, un tad jau redzēs,” saka A. Neikšāns.

Atkarībā no konkurences un sportiskas veiksmes, ar BMW iespējams iekļūt starp labākajām desmit vai 15 ekipāžām, jo šīm automašīnām ir ļoti liela jauda, pat nedaudz lielāka nekā N4 grupas spēkratiem, tomēr jauda nav vienīgais faktors, kas nosaka automašīnas konkurētspēju, norāda A. Neikšāns.
Viņš prognozē, ka ar R2 klases priekšpiedziņas automašīnām braucošajām ekipāžām būs grūti izrādīt nopietnu konkurenci BMW automašīnām. Ar R3 klases tehniku vēl tas būtu iespējams, tomēr arī tādā gadījumā ļoti daudz kas atkarīgs arī no pilota meistarības.

Arī patlaban pasaules rallija čempionāta junioru ieskaitē 3.vietā kopvērtējumā esošā igauņu braucēja Sandera Parna stūrmanis Kens Jarveoja atzīst, ka ar BMW cīnīties nebūs iespējams. „Tās ir automašīnas no pavisam citas pasaules,” stāsta K. Jarveoja.

Par savām izredzēm Rallijā „Kurzeme” K. Jarveoja ir piesardzīgs un norāda, ka pēdējo reizi „Kurzemē” startējis 2009. gadā, līdz ar to ceļi nav pārāk labi pazīstami. Tāpat ar Ralfu Sirmaci, kurš pēc aizvadītiem sešiem posmiem Latvijas čempionātā R2 ieskaitē ieņem 1.vietu, nav nācies sacensties, jo iepriekšējos divus gadus S. Parns un K. Jarveoja braukuši ar pilnpiedziņas „Subaru Impreza”. „Sirmacis ir ļoti ātrs, un daudz labāk zina ceļus,” piebilst K. Jarveoja.

Jau tradicionāli augusta pēdējā nedēļas nogalē, 30. un 31. augustā, Liepājā tiks organizēts vasaras motorsporta dzīves centrālais notikums „Ātruma Festivāls - Rallijs „Kurzeme 2013””. Šis gads ir īpašs, jo Liepājā notiks ne tikai Latvijas čempionāta posmi rallijā un rallijsprintā, bet arī Igaunijas rallija čempionāta posms.

Ātruma Festivālu - Ralliju „Kurzeme 2013” atbalsta LDz Cargo, SEB, Liepājas pilsētas Dome, Liepājas Osta, Vega 1, Osram, Canon IBServiss, IF Apdrošināšana, oficiālais auto Nissan Juke no Skandi Motors, Cēsu alus, Ramirent, LDC datortehnika, Lauma Fabrics, Dardedze Hologrāfija, Almo, Eko Kurzeme. Informatīvi atbalsta iAuto, Delfi, liepajniekiem.lv, Radio SWH, Rietumu Radio.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vēl viens Ķīnas autoražotājs ienāks Latvijas tirgū - "Chery" 12

Chery ir Ķīnas automobiļu ražotājs, valsts uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā un atrodas Vuhu pilsētā, Ķīnas Anhui provincē. Tas ir viens no lielākajiem Ķīnas autoeksportētājiem un ir pazīstams ar savu pieaugošo klātbūtni starptautiskajos tirgos. Lasīt vairāk

 

LRTK: Ceļu satiksmes likuma grozījumos nav risinājuma ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudei 1

Satiksmes ministrijas (SM) rosinātie grozījumi Ceļu satiksmes likumā par stingrāku vecuma pārbaudi, vadītāja apliecības esamību un alkohola vai citu apreibinošu vielu testu koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanai nerisina jautājumu par ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudi, teikts Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētāja Jāņa Endziņa vēstulē Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen koncerns šogad realizējis 6,6 miljonus transportlīdzekļu 2

Volkswagen grupa 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos visā pasaulē piegādājusi klientiem kopumā 6,6 miljonus transportlīdzekļu. Lasīt vairāk

 

Jauni modeļi, jauni zīmoli un rekordi – sāksies ‘Latvijas Gada auto 2026’ aktīvā vērtēšanas sezona (+ VIDEO) 2

Konkurss “Latvijas Gada auto 2026” tuvojas noslēgumam – oktobra beigās noslēgsies jaunu dalībnieku pieteikšana un uzreiz sāksies automobiļu vērtēšana 4 dienu garumā. Jau gada vidū bija sasniegts rekordliels dalībnieku skaits, ar kuriem konkursa žūrijas biedri jau paspēja izbraukt un iepazīties, un dalīties iespaidos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti