Spēcīgā lietu Horvātijas rallija otrajā dienā ātrākais – Kopeckis; smagu avāriju piedzīvo Bonefiss - iAuto

Spēcīgā lietu Horvātijas rallija otrajā dienā ātrākais – Kopeckis; smagu avāriju piedzīvo Bonefiss

 
iAuto | 27.septembris 2013 19:26

Pēc Horvātijā notiekošā Eiropas rallija čempionāta 10.posma otrās dienas sacensībām vadībā izvirzījies čempionāta kopvērtējuma līderis čehs Jans Kopeckis ar „Škoda Fabia S2000”, tikmēr lietainajā trasē smagu avāriju piedzīvoja franču braucējs Žermēns Bonefiss.

Piektdienas rīts rallistus pārsteidza nesagatavotus. Īsu brīdi pirms pirmā ātrumposma starta sākās ļoti spēcīgs lietus.

„Es nezināju neko par laikapstākļiem. Tagad ļoti stipri līst, bet mums ir cietais regulējums,” pēc ātrumposma finiša sacīja Kopeckis, kurš 14,97 kilometrus garajā dopā ar N grupas „Subaru Impreza R4” braucošajam austrietim Andreasam Aigneram zaudēja 27,9 sekundes.

Jans Kopeckis Horvātijas rallijā ir neaizsniedzams Foto: fiaerc.com

Dienas pirmā ātrumposma uzvarētājs Aigners gan atzīst, ka pirms starta tomēr paguvis uzlikt mīkstākas riepas, tomēr arī ar tām bijis ārkārtīgi grūti atrast saķeri ar ceļu, un labais rezultāts viņam bijis liels pārsteigums.

„Es nebiju nemaz tik ātrs,” sacīja Aigners. „Mans mērķis ir finišēt.”

Apmierināts ar savu sniegumu nebija arī vācietis Hermans Gasners jaunākais, kurš rallija otro dienu pabeidza augstajā 3.vietā. „Tas bija pilnīgi traki, nepareizas riepas, man nav nekādas ticības automašīnai. Es neesmu apmierināts ar savu braucienu,” sacīja Gasners.

Ungārs Janoš Puškadi braukšanu pa Horvātijas slapjo asfaltu pat salīdzināja ar braukšanu pa ledu bez radzēm. „Ļoti bīstami,” sacīja Puškadi.

Pēc dienas pirmā ātrumposma laikapstākļi pasliktinājās vēl vairāk, un nākamajā ātrumposmā smagu avāriju piedzīvoja franču autobraucējs Žermēns Bonefiss. Ekipāžas stūrmanis traumas neguva, tomēr Bonefiss tika nogādāts slimnīcā uz pārbaudēm, kur viņam konstatēja lauztu skriemeli. Ņemot vērā bīstamos braukšanas apstākļus, trešais ātrumposms pēc septiņu ekipāžu finiša tika apturēts.

Kā pēc izrakstīšanas no slimnīcas piektdienas pēcpusdienā savā Tviterkontā rakstīja Bonefiss, atveseļošanās posms būs ilgs.

Piektdienas trešajā ātrumposmā cīņa atsākās, un savu pārākumu jau nodemonstrēja Kopeckis, rallija līderim nepilnus 30 kilometrus garajā dopā atgūstot 18,6 sekundes. Aigners gan norādīja, ka ātrumposma beigās automašīnai radušās problēmas ar bremzēm, kā rezultātā viņam nācies bremzēt daudz ātrāk, tomēr „kad trase žūst, ir neiespējami būt tikpat ātram, cik Jans”.

Vienlaikus, apstākļi joprojām saglabājās ļoti sarežģīti, jo asfalta segums ātrumposma laikā mainījies vairākkārt. Šādā situācijā ļoti liela nozīme ir pareizai riepu izvēlei, un Gasners jaunākais atklāja, ka viņa automašīnai priekšā uzmontētas divas cietā sastāva riepas, bet aizmugurē viena mīkstā sastāva riepa un viens sliks.

Pēcpusdienā laikapstākļi uzlabojās, un dienas atlikušos trīs ātrumposmus sportisti jau varēja veikt daudz ātrākā tempā. Aignera sacītais par Kopecka ātrumu pilnībā piepildījās un čehu sportists Horvātijas rallija otro dienu noslēdza 1.vietā, ar iespaidīgu 52,9 sekunžu pārsvaru apsteidzot savu tuvāko sekotāju Aigneru.

„Daru visu, ko spēju. Priekš N grupas automašīnas ir ļoti labi,” sacīja Aigners.

3.vietu pēc otrās dienas ieņem cits ar N grupas automašīnu braucošs sportists – Gasners, kuram līdz Aigneram pietrūkst 5,2 sekundes. Tikmēr 4.vietas īpašnieks, beļģis Pīters Žoens no pirmā trijnieka atpaliek jau minūti un 18 sekundes.

Horvāts Jurajs Šebaļs, kurš pēc pirmās dienas atradās rallija vadībā, piektdienu pabeidza 5.vietā.

Piektdien sportistiem bija jāveic seši ātrumposmi 117 kilometru garumā, savukārt sestdien sportistiem priekšā septiņi ātrumposmi 120 kilometru garumā, tostarp Porečas pilsētas ātrumposms, ar kuru sacensības šodien sākās.

Visi ātrumposmi Horvātijas rallijā ir ar asfalta segumu. Baltijas valstu sportisti šajā Eiropas čempionāta posmā nestartē.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vēl viens Ķīnas autoražotājs ienāks Latvijas tirgū - "Chery" 9

Chery ir Ķīnas automobiļu ražotājs, valsts uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā un atrodas Vuhu pilsētā, Ķīnas Anhui provincē. Tas ir viens no lielākajiem Ķīnas autoeksportētājiem un ir pazīstams ar savu pieaugošo klātbūtni starptautiskajos tirgos. Lasīt vairāk

 

LRTK: Ceļu satiksmes likuma grozījumos nav risinājuma ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudei 1

Satiksmes ministrijas (SM) rosinātie grozījumi Ceļu satiksmes likumā par stingrāku vecuma pārbaudi, vadītāja apliecības esamību un alkohola vai citu apreibinošu vielu testu koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanai nerisina jautājumu par ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudi, teikts Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētāja Jāņa Endziņa vēstulē Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen koncerns šogad realizējis 6,6 miljonus transportlīdzekļu 2

Volkswagen grupa 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos visā pasaulē piegādājusi klientiem kopumā 6,6 miljonus transportlīdzekļu. Lasīt vairāk

 

Jauni modeļi, jauni zīmoli un rekordi – sāksies ‘Latvijas Gada auto 2026’ aktīvā vērtēšanas sezona (+ VIDEO) 2

Konkurss “Latvijas Gada auto 2026” tuvojas noslēgumam – oktobra beigās noslēgsies jaunu dalībnieku pieteikšana un uzreiz sāksies automobiļu vērtēšana 4 dienu garumā. Jau gada vidū bija sasniegts rekordliels dalībnieku skaits, ar kuriem konkursa žūrijas biedri jau paspēja izbraukt un iepazīties, un dalīties iespaidos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti