Kāda bija Latvijas rallija aizvadītā sezona - iAuto

Kāda bija Latvijas rallija aizvadītā sezona

 
Jānis Grīnhofs | 4.oktobris 2013 2:00

Ir atnācis rudens, sāk dzeltēt lapas, arvien biežāk ļīst. Ik gadu rallija sezona Latvijā noslēdzas sākoties rdenim.Tikai šajā gadā uzvarētāji jau tika noskaidroti vēl vasarā.

Foto: foto Jānis Grīnhofs

   Šogad aizvadīta neierasti gara rallija sezona, veseli astoņi posmi. Latvijas rallijam īsts pārbaudījums, ņemot vērā braucēju finansiālās iespējas. To arī varēja redzēt sezonas laikā. Popularākajā starptautiskajā N4 klasē mūsu braucēji diemžēl nevienā rallijā reāli necīnijās par uzvaru.

Visos rallijos galvenie favorīti bija Alekseja Lukjaņuka ekipāža un kāds no igauņiem(kurš bija ieradies). Aivis Egle ar Andi Daugu brauca savā ritmā, lieki neriskējot un krājot svarīgus punktus. Jāni Vorobjovu ar Artūru Žeibi jau no sezonas sākuma vajāja tehniskas ķibeles un Jānim bija grūti atrast savu ritmu. Tomēr šķiet, ka Jānis Vorobjovs šogad nebūtu bijis konkurents krievu "raķetei" Aleksejam Lukjaņukam. Tāpat bija redzams, ka jaunie igauņu piloti Timu Korge un Sims Plangi ir ātrāki.Sezonas otrajā pusē Jāņa Vorobjova ekipāža škiet atguva ganticību sev, gan ātrumu. Tomēr pēdējam Īstajam mūsu N4 "mohikānim" mazliet pietrūka, lai apsteigtu konkurentus cīņā par uzvarām rallijos. Latvijās ieskaitē tika sasniegtas pirmās vietas, bet ne vienmēr ātrākie tajā bija pieteikušies. Drošs tituls neveiksmīgu sakritību rezultātā izslīdēja  no Alekseja Lukjaņuka un Alekseja Arnautova rokām. Savukārt Aivja Egles ekipāža ar stabilitāti sasniedza čempiona titulu jau priekšpēdējā posmā un izlema beigt aktīvas sporta gaitas. N4 klase praktiski vairs nav.

  A+ klasē vismaz dominē latvieši. Pārliecinoši ātrākie ir Mārtiņš Svilis ar jauno stūrmani Ivo Pūķi. Tik pārliecinoši, ka jau divus posmus pirms čempionāta finiša nodrošināja titulu. Braucēji klasē ir , tikai ar uzvarētāju tā īsti cīnīties vēl ne viens nespēja. Jāpagaida.

R4 klase škiet vairāk piemērota turīgiem ārvalstu braucējiem, kuri pamatā arī cīnās par čempionāta godalgām! Šogad tajā no latviešiem epizodiski startēja vien Jāņa Feldmaņa un Rolanda Mēneša ekipāžas uz kopvērtējuma godalgām necerot.

Viennozīmīgi viss interesantākā cīņa bija R2 klasē. Lai gan Ralfa Sirmača ekipāža titulu sev nodrošināja jau " Kurzemē", katrā rallijā vismaz piecas, spēkos līdzvērtīgas ekipāžas, cīnījās par godalgām. Mārcis Ķenavs ar savu ne pārāk svaigo Hondu Civic centās konkurēt ar " O kartes akadēmijas" ekipāžām. Bieži tas viņam arī izdevās, lai gan tik pat bieži dažādu iemeslu dēļ netika sasniegts finišs. Sezonas pirmajā pusē intrigu radija Emīla Blūma cīņa ar Ralfu Sirmaci, taču sezonas otrajā pusē pēc stūrmaņa maiņas Emīls zaudēja stabilitāti. Tad sāka tempu kāpināt Kristapa Feldmaņa un Naura Bruņinieka ekipāžas un gaisā virmoja pastāvigā intriga, bija aizraujoši.

   2WD klase veģetēja līdz brīdim, kad parpadījās Anda Neikšāna un Zigurda Kalniņa ekipāžas ar jaudīgiem BMW. Pat Ivo ĶIlpis nenoturējās un izbrauca rallija Latvija trasē ar savu noputējušo Toyotu. Pievienojoties vēl kādām ciemiņam ar aizmugures piedziņas spēkratu, klase uzreiz atdzīvojās. Skatītāji ar ovācijām sagaidīja "klasiku". Tas labi bija redzams aizvadītajā rallijā Latvija.

   Grūti laiki latvijas rallijam. Kāds tas būs 2014-jā, redzēsim janvāri. bet tagad vēl atlicis sezonas noslēgums Sāremā 11.un 12.oktobrī   

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vēl viens Ķīnas autoražotājs ienāks Latvijas tirgū - "Chery" 9

Chery ir Ķīnas automobiļu ražotājs, valsts uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā un atrodas Vuhu pilsētā, Ķīnas Anhui provincē. Tas ir viens no lielākajiem Ķīnas autoeksportētājiem un ir pazīstams ar savu pieaugošo klātbūtni starptautiskajos tirgos. Lasīt vairāk

 

LRTK: Ceļu satiksmes likuma grozījumos nav risinājuma ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudei 1

Satiksmes ministrijas (SM) rosinātie grozījumi Ceļu satiksmes likumā par stingrāku vecuma pārbaudi, vadītāja apliecības esamību un alkohola vai citu apreibinošu vielu testu koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanai nerisina jautājumu par ārvalstu vadītāja apliecību pārbaudi, teikts Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētāja Jāņa Endziņa vēstulē Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen koncerns šogad realizējis 6,6 miljonus transportlīdzekļu 2

Volkswagen grupa 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos visā pasaulē piegādājusi klientiem kopumā 6,6 miljonus transportlīdzekļu. Lasīt vairāk

 

Jauni modeļi, jauni zīmoli un rekordi – sāksies ‘Latvijas Gada auto 2026’ aktīvā vērtēšanas sezona (+ VIDEO) 2

Konkurss “Latvijas Gada auto 2026” tuvojas noslēgumam – oktobra beigās noslēgsies jaunu dalībnieku pieteikšana un uzreiz sāksies automobiļu vērtēšana 4 dienu garumā. Jau gada vidū bija sasniegts rekordliels dalībnieku skaits, ar kuriem konkursa žūrijas biedri jau paspēja izbraukt un iepazīties, un dalīties iespaidos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti