Ožjē sesto gadu pēc kārtas triumfē pasaules rallija čempionātā; igaunis Tenaks trešais - iAuto

Ožjē sesto gadu pēc kārtas triumfē pasaules rallija čempionātā; igaunis Tenaks trešais

 

Foto: Ekrānšāviņš no Twitter.com

Nozare.lv | 19.novembris 2018 9:10

Titulētais Francijas pilots Sebastjans Ožjē no "M-Sport Ford" komandas svētdien sesto gadu pēc kārtas triumfēja pasaules rallija čempionātā (WRC).

Sacensību 13.posms, kas bija noslēdzošais, šajā nedēļas nogalē risinājās Austrālijā, kurā Ožjē ieņēma piekto piekto, tomēr viņam ar to pietika, lai nosargātu uzvaru kopvērtējumā, jo aiz viņa palika tuvākie konkurenti Ots Tenaks no Igaunijas, kurš pārstāv "Toyota" vienību, un Beļģijas braucējs Tjerī Nevils no "Hyundai".

Kopvērtējumā uzreiz aiz Ožjē, kurš sakrāja 219 punktus, bija Nevils (201), trešo vietu izcīnīja Tenaks (181), bet ceturto un piekto pozīciju sadalīja somu braucēji Jari Mati Latvala (128) un Esapeka Lapi (126), kuri ir Tenaka komandas biedri. Tikmēr labāko sešinieku noslēdza norvēģis Andrēass Mikelsens no "Hyundai" (84).

Svētdien braucēji veica noslēdzošos sešus ātrumposmus, bet Tenakam liktenīgs izrādījās priekšpēdējais, kurā igaunis avarēja un zaudēja izredzes cīnīties par titulu. Tikmēr Nevils avarējis jau bija iepriekš un līdz ar to Ožjē atlika aizvadīt nekļūdīgu pēdējo braucienu, lai triumfētu sacensībās.

Noslēdzošajā posmā uzvaru guva Latvala, otrais bija "Hyundai" braucējs Haidens Padons no Jaunzēlandes, bet trešo pozīciju ieņēma norvēģis Madss Estbergs ("Citroen"). Ceturtajā vietā ierindojās Lapi, piektais bija Ožjē, bet labāko sešinieku noslēdza francūža komandas biedrs Elfins Evanss no Velsas.

Ožjē ir pēdējo sešu gadu čempions, bet kopumā Francijas piloti dominējuši jau kopš 2004.gada, kad deviņus titulus pēc kārtas izcīnīja viņa slavenais tautietis Sebastjans Lēbs. Viņš visus savus panākumus guva tieši ar "Citroen" spēkratiem.

Jau ziņots, ka Ožjē nākamsezon atgriezīsies jau iepriekš pārstāvētajā "Citroen" vienībā.

Ožjē, kurš pēdējās divas sezonas pārstāvējis "M-Sport Ford" komandu, nolēmis atgriezties pie savas dzimtenes autoražotāja "Citroen". Sportists vēlas pieņemt izaicinājumu kļūt par pasaules čempionu, pārstāvot trīs dažādas komandas.

Iepriekš viņš "Citroen" pārstāvēja laika posmā no 2008.līdz 2011.gadam, bet pēc tam sekoja vienošanās ar "Volkswagen", kuras rindās Ožjē laikā no 2013.līdz 2016.gadam izcīnīja četrus pasaules čempiona titulus. Uzvaru sēriju viņš turpināja arī ar "M-Sport Ford" komandu, kuras sastāvā triumfēja pērn.

Lēbs un Ožjē ir titulētākie WRC braucēji vēsturē.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti