“Viada Press Rally 2019” jeb “Žurnālistu rallijs 2019” notiks Lietuvas un Latvijas piejūras reģionos - iAuto

“Viada Press Rally 2019” jeb “Žurnālistu rallijs 2019” notiks Lietuvas un Latvijas piejūras reģionos 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Paulius Sviklas | 30.aprīlis 2019 7:47

Šī gada “Viada Press Rally” jeb “Žurnālistu rallijs” norisināsies no 31. maija līdz 1. jūnijam. Rallija starts paredzēts Lietuvas ostas pilsētā Klaipēdā, pēc pirmās dienas dalībnieki apmetīsies Palangā, atpūtas un veselības kompleksā “Atostogu parkas”, bet finiša karogu vairāk nekā simts dalībnieku šķērsos Liepājā.

“Organizējot “Žurnālistu ralliju”, mums ir viens princips – rīkot posmus pēc iespējas dažādākās un iepriekš neizmēģinātās trasēs. Tāpēc vienmēr meklējam jaunas vietas un katru gadu mainām rallija ģeogrāfiju – piemēram, Liepājā finišēsim pirmo reizi un daudzus posmus rīkosim Latvijas rietumu piekrastē. Šī vieta ir pateicīga arī tajā esošo plašo autodromu un interesantu tūrisma maršrutu vietu dēļ,” – saka Lietuvas žurnālistu autokluba, kas organizē šo pasākumu, prezidents Valds Vaļukevičs (Valdas Valiukevičius).

Steidzas iesniegt pieteikumus

Līdzko tika izsludināta oficiālā reģistrācija 2019. g. “Žurnālistu rallijam”, dalībnieki viens pēc otra sāka iesniegt pieteikumus, bet vieni no pirmajiem bija daudzkārtējie sacensību uzvarētāji Daiņus Leonavičs (Dainius Leonavičius) un Adoms Šablevičs (Adomas Šablevičius). Ekipāžas dalībnieki vēl neatklāj, ar kādu automašīnu viņi plāno startēt katru gadu kopš 1996. g. notiekošajā rallijā, taču apstiprina, ka mērķē uz pirmo vietu kopējā ieskaitē. Kaut ko citu no viņiem gaidīt būtu grūti.

“Žurnālistu rallijā” dalībnieki sacentīsies divās grupās – sporta un tūrisma. Pirmajā dalībnieki sacentīsies ātrumposmos – autodromos, laukumos un speciālās trasēs. Otrajā – brauks pa apbrīnojami skaistām vietām un izpildīs dažādus orientēšanās uzdevumus.

Šogad “Žurnālistu rallijs”, tāpat kā pagājušajā gadā, notiks kopā ar vēsturisko automašīnu ralliju. Transportlīdzekļi, kas ir vecāki par 30 gadiem un atbilst specifiskām oriģinalitātes prasībām, grezno ralliju, un tā dalībnieki nedēļas nogali pavadīs, iepazīdami dažādus rietumu Lietuvas un Latvijas apskates objektus. Tā dēvētie “vēsturnieki” ar Lietuvas un Latvijas piekrasti iepazīsies kopā ar “Žurnālistu rallija” tūrisma grupas dalībniekiem.

Sporta grupā jau ir reģistrējušās apmēram 30 ekipāžas, tūrisma – vairāk nekā 20.

Rallijs ir paredzēts visiem

“Žurnālistu rallijā” piedalās žurnālisti no dažādām valstīm – katras ekipāžas pilotam ir jāuzrāda derīga žurnālista apliecība. Sportisti, kuri vēlas sacensties ar žurnālistiem, sacenšas tajās pašās trasēs, taču atsevišķā VIP ieskaitē. Dalībnieku ģeogrāfija ir plaša – pagājušajā gadā “Žurnālistu rallijs” sagaidīja viesus no Itālijas, Ungārijas, Islandes un pat Indijas. Katru gadu uz sacensībām Baltijas valstīs ierodas vairākas ekipāžas no Somijas, bet jau divdesmit gadu pasākums nav iedomājams bez lietuviešiem un latviešiem.

Pērn rallijā pirmo reizi ar līdzvērtīgām tiesībām ar citiem dalībniekiem sacentās arī elektromobiļi – tas bija vēsturisks notikums Lietuvā. Ekoloģiskie modeļi guva lielu ievērību un ne reizi vien sacentās par augstākajām pozīcijām atsevišķos ātrumposmos – piemēram, Vitolda Miļus (Vitoldas Milius) un Arna Paļukēna (Arnas Paliukėnas) ekipāža ar “Nissan LEAF” ieņēma 17. vietu 46 dalībnieku konkurencē ļoti ātrā posmā Palangas lidostā.

Pagājušajā gadā “elektriskajiem” kāju priekšā aizlika Žemaitijas reģionā slikti attīstītā elektromobiļu uzlādes staciju infrastruktūra, tāpēc viņi nesacentās visos ātrumposmos, taču šogad atsevišķas elektromobiļu ieskaites nebūs vispār.

Kopā “Žurnālistu rallijā” tiek gaidītas apmēram 40 sporta automašīnu un 30 vēsturisko un tūrisma ieskaites automašīnu ekipāžas. “Žurnālistu rallijs” tiek organizēts katru gadu kopš 1996. gada un ir viens no visilgāk bez pārtraukumiem notiekošajiem autosporta pasākumiem Baltijas valstīs.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 30.aprīlis 2019 8:46
3 1 Atbildēt

Atveram oficiālo rallija lapu. Turnīra tabulu.

Tas nav žurnālistu rallijs. Tas ir īstais, profesionālais sports.

autorally.lv/?m=2&r=117

aplūkojiet, kas atrodas 36,vietā.

Nesanāk cilvēkam izpausties profesionāļos. Kā šajā gadījumā - 36. vieta. Toties žurnālistu rallijā - pirmā vieta. Ūber čempions. Gan krāniņs pagarinās, gan pašapziņa. Atradis pamuļķus, kurus var izkost.

Kaut ko līdzīgu var atrast arī visos it kā "amatieru" turnīros, ieskaitot mūsu pašu folkreisus, minirallijus, utt.

Man šeit, iauto.lv daži idiņi mēģināja sareklamēt, šos sūdus, kā krutus pasākumus cilvēkiem, kuri grib sacensties ar sev līdzīgiem, nevis neizceptiem vai bijušajiem profesionāļiem...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti