Grandiozajā Latvijas drifta sezonas atklāšanā uzvar lietuvietis Vasiļiauskas, igaunis Strelkovs un latvietis Šteinbergs - iAuto

Grandiozajā Latvijas drifta sezonas atklāšanā uzvar lietuvietis Vasiļiauskas, igaunis Strelkovs un latvietis Šteinbergs

 

Foto: Publicitātes attēls

Elīne Berķe Bluša | 16.maijs 2023 13:02

Ar rekordlielu dalībnieku skaitu pagājušajā nedēļas nogalē Biķernieku trasē tika aizvadīta Latvijas drifta sezonas atklāšana, kas vienlaikus bija arī Baltijas, Igaunijas un Livonijas čempionātu posms.

Grandiozais pasākums priecēja ne vien ar lielo dalībnieku skaitu, bet arī augsta līmeņa cīņām un lielisku atmosfēru, par ko parūpējās tribīnēs kuplā skaitā sanākušie skatītāji. Uzvaru PRO klasē izcīnīja lietuvietis Andrius Vasiļiauskas, Semi Pro uzvara igaunim Fredirikam Strelkovam, savukārt Street klasē šoreiz pirmais Armands Šteinbergs.

Sezonas atklāšanā uz starta kopumā izgāja 139 dalībnieki no piecām valstīm – Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Zviedrijas un Armēnijas. Lielākais dalībnieku skaits tradicionāli bija Street klasē ar 66 braucējiem, savukārt Pro Am un PRO klasē attiecīgi 38 un 35 piloti. Sestdienā visām trim klasēm šoreiz tika aizvadīti un treniņi un kvalifikācijas braucieni, kamēr galvenā sacensību diena ar finālbraucieniem un tandēmu cīņām bija svētdiena.

PRO klases kvalifikācijā izcilu braucienu demonstrēja Reinis Ozoliņš, kuram ar 97 punktiem izdevās izcīnīt uzvaru. Aiz viņa ar 92 punktiem ierindojās Ziemeļeiropas drifta čempions Nikolass Bertāns, bet trešajā vietā ar 90 punktiem vēl viens latvietis Raivis Alkšārs. Semi Pro klases kvalifikācijā šoreiz dominēja igauņi, ieņemot pirmās 4 vietas. Aiz Simon Suuvemaa, Arti Kannisto, Randar Kajo un Siim Roop kā augstākais latvietis piektajā pozīcijā ierindojās Edgars Jenčs. Street klasē labāko rezultātu kvalifikācijā ar 96 punktiem uzrādīja jaunais talants Daniels Baumanis.

PRO klases finālbraucienos latviešiem gāja ļoti labi, jo līdz TOP 8 spēja aizcīnīties veseli četri latviešu braucēji – kvalifikācijas uzvarētāji Ozoliņš un Bertāns, kā arī Edvards Žodziņš un pagājušā gada Latvijas čempions Rolands Bērziņš. Ozoliņš spēja tikt galā ar Baltijas čempionāta pirmā posma uzvarētāju, armēni Ramanu Kandratsenku, Bertānam uzvara pār igauni Karelu Piiroju, savukārt Bērziņš pārliecinoši pārspēja lietuvieti Silvestru Bielausku. Kā vienīgais ārzemnieks TOP 4 iekļuva lietuvietis Vasiļiauskas, sīvā cīņā pārspējot Žodziņu.

Vasiļiauskas savu uzvaras gājienu turpināja arī TOP 4 kārtā, demonstrējot fenomenālu ātrumu un izcīnot uzvaru pār Ozoliņu, savukārt otrajā pusfinālā dramatiskā cīņā Bertānam izdevās pārspēt Bērziņu. Cīņā par trešo vietu Ozoliņš un Bērziņš abi aizvadīja braucienus ar kļūdām, tomēr Ozoliņš pieļāva būtiskāku kļūdu, iztaisnojoties savā sekojošajā braucienā, tādējādi trešā vieta šoreiz Rolandam Bērziņam. Finālā Bertāns aizvadīja skaistu vadošo braucienu pret lietuvieti Vasiļiauskas, tomēr otrajā braucienā latviešu pilota automašīnas dzinējam pazuda jauda, kas lika pārtraukt braucienu un piedzīvot zaudējumu. Jāatzīmē, ka teju visas dienas garumā Bertānam bija problēmas ar dzinēju, tomēr komanda riskēja un gāja līdz galam, mēģinot aizcīnīties līdz uzvarai. Tas gandrīz arī izdevās, dienu noslēdzot ar otro vietu, kamēr uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena Andrius Vasiļiauskas.

Semi Pro TOP 32 braucieni iesākās ar vairākiem pārsteigumiem, jo no tālākās cīņas izstājās kvalifikācijas pirmās, trešās, ceturtās un sestās vietas ieguvēji. Arī nākamajās cīņās izkristalizējās vairāki pārsteigumi, piemēram, igaunis Kristjan Jarve, kurš kvalificējās kā 32. un pēdējais, bet finālbraucienos spēja iekļūt labāko četriniekā. Tur igauņu pilotam pretī stājās pieredzējušais latvietis Edgars Jenčs, kurš demonstrēja lielisku sniegumu un iekļuva finālā. Otrajā pusfinālā igauņi revanšējās, Fredirikam Strelkovam izcīnot uzvaru pāri latvieti Rūdolfu Salmani. Arī finālā Strelkovs rādīja augstu klasi, pārspējot Jenču un izcīnot uzvaru Semi Pro klasē. Duelī par trešo vietu Salmanis pārspēja igauni Jarvi, tādējādi tāpat kā PRO klasē uz goda pjedestāla divi latviešu piloti.

Arī Street klasē tika aizvadītas aizraujošas cīņas, svētdienā aizvadot divus pilnas TOP 32 tandēmu egles – STREET X un TOP 32. STREET X savā starpā cīnās braucēji, kas kvalifikācijā ierindojās starp 33. un 64. vietu, tādējādi sacensību režīmā ļaujot uzkrāt tandēmu pieredzi. Pirmā vieta šajās cīņās Kirilam Maļinovskim, otrais Harijs Bildarts, bet trešajā pozīcijā Kirils Voitenko. Lielajos Street TOP 32 finālbraucienos sezonu lieliski iesāka un uzvaru izcīnīja Armands Šteinbergs, kurš uzvarēja arī pagājušās sezonas noslēgumā. Otrā vieta Matīsam Lācim, savukārt trešais šoreiz Elvijs Kuļijevs, kurš pagājušā gada kopvērtējumā ierindojās otrajā pozīcijā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieks nogriež ceļu, BMW glābj (+ VIDEO) 3

Video autors raksta, ka epizode varēja beigties daudz ļaunāk nekā ar bojātu automašīnas labo pusi, taču, pateicoties BMW vadītājam, kas pavirzījās malā, viss beidzās laimīgi. Lasīt vairāk

 

Līdz 831 kilometriem - Tesla “tālbraucēji” Ķīnas tirgum 7

Tesla gatavojas laist Ķīnas tirgū divus modeļus ar īpaši iespaidīgiem sniedzamības rādītājiem. Viens no tiem bez papildu uzlādes nobrauks līdz 751 km, otrs spēšot sasniegt pat 831 km. Lasīt vairāk

 

Elektroauto atbalsta programma tuvojas noslēgumam - tiek gatavota jauna pieeja atbalstam 13

Ņemot vērā lielo sabiedrības interesi un pieprasījuma straujo pieaugumu, esošā atbalsta programma (EKII) elektroauto un ārēji lādējamo hibrīdauto iegādei tuvojas noslēgumam. Lasīt vairāk

 

Circle K: Vai Trampa tarifi veicinās naftas cenu kritumu? 5

ASV prezidenta Donalda Trampa ieviestie ievedmuitas tarifi Ķīnai un Indijai, kuru mērķis ir ierobežot Krievijas naftas importu, īstermiņā varētu pazemināt naftas cenas un pieprasījumu pēc naftas, jo tie negatīvi ietekmētu globālo ekonomiku. Tomēr vēlāk jēlnaftas cena pasaules tirgū atkal varētu strauji pieaugt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti