Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) - iAuto

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 1

 

"Eldrive" 24 h izturības sacensības elektroauto Foto: Publicitātes attēls

Viesturs Leitholds speciāli iAuto.lv | 17.septembris 2025 17:04

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. 

690 apļi 24 stundās

Rezultātā Lietuvas auto žurnālisti kopvērtējumā finišēja 2. vietā vien par 6 sekundēm atpaliekot no līderiem “Anteja Racing Team” ar “Volkswagen ID.3”. Katra no abām komandām veica 690 apļus. Savukārt Latvijas mediju komanda sacensības pabeidza 4. vietā, veicot 674 apļus un uz viena soda apļa rēķina piekāpjoties “Porsche Lietuva” komandai, kas brauca ar “Porsche Taycan” automobili. Bet Igaunijas žurnālisti sacensību noslēgumā izcīnīja 5. vietu, braucot 668 apļus. Latvijas komandu pārstāvēja auto žurnālisti Viesturs Leitholds (iauto.lv), Sandris Metuzāls (jauns.lv), Toms Timoško (žurnāls "Klubs), Māris Gaugers (kursors.lv) un Guntars Pulss (žurnāls “Profi”), mediju komandas vadīja Mindaugs Plūķis (Mindaugas Plukys). Šādā sastāvā komanda brauca arī pērn ar “Renault Scenic” (87 kWh). 

Baltijas auto žurnālistu komandas Foto: Publicitātes attēls

Sacensību uzdevums bija 24 stundās veikt visvairāk apļus 1.4 km garā trasē. Lai izcīnītu uzvaru, arī šajās sacensībās ir jābūt ātrākam par pārējiem. Taču elektrisko auto specifikas dēļ liela nozīme ir izvēlētajai stratēģijai, menedžējot baterijas uzlādes līmeni un plānojot lādēšanas sesijas. Viena uzlādes sesija drīkstēja būt ne ilgāka par 25 minūtēm pie 50 kW lādētāja, turklāt tas bija jādala vēl ar 3 citām komandām. Tāpēc svarīgi bija atrast optimālu tempu pie iespējami zemāka enerģijas patēriņa. 

“Renault 5” ar tukšu bateriju spēj braukt vismaz 37 minūtes

Žurnālistu komandu “Renault 5” bija aprīkoti ar 150 ZS motoru un 52 kWh bateriju, kas bija viena no mazākajām starp visiem dalībniekiem. Citas komandas piedalījās ar tādiem auto, kā “Mini Cooper SE”, “Nissan Ariya Nismo”, “Volkswagen ID.3”, “MG 4”, “Porsche Taycan”, “BMW i4” un uz “Subaru BRZ” bāzes būvētu elektrisko automobili. Tāpēc, dalībnieku vidū redzot auto modeļus ar 82, 87 un pat 105 kWh baterijām, žurnālistu komandas nebija gaidījušas, ka ar “Renault 5” izdosies cīnīties par augstām vietām kopvērtējumā. Šādās sacensībās ar lielāku baterijas rezervi var labāk plānot un ietaupīt uzlādes ciklus. Sacensību pirmajās stundās “Renault 5” komandām izdevās izvirzīties galvgalī, pozīcijām vien mainoties uzlādes sesiju laikā.

"Eldrive" 24 h izturības sacensības elektroauto Foto: Publicitātes attēls

Sacensību rezultāts vairākām komandām izšķīrās vien šķērsojot finiša līniju. Intrigu par uzvaru kopvērtējumā uzturēja komanda ar “Volkswagen ID.3” un Lietuvas auto žurnālistu komanda, kurai par mata tiesu neizdevās tikt garām konkurentiem. Sīva cīņa arī par trešo vietu. Izmantojot izdevību, kad “Porsche Taycan” zema akumulatora līmeņa dēļ pārvietojās netipiski lēni, Latvijas žurnālistiem izdevās “Porsche” komandu apdzīt. Jāpiebilst, ka arī latviešu “Renault 5” pēdējās 37 sacensību minūtes brauca ar tukšu bateriju. Tomēr burzma apdzīšanas zonā (kā dēļ piemērots sods) lika Latvijas mediju komandai piekāpties un finišēt ceturtajiem. Pēdējā sacensību stundā izšķīrās arī igauņu komandas rezultāts, kad viņiem izdevās iegūt un noturēt 5. vietu, apsteidzot komandu ar “BMW i4”. 

"Eldrive" 24 h izturības sacensību goda pjedestāls - kopvērtējumā Foto: Publicitātes attēls

"Eldrive" 24 h izturības sacensību goda pjedestāls - Baltijas auto žurnālistu ieskaitē Foto: Publicitātes attēls

Lai gan trasē ilgu laiku lija lietus, sacīkstes noritēja bez avārijām un citiem starpgadījumiem. Sacensību direktors Marjus Mikuševičs atzīmēja, ka arī noteikumu pārkāpumu bijis daudz mazāk nekā iepriekšējos gados, lai gan konkurence bija daudz lielāka. Tas liecina, ka braucēji un komandu vadītāji ar katru gadu pilnveidojas un sāk labāk izprast elektroauto izturības sacīkšu nianses.

"Eldrive" 24 h izturības sacensības elektroauto Foto: Publicitātes attēls

"Eldrive" 24 h izturības sacensības elektroauto Foto: Publicitātes attēls

"Eldrive" 24 h izturības sacensības elektroauto

"Eldrive" 24 h izturības sacensību goda pjedestāls - kopvērtējumā Foto: Publicitātes attēls

"Eldrive" 24 h izturības sacensības elektroauto Foto: Publicitātes attēls

"Eldrive" 24 h izturības sacensības elektroauto Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
BMW 17.septembris 2025 17:25
0 0 Atbildēt

690 apļi (1,4km) 24h ir 966 km = 40,25 km/h.

 Es ar BMW esmu atvilcis piekabi no Itālijas ~2200km 23,5h. Vidējais ātrums 90-92km/h ieskaitot pitstopus ar uzpildi un zaļo pieturu.  

Eļektričkas ir 2x lēnākas par dīzeli ar piekabi!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 1

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. Lasīt vairāk

 

Vai tik daudz ir labi? - šoferi pārvērš auto par "Ziemassvētku eglītēm" (+ FOTO) 21

Kokapstrādes bizness nerimst arī naktīs, tādēļ šoferi aprīko savus kravas auto ar papildu gaismām. Jautājums - vai tik daudz papildlukturu nav pārspīlējums un vai tik liels "gaismekļu" atbilst noteikumiem. Lasīt vairāk

 

Ķīnas Sany plāno pārdot savus elektriskos tālsatiksmes kraviniekus Eiropā 20

Ķīnas kravas automobiļu un būvniecības tehnikas ražotājs Sany 2026. gadā plāno uzsākt elektriskā vilcēja e263 piegādes Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Baltijas valstis kopīgi paraksta 1,8 miljardu eiro līgumu par “Rail Baltica” elektrifikāciju (+ VIDEO) 4

Viļņā parakstīts Baltijas valstu kopīgs gandrīz 1,8 miljardu eiro vērts līgums par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” elektrifikāciju. Atšķirībā no, piemēram, dzelzceļa būvniecības, kur trīs Baltijas valstis rīkojas katra atsevišķi, elektrifikācijas līgums ir kopīgs Latvijai, Lietuvai un Igaunijai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti