12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas.
690 apļi 24 stundās
Rezultātā Lietuvas auto žurnālisti kopvērtējumā finišēja 2. vietā vien par 6 sekundēm atpaliekot no līderiem “Anteja Racing Team” ar “Volkswagen ID.3”. Katra no abām komandām veica 690 apļus. Savukārt Latvijas mediju komanda sacensības pabeidza 4. vietā, veicot 674 apļus un uz viena soda apļa rēķina piekāpjoties “Porsche Lietuva” komandai, kas brauca ar “Porsche Taycan” automobili. Bet Igaunijas žurnālisti sacensību noslēgumā izcīnīja 5. vietu, braucot 668 apļus. Latvijas komandu pārstāvēja auto žurnālisti Viesturs Leitholds (iauto.lv), Sandris Metuzāls (jauns.lv), Toms Timoško (žurnāls "Klubs), Māris Gaugers (kursors.lv) un Guntars Pulss (žurnāls “Profi”), mediju komandas vadīja Mindaugs Plūķis (Mindaugas Plukys). Šādā sastāvā komanda brauca arī pērn ar “Renault Scenic” (87 kWh).
Sacensību uzdevums bija 24 stundās veikt visvairāk apļus 1.4 km garā trasē. Lai izcīnītu uzvaru, arī šajās sacensībās ir jābūt ātrākam par pārējiem. Taču elektrisko auto specifikas dēļ liela nozīme ir izvēlētajai stratēģijai, menedžējot baterijas uzlādes līmeni un plānojot lādēšanas sesijas. Viena uzlādes sesija drīkstēja būt ne ilgāka par 25 minūtēm pie 50 kW lādētāja, turklāt tas bija jādala vēl ar 3 citām komandām. Tāpēc svarīgi bija atrast optimālu tempu pie iespējami zemāka enerģijas patēriņa.
“Renault 5” ar tukšu bateriju spēj braukt vismaz 37 minūtes
Žurnālistu komandu “Renault 5” bija aprīkoti ar 150 ZS motoru un 52 kWh bateriju, kas bija viena no mazākajām starp visiem dalībniekiem. Citas komandas piedalījās ar tādiem auto, kā “Mini Cooper SE”, “Nissan Ariya Nismo”, “Volkswagen ID.3”, “MG 4”, “Porsche Taycan”, “BMW i4” un uz “Subaru BRZ” bāzes būvētu elektrisko automobili. Tāpēc, dalībnieku vidū redzot auto modeļus ar 82, 87 un pat 105 kWh baterijām, žurnālistu komandas nebija gaidījušas, ka ar “Renault 5” izdosies cīnīties par augstām vietām kopvērtējumā. Šādās sacensībās ar lielāku baterijas rezervi var labāk plānot un ietaupīt uzlādes ciklus. Sacensību pirmajās stundās “Renault 5” komandām izdevās izvirzīties galvgalī, pozīcijām vien mainoties uzlādes sesiju laikā.
Sacensību rezultāts vairākām komandām izšķīrās vien šķērsojot finiša līniju. Intrigu par uzvaru kopvērtējumā uzturēja komanda ar “Volkswagen ID.3” un Lietuvas auto žurnālistu komanda, kurai par mata tiesu neizdevās tikt garām konkurentiem. Sīva cīņa arī par trešo vietu. Izmantojot izdevību, kad “Porsche Taycan” zema akumulatora līmeņa dēļ pārvietojās netipiski lēni, Latvijas žurnālistiem izdevās “Porsche” komandu apdzīt. Jāpiebilst, ka arī latviešu “Renault 5” pēdējās 37 sacensību minūtes brauca ar tukšu bateriju. Tomēr burzma apdzīšanas zonā (kā dēļ piemērots sods) lika Latvijas mediju komandai piekāpties un finišēt ceturtajiem. Pēdējā sacensību stundā izšķīrās arī igauņu komandas rezultāts, kad viņiem izdevās iegūt un noturēt 5. vietu, apsteidzot komandu ar “BMW i4”.
"Eldrive" 24 h izturības sacensību goda pjedestāls - Baltijas auto žurnālistu ieskaitē Foto: Publicitātes attēls
Lai gan trasē ilgu laiku lija lietus, sacīkstes noritēja bez avārijām un citiem starpgadījumiem. Sacensību direktors Marjus Mikuševičs atzīmēja, ka arī noteikumu pārkāpumu bijis daudz mazāk nekā iepriekšējos gados, lai gan konkurence bija daudz lielāka. Tas liecina, ka braucēji un komandu vadītāji ar katru gadu pilnveidojas un sāk labāk izprast elektroauto izturības sacīkšu nianses.
690 apļi (1,4km) 24h ir 966 km = 40,25 km/h.
Es ar BMW esmu atvilcis piekabi no Itālijas ~2200km 23,5h. Vidējais ātrums 90-92km/h ieskaitot pitstopus ar uzpildi un zaļo pieturu.
Eļektričkas ir 2x lēnākas par dīzeli ar piekabi!

