KP, PTAC un Regulators: "Aicinām patērētājus izvēlēties sev piemērotāko mobilo sakaru tarifu plānu" - iAuto

KP, PTAC un Regulators: "Aicinām patērētājus izvēlēties sev piemērotāko mobilo sakaru tarifu plānu" 2

 
Nozare.lv | 22.maijs 2017 16:04

Līdz ar gaidāmajām mobilo sakaru cenu izmaiņām, kas saistītas ar viesabonēšanas principa maiņu uz "Viesabonē kā mājās", Konkurences padome (KP), Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (Regulators) aicina patērētājus pievērst pastiprinātu uzmanību tam, ko piedāvā operatori, un izvēlēties savām vajadzībām piemērotāko variantu.

"Viesabonē kā mājās" nozīmē, ka ikvienam lietotājam, atrodoties kādā no Eiropas Ekonomiskās zonas valstīm, zvani, īsziņas un datu pārraide maksā tieši tikpat, cik atrodoties mājās. Līdz ar to operatori vairs nevarēs no lietotājiem iekasēt papildu maksu par viesabonēšanas pakalpojuma sniegšanu. Vienlaikus operatoriem saglabāsies pienākums maksāt vairumtirdzniecības maksu citas valsts operatoram. Lai arī vairumtirdzniecības tarifi šobrīd jau ir ievērojami samazināti, šādas papildu izmaksas joprojām var būt diezgan ievērojamas.

Pirms viesabonēšanas pilnīgas atcelšanas mobilo sakaru operatori publiski paziņoja par izmaiņām tarifu plānos un ar to saistīto cenu paaugstināšanu Tāpēc KP ir uzsākusi apstākļu noskaidrošanu, lai izvērtētu, vai cenu pieaugums ir saistīts ar ekonomiski pamatotiem apstākļiem vai arī tam nav saistības ar objektīvo tirgus situāciju.

Tikmēr KP, PTAC un Regulators aicina ikvienu mobilo sakaru lietotāju, pirms izvēlēties konkrētu tarifu plānu, sazināties ar savu operatoru un noskaidrot, vai piedāvātais tarifu plāns klientam ir izdevīgākais, ko operators piedāvā. Iestādes pieļauj, ka pirmais mobilo sakaru operatoru piedāvātais tarifs, kas informatīvajos paziņojumos tiek minēts kā alternatīva klienta pašreizējam, varētu iekļaut pakalpojumus, kas atsevišķiem patērētājiem ir lieki. Šādos gadījumos patērētājiem ir jābūt aktīviem un jāvēršas pie sava mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēja ar lūgumu piedāvāt citu pieejamo tarifu plānu, kas ir atbilstošāks individuālajām ikdienas vajadzībām un iespējām izmantot mobilos sakarus un datu pārraidi.

Ja piedāvātais risinājums lietotāju neapmierina, patērētājiem ir iespējams izvērtēt iespējamību izvēlēties cita operatora piedāvājumu. Savukārt, ja rodas kādi šķēršļi pakalpojuma nomaiņā vai arī rodas konfliktsituācija, tad nekavējoties ir jāvēršas Regulatorā un/vai PTAC.

Papildus KP vērš uzmanību, ka visi mobilo sakaru operatori arī turpmāk piedāvās lētākos pēcapmaksu tarifu plānus, kuros ir iekļauts ierobežotāks pakalpojumu apjoms. KP konstatēja, ka visi lielākie mobilo sakaru operatori pašlaik piedāvā šādus tarifu plānus, kuri atkarībā no iekļauto pakalpojumu klāsta varētu būt izdevīgi tādām patērētāju grupām kā skolēniem, senioriem, patērētājiem, kuri plāno izmantot mobilos sakarus tikai Latvijā minimālā apjomā, u.c.

KP tuvākajā laikā apkopos un izvērtēs no mobilo sakaru operatoriem iegūto informāciju un savas kompetences ietvaros turpinās sekot līdzi situācijai mobilo operatoru tirgū, lai novērstu iespējamus konkurences tiesību pārkāpumu īstenošanas riskus. Vienlaikus KP norāda, ka brīvā tirgus apstākļos uzņēmumiem nav aizliegts paaugstināt cenas par pakalpojumiem, savukārt patērētājiem ir tiesības izvēlēties sev piemērotāko pakalpojumu sniedzēju. Tajā pašā laikā ir būtiski, lai uzņēmumi, īstenojot izmaiņas savā cenu politikā, to darītu individuāli un nesaskaņoti ar konkurentiem.

Savukārt, raugoties no patērētāju tiesību aizsardzības viedokļa, PTAC uzsver, ka ir svarīgi gadījumā, ja tiek paaugstinātas mobilo sakaru pakalpojumu cenas, lai patērētājs netiek maldināts par cenu celšanas patieso iemeslu. Tāpat PTAC aicina mobilo telekomunikāciju operatorus izvērtēt un izmantot iespējas diferencēt tarifus, lai tiem patērētajiem, kam nav aktuāli Eiropas Ekonomiskās zonas līmeņa vienādotie tarifi, būtu iespēja izvēlēties vienkāršākus, iekšzemes lietošanai piemērotākus un arī lētākus tarifu plānus.

Regula , kas saistīta ar viesabonēšanas principa "Viesabonē kā mājās" ieviešanu, neskar iekšzemes tarifus. "Viesabonē kā mājās" ieviešana tika apstiprināta Latvijas prezidentūras laikā un ir Eiropas Savienības institūciju ieviestais regulējums.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
eco 22.maijs 2017 21:19
7 0 Atbildēt

tieshi to pashu gribeju teikt..laikam kads deputats shito sacerejis,,kursh tad ir ,tas vissizdevigakais?

ezis71 22.maijs 2017 20:46
2 0 Atbildēt

Bla bla bla.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sprāgst riepa - kravas auto kļūst nevadāms (+ VIDEO) 8

Vienā mirklī piekrautais kravinieks jau ir pretējā joslā, kur tikai pirms dažām sekundēm atradās divi pretimbraucošie kravas furgoni. Lasīt vairāk

 

Pirmie sešacu Firefly elektroautomobiļi piegādāti Eiropas klientiem 1

Ķīnas autoražotāja Nio apakšzīmols Firefly uzsācis piegādes Eiropas klientiem, kā pirmo valsti šajā sarakstā iezīmējot Nīderlandi. Drīzumā piegādes sāksies arī Norvēģijā un virknē citu valstu. Lasīt vairāk

 

Mercedes brauks ar BMW motoriem 8

Mercedes-Benz un BMW varētu noslēgt vienošanos par motoru piegādi. Ja viss noritēs pēc plāna, minheniešu četrcilindru motori jau 2027. gadā varētu parādīties konkurentu mašīnās. Lasīt vairāk

 

Nissan X-Trail tagad arī sportiskajā Nismo versijā (+ FOTO) 1

Nismo versijas ir vairākiem Nissan modeļiem, tagad to pirmo reizi iegūst arī X-Trail (Rogue). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti