42% jauniešu viedtālruņa izvēlē dotu priekšroku “iPhone” - iAuto

42% jauniešu viedtālruņa izvēlē dotu priekšroku “iPhone” 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 1.septembris 2017 15:37

Ir sācies jauns mācību gads. Daudzās ģimenēs skolai nepieciešamo lietu sarakstā vēl bez burtnīcām, kladēm un kancelejas precēm nereti tiek iekļauts arī mobilais tālrunis.

 Salīdzinoši visbiežāk, bet īpaši pamatskolā, tas ir "Samsung" zīmola viedtālrunis, jo šajā vecumā bērnu izvēli nereti nosaka vecāki, taču paši jaunieši labprātāk dotu priekšroku "iPhone" viedtārluņiem, liecina mobilo sakaru operatora BITE veiktā pētījuma rezultāti.

Šis pētījums atklāj, ka Latvijā jauniešu vidū visplašāk izmantotais mobilā tālruna zīmols ir "Samsung" - kādu no šī ražotāja viedtālruņu modeļiem ikdienā par savu sauc 39,2% respondentu, turklāt īpaši izplatīti tie ir vecuma grupā no 11 līdz 14 gadiem. Iemesls - lai arī šajā vecuma grupā bērniem jau ir noformulējies savs neatkarīgs viedoklis, līdzīgi kā sākumskolā, viņu mobilā tālruņa izvēli visbiežāk nosaka vecāki. Nereti bērni savus tālruņus arī manto no vecākiem.

Salīdzinoši liels jauniešu vidū ir arī "iPhone" viedtālruņu lietojums - šī ražotāja ierīces ikdienā izmanto katrs piektais jeb 20,8% aptaujāto. Savukārt šo visplašāk izmantoto mobilo tālruņu zīmolu topu noslēdz "Huawei" viedtālruņi - tos ikdienā izmanto 10,2% respondentu, galvenokārt vidusskolēni un studenti, kuru mobilā tālruņa izvēli visbiežāk nosaka ierīces veiktspēja.

"Vēl pirms pāris gadiem vecāki bērniem pirka ļoti vienkāršus mobilos tālruņus, kas nodrošina pamata sakaru funkcijas - piezvanīt, saņemt zvanu un nosūtīt īsziņas. Šobrīd redzam, ka vecāki saviem bērniem izvēlas aizvien sarežģītākus mobilos tālruņus, jo ierīces kļūst universālākas, mobilo sakaru iespējas - daudzpusīgākas, bērni - izvēlīgāki. Arī paši vecāki mobilo sakaru lietošanas ziņā kļūst prasīgāki. Būtiska loma mobilā tālruņa izvēlē gan sev, gan bērniem parasti ir iepriekšējai pieredzei, ar ko skaidrojams aizvien pieaugošais pieprasījums pēc zināmāko ražotāju ierīcēm," skaidro BITES Mārketinga vadītāja Diāna Šmite.

Runājot par kārotākajiem viedtālruņu zīmoliem, teju puse jeb 42% jauniešu atzīst, ka kā nākamo vislabprātāk izvēlētos kādu no "iPhone" modeļiem, kamēr "Samsung" zīmola mobilajam tālrunim priekšroku dotu katrs trešais jeb 34% respondentu. Jāpiebilst, ka salīdzinoši visbiežāk "iPhone" viedtālruņus, ja viņiem būtu šāda iespēja, izvēlētos pamatskolēni un vidusskolēni.

Jautāti, kādi ir galvenie parametri mobilā tālruņa izvēlē, 37% jauniešu kā noteicošo min ierīces ātrdarbību. Īpaši aktuāls šis faktors ir studentiem vecumā no 19 līdz 24 gadiem, ko viņi paši skaidro galvenokārt ar pastiprināto interneta lietojumu viedtālruņos.

Citi nozīmīgi priekšnoteikumi mobilā tālruņa izvēlē jauniešiem ir kvalitatīva kamera (26%), ekrāna izmērs (12%) - ierīcei ir jābūt vieglai un tieši tik lielai, lai tā ietilptu plaukstā un kabatā, kā arī cena (9,6%).

"Apgalvojums, ka jaunieši mobilos tālruņus izmanto tikai sociālajiem medijiem, spēlītēm un citām izklaidēm, ir pārspīlēts. Arī mēs, BITES darbinieku starpā bieži vien runājam par to, kā sabalansēt bērna tehnoloģiju lietošanu ar aktīvu dzīvesveidu, spēlēm brīvā dabā un savstarpēju komunikāciju ar vienaudžiem aci pret aci. Tas ir izaicinājums, taču, ar vecāku līdzdalību ir iespējams atvasēm parādīt kā viedtālrunis spēj palīdzēt ikdienas dzīvē un komunikācijā, nevis to aizvietot. Tādēļ viedtālruņa izvēlē ir svarīgi ņemt vērā bērna vajadzības un, nepieciešamības gadījumā, konsultēties ar tehnoloģiju ekspertiem BITES saloniem, kas ieteiks konkrēta vecuma bērnam un tā vajadzībām piemērotāko. Šogad, līdzīgi kā citus gadus, esam sagatavojuši uz mācību gada sākumu īpašu piedāvājumu tieši jauniešiem," tā D.Šmite.

Pētījums veikts 2017.gada martā. Tajā piedalījās 955 respondenti vecumā no 11 līdz 24 gadiem. Respondentu dalījums pēc vecuma: 11 līdz 14 gadi - 31,6%, 15 līdz 18 gadi - 32,2%, 19 līdz 24 gadi - 36,2%.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Androīds 2.septembris 2017 9:56
14 1 Atbildēt

Man nav iPhone, materiāli varu atļauties, bet neesmu radis motivāciju to iegādāties, mārketings balstās uz to, ka tu neesi kruts, ja tev nav iPhone!!! Bērniem ''borēja smadzenes'', kāda tev bērnība, ja tev nav bārbija vai lego, tāpat ir ar telefoniem, drēbēm, apaviem utt. Mans uzskats, ka ar zīmolu cienītājiem var manipulēt, piemēram, BMW X6 man liekas nesmuka, pat kroplīga mašīna, pirms X 6 bija līdzīga, Ssang Yong, ja nekļūdos, tās dizains tika nozākāts, bet X 6 ir skaists, jo BMW! Ja X6 būtu tas Ssang Yong, tad cik daudz teiktu, ka super skaists auto?

Tāpēc es saku, kas grib, lai lieto to ābolus, es pass!!!

viencexperc 2.septembris 2017 10:41
13 0 Atbildēt

Sīkie jau neizceļas ar augstu intelekta līmeni. Viņi vadās uz klišejām, reklāmām un brendiem. būtībā, tas attiecas arī uz lielāko daļu pieaugušo, sevišķi sievietēm. Protams, ka aifons ir reklamētākais, skaitās kruts, tāpēc sīkie to grib. Kurš cilvēks negrib izskatīties kruti?

Klusums 1.septembris 2017 21:45
12 1 Atbildēt

Jā... laiki pienākuši - skolniekiem ir telefoni, kas maksā simtus un pat tūkstošus. Idiotiska tendence, kas ļauj plātīties bagāto bērneļiem un izsmiet tos, kuru vecāki to nevar atļauties. Tas attiecas ne tikai uz telefoniem. Ir laiks atgriezties pie formastērpiem skolā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 35 000 eiro: Kompaktais MG HS tagad arī Hybrid+ versijā (+ FOTO)

MG papildinājis kompaktā SUV saimi ar Hybrid+ versiju, piedāvājot šo modeli par nepilniem 35 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Stellantis atsauc gandrīz 142 000 ar dīzeļdzinēju aprīkotu transportlīdzekļu 10

Stellantis Vācijā atsauc 141 700 Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles un Fiat transportlīdzekļu, kuriem būs jānovērš problēmas ar 1,5 litru Blue HDi dīzeļdzinēju. Lasīt vairāk

 

Vai izdosies? – elektriskais ID.Buzz dosies braucienā apkārt pasaulei 3

Volkswagen iecerējis braucienu ar elektrisko ID.Buzz apkārt pasaulei, plānojot tā laikā apmeklēt 75 pasaules valstis. Ja brauciens izdosies, tas būs jauns Ginesa rekords. Lasīt vairāk

 

Citāds Renault - Mitsubishi piesaka krosoveru Grandis (+ FOTO) 1

Japānas autoražotājs ir nolēmis atdzīvināt modeli Grandis, taču šoreiz tas nav trīs rindu minivens, kāds tika ražots no 2003. līdz 2011. gadam, bet gan krosovers uz partnera Renault Symbioz bāzes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti