Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apkopotā informācija liecina, ka katru dienu tiek bloķēti aptuveni 10 000 krāpnieku zvanu uzņēmuma klientiem. “Tele2” aizsardzības sistēma automātiski bloķē zvanus no ārvalstīm, kuros izmantoti viltoti mobilā telefona numuri, tādējādi pasargājot mobilo sakaru pakalpojumu lietotājus no iespējamiem krāpšanas gadījumiem.
Kā atzīmē uzņēmumā, galvenais paņēmiens, ko krāpnieki izmanto telefonsarunās, ir steigas radīšana un situācijas dramatizēšana. Viņu mērķis ir panākt, ka cilvēks rīkojas ātri un viņam nav laiks apdomāties, tādēļ svarīgi ievērot vienkāršu principu – pirms jebkādas darbības veikšanas telefonzvana laikā divreiz vai trīsreiz padomāt.
“Iemesli, kādēļ cilvēki uzķeras uz krāpniekiem, ir ļoti dažādi. Pamatā cilvēki tiek steidzināti un viņi vienkārši apjūk. Tāpat daudziem finansiālā situācija nav spīdoša, un krāpnieki to izmanto – tiek piesolītas vieglas peļņas gūšanas iespējas, kam cilvēki notic, jo vēlas uzlabot savu finansiālo stāvokli. Krāpnieki ir ļoti zinoši un izmanto modernākās tehnoloģijas, tādēļ svarīgi ar viņiem neielaisties garās sarunās,” stāsta “Tele2” drošības nodaļas vadītājs Aleksandrs Bogdanovs.
Ja sarunas laikā izskan aicinājums nosaukt bankas konta numuru, pieejas datus, veikt maksājumu vai apstiprināt darbību attālināti ar “Smart-ID”, saruna nekavējoties jāpārtrauc.
Zvaniju Teslistam bet nesavienoja Tagad skaidrs kāpēc.