Bedres ne tikai Latvijā - iAuto

Bedres ne tikai Latvijā 2

 
15.maijs 2013 10:31

Autovadītāji Latvijā pieraduši apgalvot, ka mūsu valstī ir tādas bedres, kādas nevar redzēt nekur citur. Taču, kā liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (RSA Grupa) māsas kompāniju dati Lietuvā un Igaunijā, arī šajās valstīs bedres rada iespaidīgus zaudējumus.

Tāpat BALTA dati liecina, ka tās klientu automašīnas no bedrēm ir cietušas arī citās Eiropas valstīs.

Kā izrādās, šī gada sākumā izteikti vairāk negadījumu saistībā ar bedrēm piedzīvots ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā. Šī gada trijos mēnešos Igaunijā par iebraukšanu bedrēs BALTA māsas kompānija klientiem atlīdzinājusi zaudējumus 36 280 latu (46 500 eiro) vērtībā, bet pieteikto gadījumu skaits ir divas reizes lielāks nekā attiecīgajā periodā pērn.

Savukārt Lietuvā apdrošinātāja „Lietuvos Draudimas” dati liecina, ka pēc iebraukšanas bedrēs šogad līdz maijam cietušas 300 automašīnas, kas ir par 60% vairāk nekā tajā pašā laika posmā pērn. BALTA māsas kompānija prognozē, ka šogad Lietuvā kopējais atlīdzību apmērs par bedrēm sasniegs 81 600 latu (400 000 litu).

„Aplūkojot BALTA statistiku, esam saņēmuši mūsu klientu pieteikumus par bedrēs cietušiem auto Zviedrijā, Polijā, Ukrainā, Krievijā un citās valstīs. Apmēram 45% gadījumu, kas notikuši ārvalstīs, piedzīvoti Krievijā, tur reģistrēts arī lielākais negadījums, kad kravas vilcēja piekabei bedres radīja zaudējumus 4000 latu apmērā. Šī gada sākumā problēma ar bedrēm uz ceļiem bija nopietnāka nekā pērn, ko atzīmēja arī mūsu tuvākie kaimiņi lietuvieši un igauņi, atzīstot, ka pieteikumu skaits apdrošinātājiem šogad bijis lielāks,” skaidro BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis.

Kā liecina BALTA dati, šogad par bedrēs bojātiem auto apdrošinātājs saņēmis 120 atlīdzību pieteikumu. Līdz šim BALTA šoferiem atlīdzinājusi zaudējumus 26 000 latu apmērā, bet plānots izmaksāt vēl 16 000 latu.

Kā ziņo BALTA kolēģi „Lietuvos Draudimas”, par gada dārgāko bedri Lietuvā šogad ir kļuvusi J.Jasinskio ielas bedre Viļņā. Iebraukšana šajā bedrē „Volkswagen” automašīnas vadītājam izmaksāja 3 468 latus (17 000 litu). Pērn par Lietuvā dārgāko kļuva kāda bedre Noreikiškės rajonā, kur „BMW” „X6” automašīnas remonts izmaksāja 2 244 latus (11 000 litu). Savukārt Latvijā pagājušajā gadā BALTA klientu vidū nepārspētu bedru antirekordu 7000 latu apjomā sarūpēja kāds šoferis ar „Volkswagen Tiguan”, kas Cēsīs iebrauca pamatīgā bedrē. Tā rezultātā mašīnai tika bojātas dzinēja stiprinājuma vietas, tika mainīts dzinēja bloks, dzinēja galva, kā arī ieguldīti ievērojami līdzekļi transportlīdzekļa priekšējās daļas remontā.

Kā liecina apdrošinātāju dati, tad visbiežāk, iebraucot bedrēs, tiek bojātas automašīnas riepas un diski, radot bojājumus automašīnu šasijām. Zemām luksusa vai sporta klases automašīnām zaudējumi tiek nodarīti biežāk, un to zaudējumi ir lielāki.
 

 
Visi komentāri
 
290314. viesis 17.maijs 2013 7:53
0 0 Atbildēt

Mjā, tā nu tas ir - tie kuri gaudo, ka "Lietuvā un Igaunijā, lūk tur tik ir ceļi",

būtībā nekad nav nobraukuši no lielajām maģistrālēm. Kaut igauņu galvenais

ceļinieks pats raksturoja otršķirīgo un vietējo ceļu stāvokli kā "drausmīgu" :-)

290399. viesis 22.maijs 2013 17:16
0 0 Atbildēt

Jā, savulaik viens aizputes ceļinieka meistars stāstīja šito pašu. Cik man pašam pa žemaitiju sanācis pabraukāties, vienīgie sliktie ceļi bijušas visādas uz un pie šrotiem vedošas graņķarofkas :D Un pat ja būtu tā, kā visādi cilvēki apgalvo - nu vismaz tās maģistrāles ir labas. Ko nevarētu teikt par mūsu A11 - starptautisku maģistrāli, uz kuras nu jau plānā galdiņa urbēji liek ātruma ierobežojumus 50 kmph...

P.N. Man gribētos redzēt bedri, kurā iebraucot tiguāns izjūk. Gan jau ka bija kāda milzīga bedre, kuru varēja saredzēt pa puskilometra distanci, tik pie ruļļiem sēdošais urbināja degunu vai nodarbojās ar ko citu, kas nav mašīnas vadīšana...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Renault Clio 2025 - Dizains pārsteidz, man patīk! Pirmie iespaidi (+ VIDEO) 5

Jaunās paaudzes Renault Clio drīzumā būs redzams visas Eiropas un arī mūsu ceļos. iAuto.lv vērtē tā izskatu un pirmais iespaids ir pozitīvs. Kā jums? Lasīt vairāk

 

Subaru maina kursu: vispirms hibrīdi, tad elektrība 7

Japānas autoražotājs Subaru mainījis sākotnējos plānus, vairāk resursu solot novirzīt hibrīdautomobiļu attīstībai. Lasīt vairāk

 

Tostarp ar dīzeļdzinēju: RAM parāda Brazīlijā izstrādāto pikapu Rampage Eiropas tirgum (+ FOTO)

RAM Rampage izstrādāts un tiks ražots Brazīlijā, jau sākotnēji uzsvaru liekot uz Eiropas pircēju, tādēļ pircējiem piedāvās ne tikai versiju darbam, bet arī smalkāku un pilsētniekiem vairāk piemērotu versiju, kas saglabās RAM zīmolam raksturīgo brutālo izskatu. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā 2300 kilometru bez uzpildes un uzlādes - Hongqi HS6 uzlādējamais hibrīds uzstāda Ginesa rekordu 8

Ķīnas luksas automobiļu ražotāja Hongqi modelis HS6 PHEV ir uzstādījis jaunu Ginesa rekordu kategorijā “Garākais brauciens ar sērijveida uzlādējamu hibrīda SUV bez uzpildes vai uzlādes”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti