Rosina paaugstināt obligāto piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai jau no 2014.gada - iAuto

Rosina paaugstināt obligāto piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai jau no 2014.gada 13

 
Nozare.lv | 2.novembris 2013 18:32

Foto: shell.com

Ekonomikas ministrija (EM) rosina ar 2014.gada 1.aprīli noteikt obligāto 6,5-7% biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai, teikts EM sagatavotajos grozījumos noteikumos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu, ko plānots skatīt nākamnedēļ valdības komitejas sēdē.

Noteikumu projekts paredz, ka, sākot ar 2014.gada 1.aprīli, Latvijā būs atļauts realizēt fosilo dīzeļdegvielu tikai ar biodīzeļdegvielas piejaukumu 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.

EM skaidro, ka, lai veicinātu biodegvielu patēriņu Latvijā, 2009.gada 1.oktobrī tika ieviests obligātais 5% biodegvielas piejaukums fosilajai degvielai.

Patlaban saskaņā ar Ministru kabineta "Noteikumi par biodegvielas kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu, tirgus uzraudzību un patērētāju informēšanas kārtību" Latvijā atļauts realizēt dīzeļdegvielu (tai skaitā mērenā klimata apstākļos izmantojamu A, B, C, D, E, F kategorijas dīzeļdegvielu), kura satur biodīzeļdegvielu, kas iegūta no rapšu sēklu eļļas, 6,5-7 tilpumprocentu apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma. Taču patlaban nenotiek šādas degvielas tirdzniecība.

EM secinājusi, ka biodegvielas patēriņa pieaugumu vislabāk stimulē tieši ar patēriņu saistīti politikas instrumenti, tādēļ, lai veicinātu biodegvielas patēriņu transportā, Ministru kabinets ir atbalstījis normatīvo aktu izstrādi, lai noteiktu obligāto biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.

Kā 2012.gadā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja Auto asociācijas (bijušās Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas) pārstāvji, runāt par biodegvielas piejaukuma kopapjomu Latvijā vairāk nekā 7% no fosilās degvielas patēriņa nav lietderīgi, jo, ņemot vērā Latvijas autoparka vidējo vecumu, kas ir 12,5 gadi vieglajām automašīnām, būs salīdzinoši maz modeļu - aptuveni trešdaļa -, kuros drīkst izmantot E10 degvielu jeb fosilo degvielu ar 10% biodegvielas piejaukumu.

Asociācijā atzina, ka biodegvielas ražošana Latvijā būtu jāpārorientē uz jaunāko paaudžu biodegvielas sastāvu ražošanu, ko iespējams izmantot pat 100% apmērā kā pamatdegvielu, turklāt visu vecuma grupu transportlīdzekļu dzinējos.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nauda 2.novembris 2013 20:33
4 4 Atbildēt

Patiesībā būtu jāveic neatkarīgi pētījumi, lai pārliecinātos, ka patiesībā tā saucamais biodīzelis ir ļoti kaitīgs produkts, daudz, daudz kaitīgāks nekā parastā dīzeļdegviela. Tam par iemeslu ir biodīzeļa ražošanas tehnoloģija, kuras pamatā ir rapšu eļlas un metanola jeb metilspirta sajaukšana noteiktās proporcijās ar sekojošu ķīmisku reakciju. Nezinu precīzi metilspirta daļu šajā proporcijā, taču tā nav mazāka par trešdaļu no biodīzeļa masas. Metilspirts ir tas pats, ar ko nupat Jelgavā saindējās un noindējās daudzi "točku" klienti. 35 mililitri metilspirta cilvēkam ir nāvējoši. Tā ir ļoti indīga viela, kura biodīzelī saglabājas arī neizreaģējušā un neattīrītā veidā. Jebkurš, kuram ir priekšstats par ķīmisko rūpniecību, lieliski saprot, ka nav iespējams neizreaģējušo metilspirtu no biodīzeļa attīrīt pilnībā, vienlaikus saglabājot konkurētspējīgu biodīzeļa cenu. Neattīrītais metilspirts ir gaistošākā biodīzeļa sastāvdaļa, kura pirmā tiek ieelpota pēc nonākšanas pie atvērtas degvielas tvertnes, degvielas uzpildes pistoles vai degvielas nopilējuma vietā, nemaz nerunājot par gadījumiem, kad biodīzelis vai parastais dīzelis ar biodīzeļa piejaukumu nonāk uz ādas. Raksturīgākās lēnas indēšanās ar metilspirtu pazīmes ir neizskaidrojama redzes pasliktināsanās, galvas sāpes un reiboņi, ar lielu ticamību iegūt aknu saslimšanas, kuras parasti izpaužas tikai tad, kad aknas jau nopietni bojātas, kā arī tas ir ļoti ticams dažādu vēža formu katalizators.

Aicinu visus protestēt pret biodīzeļa piejaukšanu jebkurai citai degvielai, nemaz nerunājot par šī piejaukuma palielināšanu.

Kanibaals 2.novembris 2013 23:33
4 0 Atbildēt

Tad ko tu necīnies pret logu šķidrumu izmantošanu ziemā, tur arī ir metilspirts. Metilspirts ir inde, taču mazās devās uztraukumam nav nekāda pamata, pie tam no tvaikiem. Arī dabiski gremošanas procesā cilvēka zarnās rodas metilspirts un organisms ar to tiek galā bez sekām.

scope 3.novembris 2013 9:12
3 1 Atbildēt

Pseio zaļums, uz kura rēķina palielināt degvielas gala patērētāja izmaksas par kilometru.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Trīs auto sadursme: uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā (PAPILDINĀTS 15.00) 14

Satiksmes negadījumā uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 4

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti