Samazinās autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālista - iAuto

Samazinās autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālista 21

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 5.novembris 2022 11:40

40% autovadītāju atzīst, ka automašīnas tehniskajam stāvoklim seko līdzi pašu spēkiem, bet vairāk nekā puse - 51% - regulāri ved auto uz apkopi un apskati pie zinoša un uzticama speciālista.

24% norāda, ka ikdienā rūpējas par sava auto tehnisko stāvokli, piedomājot pie sava braukšanas stila un paradumiem, bet 7% uzskata, ka, lai auto uzturētu kārtībā, pietiek ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehnisko apskati, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot atbildes ar datiem, kas aptaujā tika iegūti pirms gada, iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi un apskati pie speciālista, ir samazinājies. Pērn šādu atbildi sniedza 57% autovadītāju, bet šogad – par 6% mazāk. Pērn bija arī vairāk to autovadītāju (33%), kuri norādīja, ka ikdienā piedomā pie sava braukšanas stila un paradumiem, lai auto tiktu saudzēts. Gada laikā šādu autovadītāju skaits sarucis par 9%. Savukārt, to autovadītāju skaits, kuri paši seko līdzi auto tehniskajam stāvoklim, ir pieaudzis par 6%.

“Piedomāt pie braukšanas stila un paradumiem ir nepieciešams, taču tas nevar būt vienīgais veids, kā rūpējamies par savu spēkratu. Pētījuma rezultāti apliecina, ka autovadītājiem joprojām ir ļoti atšķirīga izpratne par to, ko nozīmē rūpēties un uzturēt auto kārtībā. Autovadītāji bieži nepievērš pietiekamu uzmanību riepu nodilumam, brauc ar neatbilstošu bremžu stāvokli vai ignorē problēmas balstiekārtā,” stāsta Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks.

Viņš skaidro, ka “ja braucam uz servisu tikai tad, kad ir patiesi liela problēma, kas liedz braukt vispār vai acīmredzami rada bīstamību, patiesībā darām to pārāk vēlu. Patiesībā uzmanība jāpievērš arī detaļām, jo pat aizdomīgas skaņas var liecināt, ka radusies kāda problēma.”

Aptaujas dati liecina, ka sievietes biežāk ved savu auto uz apkopi un apskati pie zinoša un uzticama speciālista (55%), nekā vīrieši (48%). Vīrieši attiecīgi daudz biežāk paši seko līdz sava auto tehniskajam stāvoklim (48%), nekā sievietes (30%). Lai saudzētu auto, pie sava braukšana stila un paradumiem biežāk piedomā autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (35%), bet vismazāk to dara šoferi vecumā no 40 līdz 49 gadiem (17%). Arī pagājušā gada aptaujā tieši gados jaunākie autovadītāji visbiežāk norādīja, ka piedomā pie sava braukšanas stila un paradumiem – 2021. gadā šādu atbildi sniedza 47% autovadītāju 18 – 29 gadu vecumā.

Pērn par savām spējām rūpēties par auto tehnisko stāvokli bez speciālistu iesaistes vispārliecinātākie ir Kurzemes autovadītāji – vairāk nekā puse (51%) atbildēja, ka paši seko līdz sava auto tehniskajam stāvoklim, bet šogad visbiežāk šādu atbildi sniedza Latgales autovadītāji (48%).

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2022. gada septembrī piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptaujas ietvaros respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Dkurs 5.novembris 2022 14:18
5 4 Atbildēt

Loģiski, ka auto apkope javeic pašam, jo servisu izcenojumi nav adekvāti un uz servisu jābrauc tikai, ja paša spēkiem nevar tikt galā.

Oļģerts 5.novembris 2022 20:24
5 2 Atbildēt

Nu te vairs neieved Vācijā ceļa malā atstātos auto, ka tas bija 90tajos, arī tik briesmīgi remontēt nevajag, izņemot BMW. Citiem auto atskrūvē skrūvi apakšā, pielej eļļu samaini filtrus un dragā tālāk. Pat kārbas eļļu var nomainīt pats. Citu neko īsti darīt musdienu auto nevajag. Bremzes samaināmas elementāri. Vienīgais, ka samainīt zobeni servisā, bet to vienreiz izdari un aizmirsti, VAG grupai reizi 200 000 jamaina. Ja sākās nopietni gļuki, tad tos tāpat Vasilija garāžā neizķersi, jāpārdod auto un ņem jaunu.

Mehu biedrība 8.novembris 2022 7:44
3 0 Atbildēt

Visi šeit komentējošie varētu samesties un kātrā Latvijas pilsētā “uzbliezst” pa servisam, bet obligāti jābūt tādam kvalitatīvam un jāspēj remontēt visi auto un visi to elementi, virsbūves, motori, kārbas, elektronika, piekare utt., bet tā, lai būtu ātri, kvalitatīvi, LĒTI un bez rindām!!!

Nu aiziet Lohi metaties un raujiet augšā!

Neviens no šeit komentējošajiem nav bijuši ne tuvumā uzņēmējdarbībai servisu nozarē! NEVIENS! Pirmkārt cilvēki- kur Tu dabūsi labu mehu, kurš strādās par kapeikām? Telpas, inventārs detaļu sagāde, loģistika un visu sūdu utilizēšana, plus nodokļi. Ir klienti kuri tiek atransportēti ar sačakarētiem auto kur sabojāts ir daudzkas, ne tikai tas, kādēļ viņuprāt tas auto tiek nogādāts uz servisu, daudzi pēc tam vel nekaunējas vaicā, kādēļ kaut kas viņiem vibrē, jo bija domājuši, ka nomainot jau sabirušo gultni, visas problēmas tiks atrisinātas, lai gan gur gan diski sisti gan daudz citu problēmu, bet lohs kau neatzīs, ka pirms tam kaut kur pamatīgi ieplēsis..

Es neaizstāvu lohu kantoru, bet realitāte ir tāda, ka lohu klientu ir 10x vairāk, kā lohu servisu!

Ja jūs visi gribat pa lēto tad vienkārši tas nav izdevīgi, priekš kam meham strādāt par 1-1.5k uz rokas? Viņš aizies strādāt par citā nozarē un bez stresa nopelnīs to pašu un vairāk. Kāda jēga servisa īpašniekam nopelnīt 2.5-3k uz rokas, arī tas aizies uz ciru nozari un ar mazāku problēmu un stresa devu nopelnīs to pašu un vairāk.

Visi vienmēr un visur saka, vai cik dārgi un slikti, jautājums ko tad lielie censoņi nemetas iekšā šajā zelta nozarē???

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 7

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 

Baltijas valstis kopīgi paraksta 1,8 miljardu eiro līgumu par “Rail Baltica” elektrifikāciju (+ VIDEO) 2

Viļņā parakstīts Baltijas valstu kopīgs gandrīz 1,8 miljardu eiro vērts līgums par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” elektrifikāciju. Atšķirībā no, piemēram, dzelzceļa būvniecības, kur trīs Baltijas valstis rīkojas katra atsevišķi, elektrifikācijas līgums ir kopīgs Latvijai, Lietuvai un Igaunijai. Lasīt vairāk

 

ASV atsauc gandrīz 95 000 Toyota, Subaru un Lexus elektromobiļu 5

Visiem elektromobiļiem pamatā Toyota eTNGA platforma, visus var piemeklēt likstas, kas saistītas ar apsildes sistēmu. Lasīt vairāk

 

Tas nav Bugatti - putekļu sūcēju ražotājs piesaka savu pirmo hiperauto 9

Putekļu sūcēju, zāles pļaušanas robotu un citu elektronisko ierīču ražotājs, Ķīnas uzņēmums Dreame Technology, paziņojis par nodomu startēt arī autobūves nozarē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti