Pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" vērsies Satiksmes ministrijā (SM) ar lūgumu atvieglot šoferu iespējas iegūt autobusa vadītāja kategoriju, ceturtdien preses konferencē informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.
Patlaban, lai iegūtu D līmeņa transportlīdzekļa vadītāja kategoriju, kas ļauj vadīt autobusus, vadītājam jābūt jau iegūtai C līmeņa jeb kravas automašīnas vadītāja kategorijai.
Innusa norādīja, ka uzņēmums cer uz šī regulējuma maiņu, kas būtiski atvieglotu iespējas piesaistīt jaunus autobusa šoferus.
Uzņēmumam trūkstot mazliet vairāk nekā 100 autobusu un trolejbusu vadītāju. Brīdī, kad tiks atjaunota tramvaju satiksme pār Basas tiltu, uzņēmumā būs aptuveni 50 autobusa vadītāju vakances un aptuveni 60 trolejbusu vadītāju vakances.
Situācija ar trolejbusu vadītāju tūkumu esot vēl asāka, jo pašlaik mācīties gribētāju esot tik maz, ka nav iespējams izveidot mācību grupu.
Nedaudz trūkstot arī tramvaja vadītāju, taču jau plānotas jauno tramvaja vadītāju mācības, kas ļautu iegūt 30 jaunus tramvaja vadītājus.
Kā ziņots, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" apgrozījums 2022.gadā bija 168,7 miljoni eiro, savukārt peļņa - 1,25 miljoni eiro.
Pēc sava pieredzes ar mūsu vietējo menedžmentu, saruna RS telpās varēja izskatīties aptuveni šādi:
-"Šef, mums trūkst šoferu, vajadzētu kaut ko darīt lietas labā"
-"Samazinām prasības un ņemam visus pēc kārtas"
-"Šef, bet varbūt piedāvāt lielākas algas?"
-"Ja tu atdosi savu tad varam arī tā"
-"Ok, tātad samazinām prasības"
Prasību samazināšana nevis algu celšana mūsu valstī ir kļuvusi tik izplatīta problēma, ka pat pietiekami nopietni uzņēmumi to uzskata par normu un visiem pajāt par rezultātu. Vēl nedaudz un atsevišķi darba devēji vienkārši sāks ķert bomžus uz ielas lai tik ir ko iebāzt uz brīdi darbā