Autotransporta direkcija (ATD) no AS "Liepājas autobusu parks" (LAP) ir pieprasījusi paskaidrojumus un rīcības plānu saistībā ar atceltajiem autobusu reisiem Pierīgā, aģentūrai LETA sacīja ATD pārstāvis Viktors Zaķis.
Saistībā ar autobusu šoferu trūkumu piektdien, 18.augustā, LAP atcēla 44 autobusu reisus, sestdien - 29 autobusu reisus, svētdien - 21 reisu, bet pirmdien - 33 reisus.
"Situāciju vērtējam absolūti kritiski. Mēs esam pieprasījuši LAP paskaidrojumus un līdz šīs dienas beigām - rīcības plānu," sacīja Zaķis.
Tāpat ATD plāno aprēķināt soda sankcijas par šo mēnesi, kurā līdz šim LAP nav apkalpojis jau 270 reisus.
Zaķis norādīja, ka iepretim visiem LAP autobusu reisiem šis skaitlis nav liels, tomēr tas ir pietiekoši liels un būtisks pasažieriem.
Jau ziņots, ka LAP apgrozījums pagājušajā gadā bija 17,839 miljoni eiro, kas ir par 15,8% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās vairākkārt un bija 190 731 eiro.
Pēc Konkurences padomes 2022.gada 29.marta lēmumā par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu "Liepājas autobusu parka" darbībās, uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% akciju pieder SIA "LAP1R", kas, pēc "Firmas.lv" datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (LPV) (33%) ģimenēm.
Sagrābušies pusslatvijas maršrutus pa dempinga denāsm, nerēķinoties ,kur dabū šoferus, sen ar viņiem bija jalauž līgums , vismaz problemātiskajos pierīgas maršrutos. Jadod nodrošināt citiem ,kas spēj nodrošināt. Tā ir vietējos pārvaldniekus izputināja, cerot uz to šoferiem , bet vairums šoferu nepārgāja uz LAP.