Ņemot vērā Eiropas Zaļā kursa mērķus klimata pārmaiņu un vides degradācijas seku samazināšanai un pieaugošo elektroautomašīnu īpašnieku skaitu Latvijā, dibināta Latvijas Elektroauto biedrība (LEAB), aģentūru LETA informēja LEAB valdes loceklis Jānis Bekers.
Biedrība apvieno elektroauto īpašniekus, ar elektroauto jomu saistītos uzņēmējus un entuziastus ar mērķi aizstāvētelektroauto īpašnieku intereses valdības politikas un normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā.
Tāpat paredzēts veidot sadarbību ar infrastruktūras un elektroauto tehnoloģiju uzņēmumiem un veicināt sabiedrības izglītošanu par elektroauto priekšrocībām un lietošanas praksi, sekmējot videi draudzīgā pārvietošanās veida izplatību.
Bekers informē, ka pāris gadu laikā elektroauto skaits uz Latvijas ielām ir daudzkāršojies. 2023.gada pirmajā pusgadā Latvijā reģistrēto elektroauto skaits ir pieaudzis par 33% un sagaidāms, ka pieaugums turpmāk būs vēl straujāks.
Bekers norāda, ka Latvijai vēl jāveic apjomīgs darbs, pielāgojot normatīvos aktus un izstrādājot jaunas stratēģijas, lai veicinātu elektroauto izplatību un ērtu lietošanu. Tāpat iedzīvotāji nav pietiekami informēti par to, kā attīstījušāselektroauto tehnoloģijas, jo izaugsme bijusi strauja. Tāpat LEAB jāpopularizē valsts sniegtais atbalsts elektroautoiegādē.
LEAB darbību plāno īstenot gan izstrādājot ieteikumus un veicinot elektroauto īpašnieku iesaisti nākotnes normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā, gan nodrošinot drošticamu informāciju, veicot elektroautotestus Latvijas apstākļos, īstenojot pētījumus un apkopojot ekspertu viedokli.
LEAB valdē ievēlēti elektroauto entuziasti un nozares uzņēmumu pārstāvji - Kārlis Mendziņš, Māris Reliņš, Mārtiņš Stirāns, Artis Markots un Bekers.
Tā kā pieaug EV skaits un tautās runā par EV iegādi veicinošo pasākumu atcelšanu, transporta ekspluatācijas nodokļa palielināšanu un maksu par EV auto stāvvietām, tiek dibināta biedrība, lai netiktu atņemti bonusi bagātniekiem, kas var atļauties nopirkt EV.