Būtiski sarucis autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālista - iAuto

Būtiski sarucis autovadītāju skaits, kuri regulāri ved auto uz apkopi pie speciālista 9

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 30.septembris 2023 10:39

Tikai 43% autovadītāju norāda, ka regulāri ved auto uz apkopi un apskati pie zinoša un uzticama speciālista.

Tas ir par 8% mazāk, nekā pērn. Katrs desmitais autovadītājs norāda, ka rūpējas par savu auto, piedomājot pie sava braukšana stila, bet 25% atzīst, ka seko līdzi auto tehniskajam stāvoklim pašu spēkiem. 6% uzskata, ka, lai auto uzturētu kārtībā, pietiek ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehnisko apskati, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Vēl 15% atzīst, ka par auto tehnisko stāvokli rūpējas kāds cits no mājsaimniecības.

Salīdzinot ar pētījuma rezultātiem pērn, diemžēl, jāsecina, ka rūpes par auto tehnisko stāvokli aizvien retāk uzticam profesionāļiem. Jau pērn par 6% bija samazinājies to autovadītāju skaits, kuri spēkratu regulāri ved pie speciālista (salīdzinājumā ar 2021. gadu), un šogad rādītājs turpina samazināties.

“Mūsu uzņēmuma šoferiem regulāri atgādinām, cik svarīgi it piedomāt pie braukšanas stila un paradumiem. Vienlaikus jāapzinās, ka tas nevar būt vienīgais veids, kā rūpēties par automašīnām un to tehnisko stāvokli, tāpēc regulāri sekojam līdzi riepu nodilumam, kā arī tam, lai izmantotās automašīnas būtu ar atbilstošu bremžu stāvokli, lai netiktu ignorētas problēmas balstiekārtā u.c. Lietas, kas sākotnēji šķiet sīkumi, dažādās situācijās var radīt papildus riskus uz ceļiem,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.

“Ja braucam pie speciālista uz auto servisu tikai tad, kad ir patiesi liela problēma, kas liedz braukt vispār vai acīmredzami rada bīstamību, patiesībā darām to par vēlu. Uzmanība jāpievērš arī detaļām un tas jārada maksimāli savlaicīgi, jo pat aizdomīgas skaņas var liecināt, ka radusies kāda problēma. Auto var pielīdzināt mūsu pašu organismam – ignorējot nelielus simptomus, varam iedzīvoties nopietnākās saslimšanās,” stāsta Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks.

Interesanti, ka šogad aptaujas rezultāti liecina par pavisam citādāku sadalījumu pēc dzimuma, nekā pērn. Ja 2022. gadā sievietes biežāk veda savu auto uz apkopi un apskati pie zinoša, uzticama speciālista (55%), nekā vīrieši (48%), tad šogad situācija ir mainījusies – 49% atzīst, ka regulāri ved auto uz apkopi un apskati, kamēr šādu atbildi sniedz tikai 36% sievietes.

Par savām spējām rūpēties par auto tehnisko stāvokli bez speciālistu iesaistes vispārliecinātākie ir Kurzemes un Latgales autovadītāji (31%), bet speciālistam biežāk uzticas rīdzinieki – 51%. Pārliecību, ka, lai uzturētu auto darba kārtībā, pietiek ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehnisko apskati, visbiežāk pauž gados jaunāki autovadītāji (vecumā no 18 līdz 29 gadiem) – 11%, bet auto uz apkopi pie speciālista biežāk ved gados vecāki autovadītāji – 47% vecuma grupā no 50 līdz 59 gadiem un 51% vecuma grupā no 60 līdz 74 gadiem.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 30.septembris 2023 15:45
1 0 Atbildēt

Paskatoties video iekš feisbuka, kur pilnīgāki lohservisi sevi mēģina demonstrēt kā specus, skaidrs ka lohs parastais saprot, ka tādos viņam nav ko meklēt.

es 30.septembris 2023 15:53
1 6 Atbildēt

Apkope nav nekas tāds bez kā varētu neiztikt! 

Pa lielam ir 3 kategoriju autoīpašnieki:

1. Autopiedrasi, kuri brauc ar vienu auto desmitiem gadu, paši visu apkopj, remontē, pulē raķeti u.t.t.

2. Pokujisti, tādi kam viss pokuj - brauc maz, bieži maina auto. Tad, protams, pilnīgi pie dirsas tās apkopes.

3. Juridiskie un citi līzingu nomāktie, kam obligāti jābrauc uz apkopēm pie dīlera.

WALA 30.septembris 2023 20:42
1 1 Atbildēt

Nu jautājums ir tāds, vai tas $peciālist$, patiešām ir speciālists ???

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 12

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Analītiķi prognozē naftas cenu kritumu rudenī

Dažādi analītiķi uzskata, ka septembris nesīs vairākus faktorus, kas pazeminās jēlnaftas cenu pasaules tirgū. Lai gan augusta izskaņā naftas cena pieauga salīdzinājumā ar mēneša vidu un tika tirgota par 68 ASV dolāriem par barelu, nākotnē sagaidāms īstermiņa cenu kritums. Lasīt vairāk

 

Latvijas radītā taktiskā platforma Mosphera izpelnījusies pasaules mediju uzmanību 2

Starptautiski atzītā biznesa ziņu platforma Business Insider publicējusi rakstu par Latvijas inovāciju – taktisko mobilitātes platformu Mosphera, ko Ukrainas bruņotie spēki izmanto frontes apstākļos. Lasīt vairāk

 

Mazie – izlūkam, lielie – uzbrukumam. Kādi ir Krievijas izmantotie "Shahed" un "Gerber" tipa droni? (+ video)

Uzbrūkot Ukrainai, Krievija visbiežāk izmanto divu tipu dronus. Nāvējošos “Geran” jeb “Shahed” tipa dronus, kā arī aptuveni divas reizes mazākos “Gerber”. Kādi ir šie droni, kā tie vadāmi un kādu postu var nodarīt? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti