Pļavnieks: Latvijas dzelzceļa infrastruktūra atbilst noteiktajam "Škoda Vagonka" vilcienu standartam - iAuto

Pļavnieks: Latvijas dzelzceļa infrastruktūra atbilst noteiktajam "Škoda Vagonka" vilcienu standartam 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.janvāris 2024 17:08

Latvijas dzelzceļa infrastruktūra atbilst noteiktajam Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" vilcienu standartam un to iepirkuma tehniskās specifikācijas noteikumiem, aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.

Viņš papildināja, ka LDz patlaban realizē vērienīgus dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas darbus, tomēr, jau gatavojoties būvniecības procesam, visas veicamās darbības tika saskaņotas ar iesaistītajiem partneriem, kā arī būvdarbu laikā noteiktās izmaiņas vilcienu kustībā tiek savlaicīgi saskaņotas ar visām atbildīgajām pusēm.

"Tomēr arī ar šiem atsevišķajiem uzlabošanas darbiem Latvijas dzelzceļa infrastruktūra, tostarp sliežu ceļi, attālums no platformām līdz vilcienam, kontakttīkla parametri, kā arī tā spriegums, atbilst noteiktajam "Škoda Vagonka" vilcienu standartam un to iepirkuma tehniskās specifikācijas noteikumiem," atzīmēja Pļavnieks.

Tāpat Pļavnieks norādīja, ka 2023.gada decembra nogale un šī gada janvāris pierādīja, ka jauno elektrovilcienu ekspluatācijas rezultātā rodas daudzskaitlīgi, izkaisīti un neprognozējami ar jaunā ritošā sastāva tehniskajiem traucējumiem saistīti incidenti, papildinot, ka, apkopojot statistiku no šā gada sākuma līdz 24.janvārim, var redzēt, ka ar desmit vai vairāk minūšu kavējumu braukuši vai tikuši pilnībā atcelti aptuveni 7,2% no visiem šajā periodā plānotajiem pasažieru vilcienu reisiem.

Balstoties uz LDz rīcībā esošajiem datiem, no kavētajiem vai atceltajiem pasažieru vilcienu reisiem aptuveni 69% bija saistīti ar "Pasažieru vilciena" ritošā sastāva bojājumiem, bet aptuveni 20% ar cēloņiem, kas saistīti ar LDz infrastruktūras bojājumiem vai citiem ar LDz darbību saistītiem iemesliem, norādīja Pļavnieks.

Savukārt vēl aptuveni 11% vilcienu reisu kavējās trešo pušu izraisīto iemeslu dēļ, piemēram, nelaimes gadījumiem uz sliedēm, ceļu satiksmes negadījumiem pie dzelzceļa pārbrauktuvēm un citiem iemesliem, minēja Pļavnieks.

"Ņemot vērā šo izteikti lielo pasažieru vilcienu kavējumu skaitu, nonācām pie secinājuma, ka iepriekšējos gados efektīvi strādājusī visu iesaistīto pušu sistēma pasažieru vilcienu masveida kavējumu gadījumā nav pietiekami efektīva," norādīja Pļavnieks.

Tādējādi LDz kopā ar Autotransporta direkciju, "Pasažieru vilcienu" un Satiksmes ministriju ir ieviesusi vienotu tiešsaistē esošu incidentu apziņošanas datu bāzi, kas tūlītēji jau ir sniegusi iespēju daudz operatīvāk visiem iesaistītajiem saņemt informāciju, atzīmēja Pļavnieks.

"Savukārt, lai "Pasažieru vilciens" varētu operatīvi veikt bojātā ritošā sastāva evakuāciju, pārvadātājam ir iespēja izmantot ne tikai savā rīcībā esošās, bet arī LDz meitas uzņēmuma "LDz Cargo" rezerves lokomotīves," sacīja Pļavnieks.

Vienlaikus Pļavnieks uzsvēra, ka pirms vairākiem gadiem, uzsākot gatavoties "Škoda Vagonka" elektrovilcienu ekspluatācijai Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā, LDz pielāgoja šo vilcienu prasībām visas elektrificētās līnijas, kā arī izstrādāja jaunu, šiem elektrovilcieniem atbilstošu vilcienu kustības digitālās radiokomunikācijas sistēmu, kā arī 2023.gadā "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" veiksmīgi veica testa braucienus.

"Lai sagatavotos jauno elektrovilcienu ekspluatācijas uzsākšanai, LDz šā gada sākumā palielināja arī LDz dispečeru kapacitāti," atzīmēja Pļavnieks.

LETA jau vēstīja, ka pērnā gada izskaņā "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti uz Latvijas dzelzceļa. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus regulāri piemeklē dažādas ķibeles, tāpēc ir būtiskas problēmas ar reisu nodrošināšanu, piemēram, kavējot vairāk nekā desmit vilcienu reisu gandrīz visās līnijās.

Jau ziņots, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Visus 32 elektrovilcienus "Pasažieru vilciens" varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Pēc tam kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
wons 28.janvāris 2024 19:26
1 0 Atbildēt

Kāda atšķiriba, kādā svešvalodā runā? Kādreiz vajadzēja runāt zviedriski, vāciski, krieviski, a tagad angliski. Manuprāt jārunā latviski, ja reiz dzīvojam Latvijā un izmantot tulku, tādejādi norādot, ka esam diži un vareni, vai kā tur bija.

felix65 26.janvāris 2024 20:11
1 1 Atbildēt

Izskatās pēc kaut kādas tirgus pārdales. Plebeliem smadzenes aizvērsies, visam uzliks mīksto. kā jau parasti ar latvju tautu notiek, salīdīs pa savām alām un uzvarēs tas, kurš vairāk iedos.

ZZZZ 27.janvāris 2024 13:27
1 1 Atbildēt

Uzskaitam, kurējais kārtējais šis irA LV zemes experiments ar pastalām. Varbūt kādam taisnība, nodibināt īpašo ekonomisko experimentu tehnokrātisko teritoriju un saņemt dividendes. No farmācijas, enerģētikas, mašīnbūves, avio uc magnatiem Kā tur, kādas naftas lielvalsts, katram iezemietim pa mūža bonusam attiecīgā labumā, taustāmā jūtamā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 26

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Veicot satiksmes uzraudzību ar dronu, konstatēti 18 pārkāpumi (+ VIDEO) 3

Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Ziemeļkurzemes iecirkņa amatpersonas aizvadītajā nedēļā uzraudzīja ceļu satiksmes drošību, izmantojot bezpilota lidaparātu jeb dronu. Satiksmes uzraudzība ar dronu veikta Kuldīgas, Talsu un Ventspils novadot, kopumā konstatējot 18 ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus. Lasīt vairāk

 

Panevēžas autodromā notiks elektroauto 24 stundu izturības sacensības. Sacentīsies arī Baltijas auto žurnālistu komandas 1

12. un 13. septembrī Panevēžā, Lietuvā tiks aizvadītas “Eldrive 24H EV Race” autosacīkstes elektriskajiem spēkratiem. Baltijas auto žurnālisti startēs ar "Renault 5 E-Tech". Lasīt vairāk

 

420 km un uzlāde 20 minūtēs: Volkswagen ID.Cross jau nākamgad (+ FOTO) 11

Volkswagen parādījis koncepta ID.Cross attēlus, atklājot, ka sērijveida modelis pirmizrādi piedzīvos 2026. gadā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti