Sešu mobilitātes punktu izveidei Rīgas dome plāno aizņemties 25,2 miljonus eiro, šādu ieceri šodien atbalstīja domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja.
Šādus punktus plānots izveidot dzelzceļa stacijās "Bolderāja", "Dauderi", "Sarkandaugava", "Šķirotava", "Zemitāni" un "Ziemeļblāzma", izmantojot Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansējumu, paralēli ņemot aizņēmumu Valsts kasē.
Aizņēmumu plānots ņemt uz laiku līdz 20 gadiem ar aizņēmuma pamatsummas atlikto maksājumu līdz trim gadiem.
Gala lēmums par aizņēmuma ņemšanu jāpieņem Rīgas domes sēdē.
LETA jau ziņoja, ka Rīgā par 33,4 miljoniem eiro plānots veidot mobilitātes punktus.
Šī projekta ietvaros tiks veikta sešu dzelzceļa staciju - "Bolderāja", "Dauderi", "Sarkandaugava", "Šķirotava", "Zemitāni" un "Ziemeļblāzma" - piegulošās teritorijas labiekārtošana, nodrošinot dzelzceļa stacijas platformas savienošanu ar esošo satiksmes infrastruktūru.
Primāri paredzēts izveidot satiksmes infrastruktūru gājējiem, velobraucējiem un mikromobilitātes rīku lietotājiem, sabiedriskā transporta infrastruktūru, sekundāri pie savienojuma punktiem paredzēts nodrošināt piebraukšanu automašīnām ar iespēju īslaicīgi apstāties, lai pēc iespējas mazāk ietekmētu vidi un dzīves apstākļus apkārtējās teritorijas iedzīvotājiem.
Paredzēts, ka būvprojekta izstrāde noslēgsies 2024.gada beigās un mobilitātes punktu izbūve tiks veikta 12 mēnešu laikā no būvdarbu uzsākšanas.
Kamer mēra kungs ar lielo volvi brauks tieši pie domes mājas un novietos tur ar īpaso caurlaidi, tikmēr tautai būs piemērs kā jārīkojas- jābrauc ar auto pie paša darba durvīm.
Kad mērs sāka beaukt ar sabiedrisko vai velo vai skrejritenj vai kājām, tad tas bus piemers, kā pārējiem rīkoties.
Šobrīd piemērs ir tāds ka es kungs braukšu ar lielo auto pa pilsētu, bet jūsu vieta lopu transportā no mobilitates punkta, tad nekas labs no tiem mobilitates punktiem nesanaks.
Boriss Jonsons brauca ar sabiedrisko uz darbu kad bija mērs.