ATD bateriju elektrovilcienu iegādes iepirkumā turpinās vērtēt tikai "Škoda" piedāvājumu - iAuto

ATD bateriju elektrovilcienu iegādes iepirkumā turpinās vērtēt tikai "Škoda" piedāvājumu 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.aprīlis 2024 11:24

Autotransporta direkcija (ATD) bateriju elektrovilcienu iegādes iepirkumā saņēmusi divus piedāvājumus, taču no tiem atbilstošs konkursa prasībām un vērtējams ir tikai personu apvienības "Škoda Transportation - Škoda Vagonka" ("Škoda") piedāvājums, aģentūrai LETA pavēstīja ATD pārstāvji.

Atbilstoši jaunu pasažieru pārvadāšanai paredzētu akumulatoru bateriju elektrovilcienu vienību (BEMU) piegādes iepirkuma prasībām pretendentiem, kuri konkursa pirmajā kārtā tika atzīti par atbilstošiem nolikumā noteiktajām prasībām, - "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), "Škoda" un "Stadler Polska" - līdz 25.aprīlim bija jāiesniedz piedāvājumi. 

Taču piedāvājumus iesniedza divi no trim atlasītajiem kandidātiem - "Škoda" un "Stadler". 

Sīkāk iepazīstoties ar iesniegtajiem piedāvājumiem, iepirkumu komisija konstatēja, ka tikai "Škoda" ir iesniegusi pilnvērtīgu piedāvājumu, savukārt "Stadler" iesniegtie dokumenti neatbilst iepirkumā noteiktajām prasībām. 

Līdz ar to iepirkumu komisija konstatēja, ka faktiski ir iesniegts tikai viens vērtējams piedāvājums, kuru tā turpinās vērtēt.

Izmantojot Eiropas Savienības fondu un Latvijas valsts budžeta līdzekļus, paredzēts iegādāties deviņus bateriju elektrovilcienus. Iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā iegādāties vēl papildu vienības.

Sabiedriskā transporta padome (STP) 2023.gada 29.septembrī pieņēma zināšanai ATD sagatavoto informāciju par vilcieniem izvirzāmajām kvalitātes prasībām. Vilcieniem jābūt aprīkotiem ar pasažieru informācijas sistēmu, videonovērošanu, "wi-fi", atkritumu tvertnēm, sanitāro mezglu. Noteikts arī sēdvietu daudzums un izvietojums, galdu izvietojums, velonovietnes. Visos vilcienos būs nodrošināta vides pieejamība personām ar kustību traucējumiem. 

Par būtisku faktoru ir noteikta arī akumulatoru kvalitāte - bateriju vilciena minimālam nobraukumam bez uzlādes jābūt aptuveni 100 kilometriem.

Paredzēts, ka jaunie bateriju elektrovilcieni kursēs maršrutos Bolderāja-Rīga-Sigulda, Rīga-Madona un Rīga-Dobele, taču iespējami arī citi maršruti, piemēram, perspektīvā aptverot tādus galamērķus kā Cēsis, Valmiera un citas pilsētas. 

Jau vēstīts, ka 2023.gada martā valdība atbalstīja akumulatoru bateriju elektrovilcienu iegādei nepieciešamo priekšfinansējumu līdz 74,4 miljoniem eiro, kā arī pievienotās vērtības nodokļa (PVN) segšanai nepieciešamo 15,624 miljonu eiro piešķiršanu Satiksmes ministrijai (SM) no valsts budžeta pēc vajadzības līdz 2026.gada beigām.

Plānots, ka septiņi ar Atveseļošanās un noturības mehānisma plāna atbalstu iegādātie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026.gada beigām un kursēs Rīgā un Pierīgā, savukārt vēl divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada finansējuma, tostarp Kohēzijas fonda finansējuma, un tos varēs izmantot neelektrificētajās līnijās.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
 

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Sergejs 26.aprīlis 2024 12:33
5 1 Atbildēt

Škoda: dokumenti atbilst, bet vilcieni neatbilst(nebrauc) - ņemam!

Stadler:lieliski vilcieni, tai skaitā ir arī Fuel Cell ūdeņraža (kas vilcienam ir lietderīgāks risinājums un no aukstuma tā nebaidās), daudz kur brauc (tai skaitā ASV) bet papīros 122lpp 8 rindkopā garumzīme nav pareizi ielikta - neder!

 Jeb viens māk burvju vārdu pateikt bet otrs nē? (vārds sākas ar O un beidzās ar S , seši burti, nācis no Ru)

Slinkais 26.aprīlis 2024 12:24
3 0 Atbildēt

lietot parkā viena ražotāja lamatas un līdzīgas tehnologijas, liekas tikai racionāli

Onsis 26.aprīlis 2024 12:31
3 1 Atbildēt

Vai tikai man tā liekas, ka iepērk ne labākos, bet tos, kas māk dot???

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Labais piemērs – Jūrmalā atjauno maksimālo ātruma ierobežojumu 70 km/h uz Dzintaru gaisa pārvada (+ VIDEO) 4

Kāpēc daži par šiem Ceļu satiksmes noteikumiem aizmirst — īpaši tie, kas ierobežo ātrumu no pašvaldības vai Latvijas Valsts ceļu puses? Lasīt vairāk

 

Sanfrancisko pazūd elektrība: Waymo robotakši stāv krustojumos, Tesla brauc tālāk 6

Elektrības padeves traucējumi, ko nedēļas nogalē piedzīvoja ASV lielpilsēta Sanfrancisko, atklāja atšķirības starp divām pašbraucošo auto pasaules filozofijām. Lasīt vairāk

 

Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO) 4

Pilnībā elektriski pikapi Eiropā pagaidām ir eksotika. Vai nu tādu nav vispār vai tie ir ļoti dārgi. Šajā brīdī uz skatuves parādās korejiešu KGM jeb bijušais Ssangyong ar 100% elektrisku pikapu par mazāk nekā 50 000 eiro. Lasīt vairāk

 

“Latvijas Gada auto” konkursā uzvarējusi iepriekš laurus neplūkusi auto marka 29

Jaunāko automobiļu konkursā "Latvijas Gada auto 2026" galveno titulu ieguvis automobilis, kā marka konkursa 27 gadu vēsturē uzvarējusi pirmo reizi – tas ir spāņu apvidus automobilis “Cupra Terramar”. Tāpat svinīgajā ceremonijā tika paziņoti uzvarētāji vēl 11 atsevišķajās nominācijās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti