Pētījums: 46% Latvijas autovadītāju uz ziemas riepām pāriet novembrī - iAuto

Pētījums: 46% Latvijas autovadītāju uz ziemas riepām pāriet novembrī 21

 

Foto: Publicitātes foto

2.novembris 2024 9:16

46% autovadītāju riepas visbiežāk maina novembra sākumā, savukārt, teju trešdaļa (31%) autovadītāju pāriet uz ziemas riepām oktobrī, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

9% autovadītāju norādījuši, ka riepas nemaina, jo visu gadu brauc ar t.s. vissezonas riepām. Vien 14% riepas maina maksimāli tuvu 1. decembrim, no kura ziemas riepas ir obligātas, savukārt 1% atzinis, ka riepas mēdz mainīt arī pēc 1. decembra.

“Vasaras riepu gumija ir veidota tā, lai nodrošinātu optimālu saķeri un elastību siltākā temperatūrā (virs +7°C). Aukstā laikā, kad temperatūra krītas zem šī sliekšņa, gumija kļūst cietāka, kas samazina saķeri ar ceļa segumu. Tas rada ilgāku bremzēšanas ceļu un pasliktina transportlīdzekļa vadāmību,” norāda Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.  

Viņš arī norāda, ka, izmantojot lietotas riepas, ir būtiski pārliecināties par to tehnisko stāvokli. Ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 mm, tomēr, sasniedzot šo robežu, riepas drīzumā būs jāmaina, jo aptuveni mēneša laikā tās vairs neatbildīs ceļu satiksmes noteikumiem un var radīt drošības riskus uz ceļiem. Tāpat riepas jāizvērtē vizuāli, lai pārliecinātos, ka tām nav bojājumu vai plaisu, kas varētu rasties nepareizas uzglabāšanas dēļ. Nav ieteicams lietot riepas, kas ir vecākas par 5–6 gadiem.

“Uz slidena ceļa strauja bremzēšana un pēkšņi manevri vai izraisīt auto slīdēšanu un ceļu satiksmes negadījumus, apdraudot ne vien sevi, bet arī citus satiksmes dalībniekus, tādēļ svarīgi izvēlēties ceļu segumam un laikapstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu. Lai izvairītos no liekiem riskiem un sekmētu drošību uz ceļiem, ieteicams vadīties nevis pēc kalendāra, bet temperatūras rādītājiem. To regulāri atgādinām arī uzņēmuma autoparka šoferiem, nodrošinot gan teorētiskās, gan praktiskās braukšanas nodarbības,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem 2023./2024. gada ziemas sezonā no 9 173 pārbaudītiem transportlīdzekļiem 245 protektoru dziļums bija no 1,6 līdz 4 mm, tādēļ tika anulēta tehniskā apskate ar noteikumu, ka transportlīdzeklim mēneša laikā trūkumi ir jānovērš un atkārtoti jāpiesakās uz tehnisko apskati. Savukārt 94 transportlīdzekļu riepas bija tik nolietotas, ka tika anulēta tehniskā apskate, noņemtas transportlīdzekļa reģistrācijas numura zīmes un ceļu varēja turpināt tikai ar evakuatora palīdzību. Teju katram desmitajam spēkratam tika konstatēts minimālais protektoru dziļums (4 - 5 mm), kas nozīmē, ka riepas drīzumā jāmaina.

Analizējot pētījuma rezultātus reģionālā griezumā, iespējams secināt, ka oktobrī uz ziemas riepām visbiežāk pāriet autovadītāji no Vidzemes (42%) un Zemgales (40%), savukārt, autovadītāji no Pierīgas (49%), Kurzemes (40%) un Latgales (47%) uz ziemas riepām visbiežāk pāriet novembrī. Uz ziemas riepām oktobrī visbiežāk pāriet autovadītāji vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem (42%), savukārt, visretāk - vecumā no 18 līdz 29 gadiem (22%).

Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka no 1. decembra līdz 1. martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, taču tās var likt arī agrāk un noņemt vēlāk. Ziemas riepas ar radzēm atļautas no 1. oktobra līdz 1. maijam. Šajā ziemas sezonā stājas spēkā arī jaunas prasības ziemas riepām – ziemas periodā no 1.decembra līdz 1.martam ceļu satiksmē drīkstēs izmantot tikai tādas ziemas riepas, kas īpaši konstruētas izmantošanai sniega un ledus apstākļos un, kas marķētas ar apzīmējumu “kalns un sniegpārsliņa”.

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
W12 2.novembris 2024 15:52
3 0 Atbildēt

Šitais ir labs Kaut gan dīvaini, ka jo tālāk uz dienvidiem, jo ātrāk jāliek ziemas riepas. Un interesanti - vai arī leišiem ir obligāts sniegpārsliņas simbols iekš tā Everesta…

W12 3.novembris 2024 12:00
2 0 Atbildēt

Visiem normāliem ar galvu domājošiem braucējiem ieteiktu mukt no tām ķīniešu ziemas riepām kā vellam no krusta. Pirmkārt, izvairīsieties no nepatīkamiem pārsteigumiem to lietošanas laikā, otrkārt, neatbalstīsiet Ķīnas ekonomiku.

Ar gumijas sastāva kvalitāti šīs valsts ražotāji reāli grēko…

Kanibaals 3.novembris 2024 12:02
2 0 Atbildēt

Kad man ir nauda tad nevajag ziemas riepas, kad man nav naudas tad es nevaru uzlikt ziemas riepas, kad tad lai es tās lieku?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1350 km ar vienu bāku - Nissan Qashqai 1.5 e-Power šķērso Lielbritāniju ar vienu degvielas tvertni

Nissan apliecinājis jaunākās paaudzes Qashqai e-Power tehnoloģijas efektivitāti, veicot 1350 kilometru garu pārbraucienu pa Lielbritānijas teritoriju un šajā laikā uzrādot vidējo degvielas patēriņu 3,76 litri uz 100 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Liepājā policija veic satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību (+ VIDEO) 18

Liepājā policija sākusi veikt satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību. Šodien nepilnas pusstundas ilgušā reidā atklāti 15 pārkāpēji, bet nedēļas laikā konstatēti jau 55 pārkāpumi. Policija norāda, ka turpmāk šādi reidi tiks rīkoti arvien biežāk, tādējādi cerot uz pārkāpumu skaita mazināšanos. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv noskaidro, cik maksā Audi pagarinātā versija Ķīnā (+ VIDEO) 5

Sadarbībā ar Ķīnas FAW ražotais A5L ir garāks par Eiropas A5 un var atšķirties gan tehniskā ziņā, gan pēc aprīkojuma. Lasīt vairāk

 

Latvija iegādāsies distances mīnēšanas sistēmas "Skorpion 2" 10

Ņemot vērā mūsdienu kara raksturu un nepieciešamību ātri reaģēt uz pretinieka darbībām, arvien nozīmīgākas valstu aizsardzības spējās kļūst distances mīnēšanas sistēmas. Šī iemesla dēļ arī Latvija plāno iegādāties Vācijas ražojuma distances mīnēšanas sistēmas “Skorpion 2”, kas ir moderna un kaujas laukā sevi pierādījusi tehnoloģija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti