Vai ceļus tīra pietiekami – kāda ir Jūsu pieredze? - iAuto

Vai ceļus tīra pietiekami – kāda ir Jūsu pieredze? 56

 

Foto: iAutolv

iAuto | 12.janvāris 2025 19:39

Izmetot loku pa Gulbenes un Alūksnes pusi, īstu skaidrību neizdevās gūt.

Pēdējās 24 stundas šajā pusē sniga, tādēļ tika izlemts pabraukt šo šoziem maz redzēto brīnumu izbaudīt tuvāk, vēl jo vairāk tādēļ, ka prognozes sola jau nākamās nedēļas vidū to pilnībā iznīcināt.

Uzreiz jāsaka, ka ceļu tīrīšanas vērtēšana nebija galvenais iemesls, bet iAuto.lv iekļuva tikai tādēļ, ka atbilst tematikai, savukārt “eksperti” nav nekādi eksperti, bet gan parasti autovadītāji.

Brauciens sākās pa P34, nosacīti Sinole-Alūksne, šķērsojot P27, kas savieno Smilteni un Gulbeni. Pulksten 10.30 šie abi autoceļi izskatījās netīrīti, tas ir mašīnas brauca pa iebrauktām sliedēm vai, iespējams, izkaisītā sāls (ķīmija?) izveidoto putru (P27). Līdzīga aina līdz pat Alūksnei, tālāk pa V386 Alūksne-Ziemeri-Veclaicene līdz A2 (Vidzemes šoseja). Mazais zemes ceļš netīrīts, A2, iespējams kaisīts.

Sinole-Alūksne, 12.01.2025

Igaunijā tika aizbraukts līdz Munameģim, kur patīkams pārsteigums – visi apkārtējie ceļi izrādījās tīrīti, kā šķita, nu vismaz reizi pēdējo 24 stundu laikā. Pie Munameģa kafejnīcas izdevās ieraudzīt arī “vainīgo” – ar “lāpstu” (tehniski pareizi laikam vērstuve) un tādiem kā nelauksaimniecības (šosejas?) riteņiem aprīkotu riteņtraktoru, kas veikli šiverēja pa stāvlaukumu.    

Mazajā ciematiņā Rouge ielas izskatījās pakusušas, bet nekur citur sāls pēdas neizdevās pamanīt. Likās, nu jau igauņiem jādod visaugstākais novērtējums, taču aptuveni 18 km no Rouges līdz apdzīvotai vietai Krabi izrādījās netīrīti. Tad pāris kilometri līdz Igaunijas-Latvijas robežai pa notīrītu ceļu un nonākot mūspusē – kaut griezies atpakaļ – bieza nenotīrīta sniega kārta ar tikai dažu mašīnu izbrauktām sliedēm. Jau likās, ka tā arī jādara, taču tad glābiņš –greideris, kas bija iztīrījis ceļu pa vienu pusi cauri Kornetiem līdz pat A2 autoceļam.

Tie, kas pazīst A2 ceļa kvalitāti tuvāk Igaunijas robežai jau sen zina, ka tas ir plats, taču slikts ceļa nogrieznis, kur nākas piedzīvot šūpošanu un kratīšanos pāri asfalta šķērsplaisām, turklāt šodien arī uzmanoties, lai neiekļūtu sniega putrā.

Autoceļš P39 vēl sniegots, ar putriņu, bet P43 (Litene-Alūksne) un P35 (Gulbene-Balvi) pilnībā droši – notīrīti un nokaisīti.

Nobeigumā jāpiebilst, ka nedrošības sajūta neradās nevienā brīdī, jo tika izvēlēts mazāks pārvietošanās ātrums un arī pretimbraucošie autovadītāji izturējās atbildīgi, brīžos, kad jāsamainās (netīrītajos posmos) samazinot ātrumu. Lai gan aptuveni sešu stundu brauciena laikā netika sastapts neviens ceļa uzturētājs (izņemot greideri Kornetos), ir skaidrs, ka LVC savu darbu dara. Paldies viņiem par to!

Mazliet vēl salīdzinājums ar igauņiem: palika iespaids, ka ziemeļu kaimiņi savus ceļus tomēr sakopj naskāk, īpaši mazos, turklāt mazāk lieto sāli, ko arī daudzi mūsu autobraucēji uzskata par labāku risinājumu. Iespējams, igauņiem ir labāka sadarbība ar vietējiem zemniekiem vai tehnikas īpašniekiem, iespējams, citur un citā reizē arī Igaunijā būtu savādāk.

Situācija uz Latvijas ceļiem LVC kartes

Situācija uz Igaunijas ceļiem https://tik.teeilm.ee/

 

Iebraucot Latvijā netālu no Kornetiem 12.01.2025

Greideris netālu no Igaunijas-Latvijas robežas

A2, netālu no Igaunijas-Latvijas robežas

Ape-Alūksne, pēcpusdiena, 12.01.2025

Gulbene-Madona 14.01.2025

Stāķi-Druviena 14.01.2025 ceļš ir kaisīts

 
56 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nja 12.janvāris 2025 22:36
14 0 Atbildēt

Man nepatīk kaisīšana bez tīrīšanas. Tad labāk nedarīt neko un braukt pa piebrauktu sniegu! Šodien pa vienu vietējās nozīmes ceļu braucu, bija tikai kaisīts. Putra drausmīgākā. Citi ceļi kur nekas nebija darīts, mierīgi braucami pa sniegu. Lielie bija gan tīrīti gan kaisīti.

Kanibaals 13.janvāris 2025 1:01
5 3 Atbildēt

Lielākā daļa aizbrauca un izbrauca? Tad jau pietiekami. Tas ka daļa pāķu palika grāvī arī ir apmierinoši braukšanas apstākļi. Vienīgi pie mainīgiem un salīgiem laikapstākļiem Teslisti nespēj atrast kur viņu tosteriem ir rokturi,

Modris 14.janvāris 2025 16:16
4 0 Atbildēt

Netīra, un no pašvaldības atbilde ka budžeta nav. Lauku ceļi ir stipri atstāti novārtā. Liels pfuj Kocēnu apvienības Skutelim, kārtis kabinetā māk spēlēt, visu budžetu nospēlējis azartnieks, bet lai pakustēties uz lauku ceļu pusi to nevar, auksti. Līdz ziemai neviens lauku ceļš netika nogreiderēts, tagad pa bedrēm mašīnas jāsit, jo ne apbraukt, ne izbraukt. Bedre pie bedres. Nabagā Valmiera izsaimniekoja bagātos Kocēnus. Ceļi, nav, alejas nekoptas, solījumi pilns, bet netiek realizēti.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai atbalsti, ka ziemā tiek mainīts maksimālais atļautais braukšanas ātrums no 110 uz 90 km/h? (+ VIDEO) 23

iAuto.lv kārtējo reizi vērš uzmanību uz to, ka labos laika apstākļos maksimālais ātrums uz Jūrmalas šosejas arī ziemā varētu būt lielāks. Lasīt vairāk

 

Trīs vienā jeb ar ko īpašs Audi A5 lādējamais hibrīds? (+ VIDEO) 2

Audi jau labi sen ražo lādējamos hibrīdus, tomēr izrāvienu PHEV virzienā nav piedzīvojis. Varbūt trūka īsta “game changer”. Vai par tādu kļūs jaunākais Audi A5 e-hybrid, parādīs TV Autoziņu tests. Lasīt vairāk

 

Svētku brīvdienās policija veiks masveida pārbaudes uz ceļiem (+ VIDEO) 8

Lai nepieļautu sēšanos pie stūres reibumā, no šodienas līdz 5. janvārim Valsts policija rīkos pastiprinātas pārbaudes uz ceļiem. Vairāk par gaidāmajiem drošības pasākumiem intervijā “Rīta Panorāmā” vēstīja VP Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Eksperts stāsta par iespējamā Krievijas uzbrukuma četriem variantiem; kam gatavoties (+ VIDEO) 8

Vai miera sarunas beigsies ar rezultātu ātrāk vai vēlāk, bet mums, Baltijas valstīs, ir jābūt gataviem dažādiem notikumu attīstības scenārijiem. Par to rosina domāt bijušais Satversmes aizsardzības biroja vadītājs, drošības eksperts Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti