Valsts ceļu tīklā par satiksmes drošības prioritāti izvirza noslogotāko autoceļu pārbūvi - iAuto

Valsts ceļu tīklā par satiksmes drošības prioritāti izvirza noslogotāko autoceļu pārbūvi 13

 

Foto: Ekrānbide no Google/maps.com

Nozare.lv | 2.aprīlis 2025 21:09

Valsts ceļu tīklā satiksmes drošības galvenā prioritāte ir noslogotāko autoceļu pārbūve, pēc tikšanās ar Medemciema iedzīvotāju un Olaines pašvaldības pārstāvjiem uzsvēra Satiksmes ministrijas (SM) un VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

LVC pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka lielākais bojāgājušo skaits valsts autoceļu tīklā pēdējos gados ir bijis sadursmēs, tostarp frontālās, tāpēc galvenā prioritāte no ieguldījumu viedokļa ir noslogotāko valsts autoceļu pārbūvē par ceļiem ar vairākām joslām katrā virzienā un atdalītajām brauktuvēm.

Tāpat, lai mazinātu sadursmju iespējas, uz valsts galvenajiem autoceļiem tiek likvidēti kreisie pagriezieni, kas līdz ar apdzīšanu ir bīstamākie manevri. Pēdējo gadu laikā kreisie pagriezieni un apgriešanās vietas ir slēgti uz Rīgas apvedceļa (A5), Vidzemes šosejas (A2), Tallinas šosejas (A1) un arī uz Jelgavas šosejas (A8) Medemciema krustojumā.

LVC norāda, ka, slēdzot kreisos pagriezienus un apgriešanās vietas, apgriešanās manevri autobraucējiem ir jāveic, izmantojot divlīmeņu mezglus, kas atrodas dažu kilometru attālumā.

Medemciemā kreisie pagriezieni tika likvidēti 2020.gadā, pēc kā ir samazinājies satiksmes negadījumu skaits ar cietušajiem. Laika posmā no 2017.gada līdz 2019.gadam pie Medemciema negadījumos cieta 13 cilvēki, bet pēc pārbūves 2021., 2023. un 2024.gadā šajā posmā katru gadu cieta četri cilvēki.

Savukārt 2022.gads netika ieskaitīts statistikā, jo tad šajā posmā notika būvdarbi, tika mainīts segums un bija ieviesti satiksmes ierobežojumi. Būvdarbu laikā un būvdarbu zonā notika viens smagais negadījums, kad motobraucējs nakts laikā iebrauca nožogotajā būvdarbu zonā un gāja bojā, ietriecoties stāvošā būvniecības transportā.

LVC informē, ka sanāksmes dalībnieki vienojās, lai uzlabotu mikromobilitātes piekļuvi dzelzceļa stacijai Medemciemā, SM vērtēs iespēju pārskatīt Ministru kabineta noteikumus par mobilitātes punktiem. Tāda punkta izveides gadījumā nokļūšanai uz un no Rīgas Medemciema iedzīvotāji vairāk izmantotu dzelzceļa satiksmi.

LETA jau ziņoja, ka LVC telpās Medemciema iedzīvotāju protesta akcijas darba grupas pārstāvji trešdien tikās ar SM pārstāvjiem, lai runātu par iespējām mainīt satiksmes organizāciju krustojumā uz Jelgavas šosejas.

2020.gada jūnijā Medemciema krustojumā uz Jelgavas šosejas tika slēgti kreisie pagriezieni un mainīta satiksmes organizācija Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa divlīmeņu krustojumā. Medemciema iedzīvotājus dažu lieku kilometru mērošana nogriešanās veikšanai neapmierināja, un viņi rīkoja protesta akcijas pret minētā krustojuma pārbūvi, slēdzot kreiso pagriezienu iebraukšanai Medemciemā no Rīgas puses.
 

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ha 2.aprīlis 2025 21:33
7 0 Atbildēt

Cik mums to prioritāšu jau nav bijis  ? 

Bet faktiski viss plūst pa pavisam citu,  tikai dažiem zināmu ceļu.  Kur Rīgas apvedceļš,  kur četras joslas vismaz līdz Tukumam utml  ? Ar laukiem vispār vajadzētu visu risināt savādāk un ļautu vietvarām izlemt,  kur un kurus ceļus atjaunot utt. Faktiski normālas pašvaldībās tā arī notiek,  lauku ceļi, kur vajadzēja,  tiek sakārtoti. Bet pašvaldībās, kur pie veras ir lohi, tur nekā,  neko nevaram,  nav mūsu ceļi,  vainīgi visi citi, kaut kur uz Marsa.

0pis 3.aprīlis 2025 14:11
5 1 Atbildēt

Tur jau tik 2 varianti iespējami - jābūt Medumceems-1 un Medumceems-2, katrs savā ceļa pusē. Un nekādu pagriezienu, sosejas šķērsošanu. Dzīvo vienā pusē vai otrā.

Otrs variants ir tāds - sen zināmais - gatavojoties uzbūvēt apmetni, budžetā jāliek pārvada būvēšana. Pērkot zemesgabalu vai māju, samaksā arī par pārvadu. Jo valstij nav pienākuma un iespēju katram ceļmalas taboram uzbūvēt pārvadu pāri šosejai, bet vienlīmeņa pieslēgumi - kā redzams - ir bīstami.

anonimikis 2.aprīlis 2025 21:21
2 1 Atbildēt

Īsāk sakot, tos pārāk daudz iedomājušos pāķus pasūtīja nah.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan Frontier Pro piedzīvo pirmizrādi Šanhajas autoizstādē (+ FOTO)

Nissan pikaps kļūs par pirmo japāņu zīmola uzlādējamo hibrīdu. Sadarbībā ar Nissan Ķīnas partneri izstrādātais pikaps jau līdz gada beigām nonāks pārdošanā vietējā tirgū, bet vēlāk arī citur pasaulē. Lasīt vairāk

 

BMW piesaka elektrisko universālu i3 Touring 2

Nākamās paaudzes 3. sērija apvienos vairākus virsbūves veidus, iekšdedzes un elektriskos modeļus, ieskaitot elektriskas piedziņas universālu. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 40,6% 2

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādājis ar 2,19 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 40,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā gadu iepriekš, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Riepas komerctransportam un no pārstrādātām izejvielām (+ VIDEO)

Izvēloties riepas komercautomašīnām, sevišķi vasarā, kad saķerei nav tik liela nozīme, reti pievēršam uzmanību zīmolam un raksturlielumiem - ka tikai lētāk. Šodien mums ir iespēja salīdzināt divas pēc skata vienādas Continental riepas ar atškirīgiem raksturlem un mērķauditorijām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti